September2016

20-11-2014 10:42 1692 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hieronder de tabel, jullie kunnen 'm zelf bijwerken.

NaamLeeftijd (v/m)KindjeBijzonderhedenbb1432/331e Gestart met ICSI

Bevallen!

NaamLeeftijdKindjeBijzonderhedenPoppie0022382e 01-03-2015 bevallen van een zoon!Twinklinstar 26/29 1e 11-03-2015 bevallen van een dochter!

??-09-2016 bevallen van een zoon!Nina888281e 18-03-2015 bevallen van een dochter!

??-09-2016 bevallen van twee zoons!Buuv.Betty341e 19-03-2015 bevallen van een zoon!Mila81 33 1e 24-03-2015 bevallen van een dochter!jaimesblond36/341e 03-06-2015 bevallen van een zoon!Lotus8726/301e ??-06-2015 bevallen van een dochter!

??-12-2016 bevallen van een zoon!Kaatje1988261e ??-01-2016 bevallen van een dochter!Weekend25/292e ??-04-2016 bevallen van een zoon!sohappy35/351e 13-01-2017 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:56
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
4.30% gewijzigd
Even wennen aan de nieuwe site! Even heel hard wennen haha!

Hier verder weinig nieuws. Krijg over 3 maanden een nichtje dus daar ben ik momenteel even druk mee. Had een leuke babyshower georganiseerd en verder druk met de kids!
Het is inderdaad een beetje wennen...
Zeker wennen.
Leuk weekend! Een nichtje.
Thuis bevallen was echt prima! Maar ik had een medische indicatie, vandaar het ziekenhuis. Die hebben we alleen nooit gehaald Hahaha.
Kleine man is een week oud en het gaat heel goed met hem.
Gelukkig is het allemaal goed gegaan! En inderdaad, soms zijn er babies die extra snel willen komen en dan moet je soms andere keuzes maken. Maar gelukkig is alles goed gegaan en heb je een pracht van een zoon in zijn bedje liggen!
Gefeliciteerd jaimesblond!
Geniet van jullie gezin!

Geniet enorm van onze dochter! Wat is het leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelt, kletst veel op haar manier, lacht en probeert zelf te rollen, gaat ze op haar zij liggen. Dus dat zal niet lang meer duren.
En zo leuk om te zien hoe blij mijn tweelingzus voor me is! Die is ook gek op haar nichtje!

Zo zou ik nog graag een tweede willen hoor. We hopen dat wij ook bij degene horen bij wie het met de tweede wel sneller gaat..
Hoop in ieder geval dat we dit jaar weer zwanger mogen zijn.
Slik wel foliumzuur voor het geval dat..
Nu eerst lekker een weekend weg!
Sohappy, jullie nemen geen voorzorgsmaatregelen tegen zwangerschap momenteel?
Of begrijp ik dat verkeerd?

Leuk om de ontwikkeling van je kind te zien he!
Heeft je tweelingzus ook kinderen?
@poppie, dat klopt. We nemen geen voorzorgsmaatregelen. We zien het wel. Zou niet weten waarom het nu wel weer zo spontaan zou lukken. Maar goed, het zou kunnen en dan zijn we er erg blij mee.

Ja die heeft 2 kinderen, voelt zo eigen voor me. Had het heel leuk gevonden al hadden we samen zwanger geweest maar het liep anders in het leven.. Nu erg gelukkig met wat we hebben!
Spontane acties als je ontspannen bent, kunnen ook gewoon gebeuren. You never know!

Wanneer gaan jullie weer gericht proberen zwanger te raken?
Dan weer met hulp van de dokter, neem ik aan? Hoeveel tijd zou je het liefste tussen twee kinderen in hebben?
Bij die van mij is het een kleine 2 jaar....

Wel heerlijk dat jullie nu allebei kinderen hebben. Zijn haar kinderen al wat ouder?
En inderdaad, plannen in het leven is vrijwel niet mogelijk, het loopt toch vaak anders dan wat je voor ogen had!

Bb, dat ik jou al een tijdje niet meer hier gezien heb, is denk ik nog altijd geen goed nieuws?
Het is je zo gegund om weer zwanger te raken en ook te blijven :hug:
Haar kinderen zijn 6 en 3.
Het is wel heel leuk idd dat we nu allebei kinderen hebben.
We proberen nog nu wat meer om gericht zwanger te raken. Hebben er afgelopen maand wel wat meer aandacht aangegeven maar vind het ook wel moeilijk omdat ik eigenlijk geen zin heb om er mee bezig te zijn wanneer je vruchtbaar bent. Maar door het hele traject met haar zit dat er zo ingebakken zeg maar dat ik dat gewoon te goed weet.
Me cyclus is na me bevalling ook zo regelmatig, er zitten precies 28 dagen tussen.
Ach, heb het niet meer voor het zeggen. Als we dat wel hebben, vind ik 1,5 jaar prima.

Vertrouwen dat het spontaan gaat lukken heb ik niet echt. We weten dat we een jaar na haar geboorte ons weer mogen melden in het ziekenhuis. Dat zou dus in januari zijn. Daar gaan we maar vanuit dan kan het alleen maar meevallen. Geeft ook wel rust dat we ons dan weer mogen melden. En het kan best zijn dat ik bv in november ofzo ga bellen hoor. We worden ook allebei 37 later in het jaar.
Ondank alles zou ik het evengoed weer een teleurstelling vinden als het spontaan niet zou lukken.
Deze week moet ik weer ongesteld worden.
Vandaag zijn 1e vaderdag. We hadden een test in huis liggen ( hadden we vorige maand besteld omdat ik na een weekend weg erg misselijk was en hij dacht dat ik misschien wel weer zwanger zou zijn). Hij hoopte het misschien..
Wist dat ik beter niet een paar dagen voor me nod kon testen maar kon het niet laten van morgen ( hoopte dat ik hem kon verrassen maar helaas, hij gaf aan niet zwanger)
Ook nog geen teleurstelling hoor.
Het komt zoals het komt sohappy, en jullie genieten in ieder geval van jullie meisje!
Hoi allemaal!

Jeetje wat ben ik hier lang niet geweest.. Ik kon op de een of andere manier steeds het topic niet openen? Dan kreeg ik een foutmelding. Na vele malen proberen ben ik een hele tijd niet meer op viva.nl geweest. Ik ga vanavond in bed alles eens even bijlezen want er is hier vast een heleboel gebeurd! Volgens mij was de laatste keer dat ik hier schreef kort na de geboorte van mijn zoon en dat was in december 2016.. :facepalm:

Wel leuk om weer wat leesvoer te hebben! :biggrin:

Hier gaat alles goed. Onze zoon is inmiddels 8 maanden en hij doet het heel goed. Boven verwachting goed. Alles blijft spannend voor de toekomst maar we hebben zulke goede hoop! Zijn er eigenlijk alweer nieuwe zwangeren? :hihi: Hier ligt dat echt niet in de planning.

Nou, ben benieuwd of hier nog schrijvers zijn.. Daag! :bye:
Lotus, wat fijn dat het boven verwachting goed gaat met je zoontje!

Enne, ik raak er ook een beetje uit, dus of er nu zwangeren zijn?
Ik weet het niet. Ik hoop het in ieder geval heel hard voor bb.
hai allemaal,

Ook voor mij een tijdje terug dat ik hier geschreven heb. Onze dochter is nu ruim 8 maanden, gaat heel goed met haar. We genieten enorm van haar!
We zouden het leuk vinden als we dit jaar weer zwanger mogen raken, de laatste maanden proberen we gerichter zwanger te raken. Tot nu toe zonder resultaat.Toch wel weer een teleurstelling als ik ongesteld ben. Ben wel weer heel regelmatig na mijn bevalling.
Merk toch dat ik er vanuit ga dat we weer het ziekenhuis in moeten gaan voor onze 2e. Weinig hoop dat het via de natuurlijke weg gaat lukken al zou dat moeten kunnen.
volgend jaar in april mogen we ons weer in het ziekenhuis melden. Hoop dat het niet nodig is..

Hoe gaat het met de rest?
Oh dames, wat is het lang geleden dat ik hier geschreven heb! Ons dametje is inmiddels alweer bijna 22maanden!
Ik heb wel altijd nog meegelezen! Zo fijn dat er zo veel goede verhalen zijn!

Lotus wat fijn dat het goed gaat met je zoontje! Al begrijp ik dat het wel spannend blijft?

Spannend SoHappy! Laten we hopen dat het deze keer wel vanzelf gaat!

Heel benieuwd hoe het met Bb gaat... Ik hoop zo dat er inmiddels goed nieuws is, maar ben toch een beetje bang van niet.... Het is je zo gegund!

Hier inmiddels het besluit genomen om voor een tweede te gaan proberen. De afspraak voor het verwijderen van m’n spiraaltje is gemaakt, de vitamines zijn in huis (waren toevallig in de aanbieding Haha). Dus hier ook weer een spannende tijd tegemoet!
Hoi meiden! Ik heb al een hele tijd niet op fora gekeken, had ook niet verwacht dat het hier nog enigszins actief zou zijn. ;-)

Zoals jullie al wat verwachtten, is het bij ons nog steeds niet gelukt. Na de tweede ICSI-PGD hebben we even rust genomen. We hebben ons georiënteerd op het buitenland, maar uiteindelijk toch nog voor een keer in Nederland gekozen. Deze poging is eigenlijk hetzelfde verlopen als de vorige twee rondes. Genoeg eicellen, een flink aantal bevrucht, maar helaas maar 1 geschikt voor terugplaatsing na het PGD-onderzoek. Helaas heeft dit niet tot een zwangerschap geleid. We zijn dus nu in principe uitbehandeld. Inmiddels hebben we een gesprek gehad in het ziekenhuis. Ze zien een vierde poging nog wel zitten, maar we hebben besloten naar België te gaan. Eind dit jaar hebben we daar een eerste afspraak. Voor een eventuele vierde poging had ik al een aanvullende verzekering afgesloten. We moeten daarvoor wel toestemming hebben van de verzekeraar, maar we wachten daarvoor eerst het gesprek in België af. De eventuele behandeling zal dan toch pas in 2018 starten. Bovendien moeten we eerst ook nog maar afwachten of de verzekering de 4e poging ook in 2018 weer in het pakket heeft.

Fijn om te lezen dat iedereen inmiddels 1 of meer kindjes heeft gekregen. Voor degenen die weer aan het proberen zijn: heel veel succes, ik hoop dat de wens voor een tweede snel in vervulling mag gaan!
@bb14, wat jammer. Had op ander nieuws gehoopt voor jullie! Succes in België! Wat een stap en veel succes!

Wij hebben volgende week donderdag een afspraak in het ziekenhuis. Dan gaan we een nieuw traject starten. Spannend weer.
bb, ik was er ook al bang voor dat er nog geen goed nieuws zou zijn van jouw kant. Ik gun het je wel enorm. Misschien dat onze zuiderburen net die ontbrekende schakel blijken te zijn die jullie nodig hebben om zwanger te raken en te blijven :hug:

Sohappy, zo te horen mag je je sneller weer melden in het ziekenhuis dan dat je voorheen dacht. Ik hoop ook voor jullie dat dat tweede kindje komen mag!

En kaatje ook al voor een tweede aan het proberen, jullie maken het allemaal wel spannend hoor!

Hier komt er geen derde wat ons betreft, wij zijn compleet met 2 kinderen. Ze zijn ook samen nog wel eens behoorlijk druk en soms zijn ze ook zo onredelijk als weet ik niet wat ruzie aan het maken. En je merkt steeds vaker dat je goed op je eigen gedrag moet gaan letten, want ze pikken het zo op en nemen het over. En als je zelf nou eigenlijk alleen maar goed gedrag etaleerde ..... :biggrin:
@poppie klopt. Heb in september nadat ik weer ongesteld was geworden, de huisarts opgebeld en aangegeven wat we wilden. Hun houden een half jaar aan. Aangegeven dat als we jonger waren geweest we nog wel langer hadden gewacht hoor. Hun hebben een verwijsbrief gemaakt en 2 dagen later werd ik gebeld door het ziekenhuis.
Hadden ze eerst pas begin december plek.. na zoeken dus de afspraak voor donderdag.
Vorige keer hadden we iui met hormonen. Zou het zelf nu ook wel zonder willen proberen ( meer ook omdat volgende week ook mijn eisprong is en we er dan hopelijk gelijk gebruik van kunnen maken)

Vd week vertelde een vriendin van mij dat ze weer zwanger is. Zo hoppa na 1x al. Haar 1e wordt bijna een jaar. Ik kan er niks aan doen maar toch raakt het me. Had zo gehoopt dat het nu wel spontaan zou lukken maar die hoop heb ik al een tijdje niet meer.
Voelde me teleurgesteld in me eigen lijf, ws wat jaloers. Slecht geslapen. Nu gaat het weer.
En stelde mezelf de vraag of ik ondanks alles na 8 mnd alweer zwanger had willen zijn, zei mijn gevoel van nee.
Ook al hebben we bewust niks gebruikt. Was het zo prima maar als het nog even duurt ( paar mnd dan hoop ik) is het ook goed.
Voel me net weer een paar mnd mezelf
@sohappy, je gaat weer een spannende tijd tegemoet! Leuk!

Hier een beetje vreemd momenteel.. Ik heb 6-11 mijn spiraaltje laten verwijderen. We zijn dus gestart voor kindje 2!!
Laatste beetje bloedverlies had ik op 28-10, dat zie ik dus als mijn laatste menstruatie. Mijn cyclus duurt normaal gezien 24 dagen, dus NOD zou dan 21-11 zijn. Echt is het inmiddels 24-11 en heb ik tot nu alleen maar wat bruin/paarsige afveeg gehad en nog altijd geen echte menstruatie. Dus 4 dagen overtijd... Ik begin mezelf dus nu een beetje gek te maken....hihi. Ik denk dat ik morgen maar eens een setje testen ga halen.....
Is het een hormonen spiraal, kaatje? Misschien dat je lichaam nu een beetje in de war is? Is de ongesteldheid inmiddels doorgebroken of, liever, heb je een positieve test in je handen?

Sohappy, mogen jullie binnenkort weer echt beginnen? Met of zonder hormonen?
Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!
Poppie, het was inderdaad hormoonspiraaltje. Uiteindelijk ben ik 5 dagen later ongesteld geworden, dus ik denk dat mijn lijf idd een beetje van slag was!
Het is in ieder geval uiteindelijk goed gekomen, kaatje.

Wel spannend hoor, kindje nummer 2... ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!
@kaatje, spannend hoor, succes weer!

Wij zijn 2 weken terug in het ziekenhuis geweest. Mijn man zijn uitslag was ook binnen, zaad is prima. Ik kreeg een inwendige echo, ze kon duidelijk zien dat mijn eisprong eraan kwam. Alles zag er goed uit. We zijn een paar dagen later besproken in het artsenoverleg. We konden bellen voor de uitslag.
Die viel best tegen, we mogen in mei volgend jaar terug komen en eerst zelf proberen om via de natuurlijke weg zwanger te worden. Ze geven ons hier 50% kans op. Aangezien ik een normale zwangerschap gehad heb, een eisprong heb en mijn man ok is, zou ons niets in de weg moeten staan en is het landelijke protocol dat je het eerst weer een jaar zelf moet proberen.
Heb even flink gejankt, ( had zelf ook gehoopt dat we eerder mochten beginnen dus mezelf ook valse hoop gegeven).
Later had ik al meer rust. Proberen los te laten he.. Geen rekening mee houden dan kan het alleen maar meevallen ( advies van de huisarts..). Nou ik probeer hoop te houden maar eigenlijk ben ik alle hoop/vertrouwen in me eigen lijf kwijt geraakt nadat het zwanger worden een lastig iets is geworden.

Ik probeer het maar los te laten en het niet zo als een teleurstelling op te vatten als ik weer ongesteld wordt ( voel ik ook aan me lijf) maar god wat vind ik het moeilijk dat natuurlijk zwanger worden voor mijn gevoel zo'n opgave is voor me lijf..
We gaan lekker genieten van onze dochter, vakantie volgende week en ik hoop ontzettend dat ons een 2e wonder gegeven is in de toekomst..
Geniet van elkaar, maak lol bij het vrijen en doe het niet met de intentie dat je dan zwanger kunt raken. Soms is het los laten voor het lijf zoveel ontspannender.

Je weet dat je vanaf mei weer geholpen zult worden, dus dat is een kleine half jaar vanaf nu. Voor nu gewoon intens genieten van elkaar en van de kleine en ga er dan vol voor vanaf mei.

Verwacht niet eerder een zwangerschap, maar zolang je niet tegen zwangerschap beschermd bent, hou er wel voor de zekerheid rekening mee (eten, drinken en zo).
Ik hoop dat het jullie gegund is al dan niet met het medische :hug:
Wat leuk dat het hier nog actief is!

Bb wat rot zeg! Hopelijk is t buitenland een succes verhaal, Nederland is vaak minder ver he en hopelijk is dat iets wat je helpt.

Sohappy leuk een tweede, wel jammer nog eventjes proberen tot mei maar wel fijn om al bekend te zijn in het ziekenhuis.

Hier bezig voor de derde dus ook spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven