Insectenhotel

12-05-2017 17:08 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

We hebben zojuist een insectenhotel gekocht. Er zit een deurtje met gaas erin, in één van de vakjes. Weet iemand of je hier iets in moet doen voor de insecten?

Groetjes
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness. That is life.
Ik denk dat ze al blij moeten zijn met het huis wat je biedt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja das waar😁
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness. That is life.
Idealiter zet je er een tuin in.
Ow, er bestaat echt zoiets zag ik. Wat grappig! Ziet er compleet uit, lijkt me.
Ik heb er wat hooi ingedaan, opgeraapt in de manege.
Ik heb er wat hooi ingedaan, opgeraapt in de manege.
Wij hebben het al twee jaar hangen maar er komt niets op af
Bij ons zitten er denne-appels achter het vakje met gaas. Ik heb de onze vorig jaar opgehangen en er is belangstelling geweest van een paar vlinders, maar vooral ook van solitaire bijtjes. Alle ronde bamboestokjes waren tegen de herfst gevuld en afgedekt met zand. Deze lente kwamen de jonge bijtjes naar buiten en die zijn nu zelf druk bezig met verzamelen.

Ik denk dat het plekje waar je het insectenhotel hangt ook mee moet zitten. Het was eerder geluk en een beetje een educated guess, maar hier hangt hij kijkend naar het oosten, dus lekker in het ochtendzonnetje en de rest van de dag niet te heet. Ook niet teveel wind, dat speelt misschien ook een rol. Daarnaast staat er voldoende lekkers in de buurt: stokrozen, borage, hortensias en een boerenjasmijn, plus de nodige boterbloemen en paardebloemen.

De kat vindt het trouwens ook prima vermaak: die lag laatst op het dakje van het hotel te loeren naar alle bedrijvigheid.
Bij ons zitten er denne-appels achter het vakje met gaas. Ik heb de onze vorig jaar opgehangen en er is belangstelling geweest van een paar vlinders, maar vooral ook van solitaire bijtjes. Alle ronde bamboestokjes waren tegen de herfst gevuld en afgedekt met zand. Deze lente kwamen de jonge bijtjes naar buiten en die zijn nu zelf druk bezig met verzamelen.

Ik denk dat het plekje waar je het insectenhotel hangt ook mee moet zitten. Het was eerder geluk en een beetje een educated guess, maar hier hangt hij kijkend naar het oosten, dus lekker in het ochtendzonnetje en de rest van de dag niet te heet. Ook niet teveel wind, dat speelt misschien ook een rol. Daarnaast staat er voldoende lekkers in de buurt: stokrozen, borage, hortensias en een boerenjasmijn, plus de nodige boterbloemen en paardebloemen.

De kat vindt het trouwens ook prima vermaak: die lag laatst op het dakje van het hotel te loeren naar alle bedrijvigheid.
Je kan er van alles indoen, bij mij wonen er voornamelijk spinnen. Ik had ook een insecten hotel zonder gaasje ervoor.
Blijkbaar werd hij bewoond, want op een dag in de herfst werd hij geplunderd door de vogels die alles eruit trokken.
Ik heb een lieveheersbeestjes hotel. Daar moest karton en oud blad in... zo gezegd zo gedaan.
Geen bezoekers gehad vorig jaar :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven