Activiteit met ouderen

17-05-2017 14:14 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Voor mijn stage heb ik een opdracht om een activiteit met 2 oudere dames te gaan doen. Ze zijn allebei licht dementerend maar houden ervan om gezellig te kletsen.
Weten jullie misschien een leuke of bijzondere acitiveit die ik kan gaan doen?
Terrasje pakken!
Internagelaktisch
Bloemenpluk- of theetuin. Busreisje (eventueel georganiseerd). Boottocht. Tandem/buddy fietsen. Hofjeswandeling. Museum
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Kinderboerderij bezoeken.
Of naar het oude centrum van de stad.
High tea, boottochtje
Een hightea waarbij men zich ook leuk aankleed, nagels lakt etc?
Met licht dementerende dames zou ik het niet te ingewikkeld maken.
Eh.... vraag het hun eens? Hebben ze vroeger een bepaald beroep gehad? En bepaalde hobby? Ik weet van een dementerende vrouw die vroeger heel veel met paarden heeft gedaan. Die kan nu niet meer zelfstandig op een paard zitten, maar ze mocht op een speciaal soort matras dat tussen twee (daarvoor getrainde) paarden was gehangen, liggen en ze genoot van de bewegingen. Maar nogmaals: vraag het hun zelf eerst eens en anders hun familieleden. Niets ergers dan wanneer er iets (vaak truttigs) wordt verzonnen waarbij totaal voorbij wordt gegaan aan wat bij mensen past.
Hoeveel mag het kosten?
Dierentuin?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Samen op een bankje in het park zetten en na een paar uur weer ophalen en naar huis brengen. Dan zeggen dat je er de hele tijd bij was.
sandra1905 schreef:
17-05-2017 17:00
Samen op een bankje in het park zetten en na een paar uur weer ophalen en naar huis brengen. Dan zeggen dat je er de hele tijd bij was.
Godsamme wat grappig zeg!
Wat een dijenkletser. Nee, echt! :nut:
@TO: Ik zou zelf ook vragen aan de dames wat ze leuk vinden. Anders is het altijd gezellig om ergens een drankje te doen of een hapje te eten.
Keukenhof
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven