Apple service

07-05-2017 09:49 15 berichten
Ik heb een apple ipad, nou kreeg ik voor het eerst een mail van apple service. Dat er in mijn appstore een spelletje stond van 69 dollar, en als ik die niet meer wilde, of ik even een link an wilde klikken om te annuleren. Nou doe ik dat niet, want juist dan komen ze aan je gegevens. Maar mijn vraag is, heeft iemand ook wel eens dat soort mailtjes gekregen?
Alle reacties Link kopieren
IK heb nog nooit zo'n mail gehad!
Is het niet zo'n mail waarbij dan een virus wordt gedownload als je op de link klikt?
Ik herken het ook niet. En heb 3 iPads. Maar je kan toch gewoon zelf in de Apple store zien wat erin staat? Ik zou die mail gewoon weggooien. Klinkt niet alsof het een mail van Apple is.
Die niet, maar tientallen andere mails wel. Phishing mails zijn dat, goed om alert op te zijn maar het komt zo vaak voor, dat het ook weer niet iets bijzonders is om te melden.
Niet klikken. Dit soort mailtjes hoor je nooit te ontvangen.

Beter is het om er melding van te maken.
Leef en laat leven
Ik heb al jaren ipad, en nog nooit apple service mail gehad betreffende zoiets.
Nog nooit, en heb al meer dan 20 jaar enkel Apple.

Even contact opnemen met servicekantoor in Amsterdam, ze kunnen vandaar uit online met je meekijken wat het probleem is.

Mijn ervaring is dat je dan juist merkt hoe secuur er met privacy wordt omgegaan
Apple stuurt nooit zulke mails. Je krijgt alleen mails van apple als je iets aanpast in je Apple-ID

Als je het niet vertrouwd en er staat een link in dan kun je op d link gaan staan (zonder te klikken) en het adres van de link bekijken. Die is in 99% van de gevallen dan niet naar en site van apple. Naar de afzender kijken is niet altijd voldoende wat oplichters kunnen daar alles neerzetten zodat het echt lijkt.
Ja hoor, ik heb zo'n mailtje twee of drie keer gehad. Is 'gewoon' phishing en niet van Apple afkomstig, niets mee doen dus.
Winter is coming...
Kijk altijd naar de afzender van de email, dan is het meteen duidelijk dat t niet van Apple afkomstig is.....
Da's niet waar, je kunt afzenderadressen heel makkelijk faken. In een emailprogramma kun je alle mogelijke emailadressen als afzenderadres opgeven; je zult er geen mail op kunnen ontvangen, maar daar is het een internetoplichter ook niet om te doen, die wil dat je gelooft dat de mail van de bank afkomstig is (het klopt toch, is van "info@abnamro.nl") en op de links klikt in de mail.
Dit is een zaak voor iTunes Store Support (omdat het gaat om een zogenaamde bestelling met je Apple ID account). Je kunt hen via de mail bereiken. Zij kunnen controleren of er inderdaad een bestelling vaststaat op je account (hoogstwaarschijnlijk niet, dit verhaal klinkt mij vreemd in de oren). Vervolgens zullen ze je uitleggen hoe je phising mails kunt herkennen en waar je jouw mail naartoe kunt doorsturen. Zo krijgt Apple Support belangrijke informatie over frauduleuze mails die in omloop zijn.

Ga naar https://support.apple.com/nl-nl/contact. Klik onder het kopje "Met ons praten" op "ontvang ondersteuning". Kies vervolgens "iTunes en Apple Music" (dus niet "iPad"). Kies vervolgens "iTunes Store" en dan "Aankopen, facturering en vergoeding". Als onderwerp kies je ten slotte "Niet-herkende afboeking". Het maakt niet uit dat het onderwerp niet precies overeenkomt met jouw kwestie, zo kom je in ieder geval bij de klantenservice terecht. Succes!
quote:Izzy_ schreef op 07 mei 2017 @ 11:12:

Da's niet waar, je kunt afzenderadressen heel makkelijk faken. In een emailprogramma kun je alle mogelijke emailadressen als afzenderadres opgeven; je zult er geen mail op kunnen ontvangen, maar daar is het een internetoplichter ook niet om te doen, die wil dat je gelooft dat de mail van de bank afkomstig is (het klopt toch, is van "info@abnamro.nl") en op de links klikt in de mail.Klopt, maar de afzenders bij mij zijn overduidelijk niet afkomstig van apple. Dat faken ze niet eens...
quote:koekkie schreef op 07 mei 2017 @ 12:56:

[...]

Klopt, maar de afzenders bij mij zijn overduidelijk niet afkomstig van apple. Dat faken ze niet eens...

Ja dat heb ik ook hoor, altijd overduidelijk totaal andere afzenders. Als 'username' hebben ze dan wel iets met Apple, maar als je echt kijkt wat het afzender-mailadres is, is het totaal iets anders.

Ook staan er vaak taalfouten in de mail.

En als je met je muis zweeft over de link (nog niet klikken!), zie je waar naartoe dat linkt. Ook altijd een totaal duistere site met heel andere teksten in de url. Dus niet klikken.

Van Apple zelf krijg je alleen mail als je zelf iets aankoopt in de iTunes store, of als je bijvoorbeeld je wachtwoord hebt veranderd. Maar nooit het verzoek om je wachtwoord in te vullen ofzo.

Als je iTunes met je creditcard betaalt, houd dan ook de afschriften van je creditcard in de gaten. Ik heb een keer gehad dat iemand allemaal dure software aan het kopen was via mijn Apple ID, met mijn creditcard, maar dat ik er geen mails van kreeg, heel raar. Ik heb het geld terug gekregen van de bank (die gingen proberen de dader te traceren) en zelf meteen mijn wachtwoord veranderd.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven