Bullet Journaling
maandag 26 september 2016 om 14:47
Vandaag ben ik gestuit op het begrip 'Bullet Journal', het bijhouden van to do's, een week- en/of dagplanning, een toekomstige 'ooit' planning en lijstjes in één notitieboek.
Ik ben enthousiast, want ik houd van lijstjes. Het idee dat alles terug te vinden is op één plek en het geen verzameling is van lijstjes op de telefoon, een notitie op een post-it op de bodem van je tas en honderd pins op Pinterest, lijkt me ideaal.
Maar... is het echt zo ideaal? Wordt je er productiever van, blijf je er echt dichter van bij jezelf? Dat vraag ik me af. Daarnaast vraag ik me af of ik niet het gevoel krijg over te lopen door alleen al visueel te zien wat ik nog 'moet'.
Wie kent (en doet/deed) het en zou me de voors - en tegens kunnen vertellen?
Voor wie het niet kent: www.bulletjournal.com Voor het visuele aspect, een plaatje.
Ik ben enthousiast, want ik houd van lijstjes. Het idee dat alles terug te vinden is op één plek en het geen verzameling is van lijstjes op de telefoon, een notitie op een post-it op de bodem van je tas en honderd pins op Pinterest, lijkt me ideaal.
Maar... is het echt zo ideaal? Wordt je er productiever van, blijf je er echt dichter van bij jezelf? Dat vraag ik me af. Daarnaast vraag ik me af of ik niet het gevoel krijg over te lopen door alleen al visueel te zien wat ik nog 'moet'.
Wie kent (en doet/deed) het en zou me de voors - en tegens kunnen vertellen?
Voor wie het niet kent: www.bulletjournal.com Voor het visuele aspect, een plaatje.
maandag 8 mei 2017 om 19:47
Ik ben vandaag gaan shoppen. In de winkel zelf maar ook online bij ali. Heb al zoveel leuks gekocht.
Ik ga het doen in een multomap, lijkt mij erg fijn.
Verder heb ik geweldige stiften, pennen en markers gekocht die je gewoon weer uit kan gummen als je een foutje maakt.
Al met al nog niet echt toegekomen om te beginnen helaas haha maar heb er al heel heel veel lol in en inspiratie voor.
Ik wil het ook echt als creatieve uitlaatklep gaan gebruiken.
Ik ga het doen in een multomap, lijkt mij erg fijn.
Verder heb ik geweldige stiften, pennen en markers gekocht die je gewoon weer uit kan gummen als je een foutje maakt.
Al met al nog niet echt toegekomen om te beginnen helaas haha maar heb er al heel heel veel lol in en inspiratie voor.
Ik wil het ook echt als creatieve uitlaatklep gaan gebruiken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 13 mei 2017 om 07:23
Mysterymoustache schreef: ↑08-05-2017 20:24Zo, gelezen. Ik doe mee!!
Lijkt al een beeeeetje op mijn notitieblok di ik voor werk gebruik, haha. En dan met name de to do en dont forget lijstjes.
Nu eens kijken wat ik waar kan bestellen.
Wat leuk! Ben je er al verder mee gegaan?
Ow ja dat herken ik wel. Heb zelf ook geen mooi handschrift helaas.
Geen idee of we alweer plaatjes kunnen plakken maar het begin is een feit:
Edit: nee plaatje plakken lukt nog niet.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
dinsdag 16 mei 2017 om 21:19
Eerst was het een manier om aantekeningen te maken en te plannen. Eigenlijk een manier om al je to do lijstjes en planningen op 1 plek te bewaren zonder het overzicht kwijt te raken. Toen werd het opeens heel populair en zijn bedrijven echte boekjes gaan maken die bullet journals heten. maar je kan de bullet journal methode ook prima gebruiken in een goedkoop schrijfblokje
donderdag 18 mei 2017 om 22:07
woensdag 8 november 2017 om 11:40
Iemand nog wat leuks ge-bujood de laatste tijd?
Ik zit te twijfelen: heb wat vooruit gewerkt tot eind 2017, qua weekplanning heb ik nu een soort van vaste indeling. Maar nu is mijn boekje 3 kwart vol. Ergens vind ik het zonde om die laatste kwart leegte laten, maar ik wil graag heel 2018 in 1 boekje. Wat zouden jullie doen?
Ik zit te twijfelen: heb wat vooruit gewerkt tot eind 2017, qua weekplanning heb ik nu een soort van vaste indeling. Maar nu is mijn boekje 3 kwart vol. Ergens vind ik het zonde om die laatste kwart leegte laten, maar ik wil graag heel 2018 in 1 boekje. Wat zouden jullie doen?
woensdag 8 november 2017 om 12:24
zondag 19 augustus 2018 om 14:16
Ik gebruik een bujo voor mijn werk, maar daar houd ik geen moodtracker en dergelijke bij. Ik ben sinds ik ben begonnen met Bullet journaling meer de richting van dagboek, creatieve kant opgegaan. Mijn persoonlijke bujo gebruik ik om gevoelens/ gedachten van mij af te schrijven, bijhouden wat ik heb meegemaakt en tekenen, schilderen, kleuren.Celaena_Aelin schreef: ↑17-08-2018 11:42Wordt er nog aan bullet journal gedaan hier?
Ik overweeg er ook mee te beginnen, met name de trackers (moodtracker, habit tracker ed) trekken me aan. En dingen als ‘gelezen boeken’ of ‘wil ik nog lezen/zien’.
Ik vind de creatieve kant juist zo leuk in plaats van die lijstjes waar ik toch niks mee deed. Ik heb nu ook een artjournal en schetsboek speciaal voor aquarel. Dat geeft mij meer rust als een bujo.
Ik vind het ontzettend leuk om te doen en het is bij mij allemaal begonnn met een bujo!