Reizen in m'n eentje, tips?

12-05-2017 14:08 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

De afgelopen jaren ben ik niet op vakantie geweest, op een weekendje kamperen na. Afgelopen jaar was voor mij een zwaar jaar met in mijn persoonlijke omgeving een aantal verliezen. Ik ben sindsdien steeds vaker en meer gaan drinken en ik ondernam steeds minder activiteiten. Ik ben inmiddels gestopt met de alcohol en ik werk weer (uitzendbaantjes). Nu wil ik aankomende zomer eigenlijk even écht weg, bij voorkeur ook weg uit Nederland voor bijvoorbeeld een maand. Ik heb wel wat te besteden, maar niet zoveel dat ik een maand lang een vakantiehuisje kan gaan huren ergens. Ik zat te denken aan bijvoorbeeld werken op een boerderij in ruil voor overnachtingen of op een andere manier low budget een maandje weg te zijn. Het mag best een beetje avontuurlijk zijn, maar ik ben een vrouw en ik wil het liefst alleen, zodat ik m'n hoofd even kan legen. Ik heb geen reiservaring (wel vakanties naar een vakantiepark in het buitenland vroeger met familie en/of vrienden, maar nooit alleen). Iemand ideeën?
Hoi!
kijk eens bij www.workaway.com
hier kan je in het buitenland gaan werken voor verblijf en eten. Werkt ontzettend goed!
Velen hoppen door naar verschillende baantjes zodat ze in meerdere omgevingen terecht komen.
Hoi!
kijk eens bij www.workaway.com
hier kan je in het buitenland gaan werken voor verblijf en eten. Werkt ontzettend goed!
Velen hoppen door naar verschillende baantjes zodat ze in meerdere omgevingen terecht komen.
Ik heb goede ervaringen met HelpX, zelfde idee als workaway.
Zowel in Canada, Nepal als Nieuw-Zeeland gewerkt tegen kost en inwoning en ook in Europa tal van opties.
Ik ben altijd wel kritisch in wat ik uitkies: ik wil geen veredelde slaaf zijn die 8 uur moet beunen voor een bed en hap eten.
Het gaat mij echt om de culturele uitwisseling en het meedraaien in een familie/bedrijf en in alle gevallen werkte dat ontzettend goed.
Ik vind het één van de leukste manieren om kennis te maken met locals en écht een gevoel voor een land te krijgen, plus dat het zeer budgetvriendelijk is ;-)
En als aanvulling op MEFunny en fromfebruary:

WWOOF
Ook een beetje hetzelfde idee
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-05-2017 15:54
Reden: Spam
95.92% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven