Vloerverwarming

08-05-2017 11:40 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie heeft er vloerverwarming en welke vloer daarbij? We vinden parket mooi maar daar zijn de meningen over verdeeld icm vloerverwarming.
Wij in combinatie met een geplakte/gelijmde pvc vloer. Lekker warm!
ja, met plavuizen. Heerlijk warm!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wij hebben nu een jaar vloerverwarming met een tegelvloer. Heerlijk!

Tegelvloer heeft het minste warmteverlies in combinatie met de vloerverwarming. PVC daarna en daarna pas hout.

Onze tegels hebben trouwens een hout-look. Veel mensen denken dan ook dat we een houtenvloer hebben.

Wij hebben trouwens alleen vloerverwarming, geen losse radiators meer.
Wij hebben met parket gaat prima. Ons hout is wel dun. Gelijmd en genageld aan de onder vloer. Ook hebben we nog een convector erbij. Maar niet altijd nodig. Ligt ook erg aan je ruimte bij ons is de ruimte flink vandaar dat we er nog een convector bij hebben.
We hebben ook vloerverwarming in de keuken daar ligt steen. En moet wel eerlijk toegeven dat die ruimte warmer is. Maar ook kleiner. Toch denk ik dat het komt omdat steen beter de warmte verspreid.
Vloerverwarming met tegelvloer. Daarnaast ook 2 kleine radiatoren, een in woonkamerhoek en een in keukenhoek.
Ik kan je geen advies geven over soort vloerbedekking.

Maar wel een tip over warmte/bijverwarmen: hoe dichter de slangen op elkaar liggen, hoe meer warmte je krijgt. Verdiep je daar in zodat je de offertes goed met elkaar kan vergelijken, en ook om te bepalen wat jij nodig vindt voor jouw huis. Daarnaast is het patroon van leggen ook van belang. Als je (als voorbeeld het slechtste geval) één slang hebt vanaf het warmtepunt en het patroon is zigzag, dan snap je dat je aan het 'einde' van de slang veel minder warm water hebt dan aan het begin. Je ruimte wordt dan ongelijk verwarmd.

Of ligt je vloerverwarming al?
Wij hebben overigens tegels en verder geen radiatoren of bijverwarming.
Wij hebben nu 9 jaar parket liggen op vloerverwarming en we zijn aan het rondkijken voor een nieuwe vloer. Ondanks dat dit parket geschikt zou zijn, is de vloer helemaal kapot. De planken liggen hier en daar los en ze gaat kapot (komen scheuren in die je niet meer kunt lijmen oid). Ik zou dus kiezen voor een andere vloer (de houtlooktegel wordt steeds mooier en "echter" nu die al een paar jaar op de markt is).
Wij hebben vloerverwarming met keramisch parket. Heerlijk! Geen radiatoren, enkel vloerverwarming.

We wonen nu 3 jaar in ons huis en nog altijd vind ik onze vloer de beste keuze van ons hele nieuwbouwproject.
Wij hebben vloerverwarming met daarop eiken visgraat parket. Ligt er inmiddels 7 jaar in en is nog als nieuw. Officieel is de vloerverwarming bij ons de bijverwarming. Maar de radiatoren die wij op de benedenverdieping hebben staan zelden of nooit aan.

Niet elke houtsoort is even geschikt bij vloerverwarming. Mijn tip is dus om een parketzaak uit te zoeken die echt verstand heeft van die combinatie. De onze komt van Fairwood in Tiel, mocht dat in de buurt zijn is het een absolute aanrader om eens langs te gaan voor tips en trucs.
Mijn ouders hadden eerst plavuizen en daar ligt nu PVC over. De warmteverdeling is beter met de PVC vloer dan met de plavuizen, maar dat kan ook aan de afstelling van de ketel liggen. Mijn ouders hebben dit huis gekocht inclusief de vloerverwarming en de plavuizen, dus hoe de leidingen liggen is niet bekend. UIteindleijk toch voor PVC gekozen omdat ze de plavuizen niet mooi vonden.

Sowieso moet je je goed laten informeren over de aanleg en de instelling van de vloerverwarming icm de vloer die je hebt.
wij hebben keramisch parket...( tegels dus) erg mooi en lijkt echt hout.

Tegels m.i toch het meest geschikt voor vloerverwarming
Wij hebben vloerverwarming met plavuizen. Heerlijk.
Wij zijn 9 jaar geleden in dit huis komen wonen en woonkeuken aangebouwd met vloer verwarming icm plavuizen. Door schuifdeuren misten we de achterradiator (schuifdeuren naar keuken op plaats achterraam) en het alleen met voor radiator verwarmd, maar dat was te koud. 3 jaar geleden vloerverwarming in kamer gelegd en radiator verwijderd. De kliklaminaat vloer was nog goed dus om kosten te besparen weer dezelfde vloer teruggelegd. En dat gaat nog steeds heel goed. Ik vind zelf plavuizen in woonkamer niet zo mooi, maar wie weet met de nieuwe Houtlook als vloer een keer vervangen moet worden.
In mijn nieuwe huis komt vloerverwarming en keramisch parket. Vierkante tegels vond ik ongezellig en koud. Hout prachtig maar niet super geschikt I.c.m. vloerverwarming en ook qua onderhoud wat bewerkelijker. En pvc vond ik niet mooi.

Keramisch parket zat overal mooi tussenin. We krijgen lange delen en een dunne voeg. Met voelbare nerf etc. Maar ik kan je pas vertellen of het mooi is, als het erin ligt over een paar weken.
Vloerverwarming als hoofdverwarming met gietvloer bevalt ons heel goed. Ligt nu bijna 8 jaar.
Ik heb tegels met parket-look. Ziet er zo echt uit dat men vaak denkt dat het een strak gelegde houten vloer is. Als ik vertel dat het tegel is dan levert dat vaak leuke reacties op.
En hoe zit t dan met geluid als je er op loopt bij keramisch parket of houtlook tegels?

1 vd redenen dat ik bijvoorbeeld pvc niks vind omdat t klinkt als op zeil te lopen en niet op hout, dat gevoel matched niet.... daarnaast zie je gelijk aan de voegen dat t pvc is...
quote:w002 schreef op 08 mei 2017 @ 14:21:

En hoe zit t dan met geluid als je er op loopt bij keramisch parket of houtlook tegels?

1 vd redenen dat ik bijvoorbeeld pvc niks vind omdat t klinkt als op zeil te lopen en niet op hout, dat gevoel matched niet.... daarnaast zie je gelijk aan de voegen dat t pvc is...

Wij lopen nooit op schoenen binnen eigenlijk dus dan hoor je niks.

Op hakken zul je dat wel horen neem ik aan. We hebben ook voelbare " hout" nerven

We hebben dunne voegen en lange "planken"

Zo dichtbij kun je t wel zien maar verder denken bijna alle mensen die voor het eerst bij ons binnen komen dat het hout is haha

Hier precies hetzelfde verhaal als bij Jua!
Hier in combinatie met leisteen. Top.
Er is speciaal parket om te combineren met vloerverwarming. Kwamen wij laatst tegen in onze zoektocht naar nieuwe vloer.
-
Prachtige vloer Jua! Mag ik vragen waar je deze gekocht hebt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven