Begin van bevalling?!

23-05-2017 10:17 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee dames,
Iemand hier die dit herkent? Ik blijf maar menstruatiekramp/ steken houden, slecht geslapen daardoor.. ben al in bad geweest, en moet regelmatig naar de wc.... de baby is al weken geleden ingedaald en ligt al vrij diep nu.
De steken blijven hetzelfde, niet in een golf zoals een wee (denk ik?) Misschien dan toch de darmen? :blond:
Ik hoef de vk alleen te bellen bij weeën die om de 4 minuten komen, of bij vruchtwater/bloedverlies.

Zou dit nu een begin kunnen zijn? Hoe begon het bij jullie of geen signalen kan natuurlijk ook.
Ben een beetje zenuwachtig en voel me onrustig! :@@:
Ik zou zeker de verloskundige bellen voor advies!
Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat je weeën hebt!
Om de hoeveel tijd komen de steken op?
Ik heb sinds 2dagen nu ook veel krampen, harde buiken die soms ook wel pijn doen. Maar het houd niet aan, vk zegt dat het ook wel een blaasonsteking zou kunnen zijn. En eigenlijk zelfde advies gekregen, als er regelmaat in zit, terugbellen. Maar weeën dat voel je echt wel, die gaan steeds meer pijn doen en komt ook steeds terug.

Mag je al bevallen?
Ik zit op 38,5 wkn, ik mag al maar baby is hier nog niet ingedaald.
•°: Don't be the same, be better!
Ja ik zit nu op 37 weken, dus ze mag komen! Nou de steken blijven aanhoudend, er zit niet echt een piek in. Of ik herken het niet... het lijkt wel iets erger te worden... Een blaasontsteking is het niet want dat heeft de vk me al laten checken. Zij zegt voorweeën, maar hoe weet ze dat zo zeker?
Dat weet je niet zeker.
Bij mijn jongste werd ik wakker omdat de vliezen waren gebroken. Ik moest toen ook steeds naar de wc. (Grote boodschap)
Een uur later is hij geboren,
Ik weet niet hoe ze voorweeën van weeën onderscheiden, misschien dat echte weeën meer ritme hebben en sterker worden? Bij mij begon de bevalling ook met menstruatie-achtige krampen en wat rugpijn, steken herken ik niet. Verder begon ik te vloeien. Ik herkende het ook niet als weeën direct, en toen er wel wat pieken kwamen zat daar ook geen duidelijk ritme in. Het was wel dusdanig heftig dat ik me nergens anders meer op kon concentreren. Dus ik heb de verloskundige gebeld, en op haar advies naar het ziekenhuis gegaan waar bleek dat de bevalling toch echt ruim begonnen was. Of het bij jou hetzelfde is is uiteraard de vraag, maar bij twijfel gewoon de verloskundige bellen hoor! Succes!
happiness = reality - expectations
Theamuts schreef:
23-05-2017 10:27
Dat weet je niet zeker.
Bij mijn jongste werd ik wakker omdat de vliezen waren gebroken. Ik moest toen ook steeds naar de wc. (Grote boodschap)
Een uur later is hij geboren,
Ja ik ga dadelijk nog eens bellen.. anders wil ik dat ze even komt kijken. Stom he dat je je dan als een last voelt!
Wordt je buik ook hard? Weeën gaan gepaard met harde buiken. Elke ander kramp of streek is nog geen wee. Wat dan weer niet betekent dat je niet alsnog weeën kunt krijgen vandaag.
Danny1989 schreef:
23-05-2017 10:33
Ja ik ga dadelijk nog eens bellen.. anders wil ik dat ze even komt kijken. Stom he dat je je dan als een last voelt!

Ja, eigenlijk wel :-)
Maar als jij je zorgen maakt heb je het volste recht om te bellen hoor! Het zou inderdaad je darmen kunnen zijn, maar dat weet je gewoon niet zeker.
Geloof me je voelt echt wel of het echte weeën zijn. Bij mij (en ik denk bij de meeste van ons) waren de weeën echt golven van pijn pijn en nog eens pijn en dan weer een paar minuten om bij te komen en daar gingen we weer, waren geen steken. Maar gewoon je vk bellen en die zal vast wel even komen kijken. Succes en het is gewoon spannend. Bij mij was het begin van de bevalling het gegeven dat ik en moest overgeven en mn darmen moest legen en daarna begonnen de weeën echt goed door te komen, echt mooi om te merken hoe je lichaam zelf die zaken regelt.
Oh en gewoon bellen naar de verloskundige hoor. Het is immers overdag ze werken gewoon. Liever tijdens kantooruren bellen voor iets niet zo dringends dan midden in de nacht.

Mijn verloskundige legde dat altijd duidelijk uit. Voor elke onzekerheid mocht je overdag bellen. In de nacht wel graag even afwegen of het niet tot de volgende ochtend kan wachten.
nena78 schreef:
23-05-2017 10:41
Geloof me je voelt echt wel of het echte weeën zijn. Bij mij (en ik denk bij de meeste van ons) waren de weeën echt golven van pijn pijn en nog eens pijn en dan weer een paar minuten om bij te komen en daar gingen we weer, waren geen steken. Maar gewoon je vk bellen en die zal vast wel even komen kijken. Succes en het is gewoon spannend. Bij mij was het begin van de bevalling het gegeven dat ik en moest overgeven en mn darmen moest legen en daarna begonnen de weeën echt goed door te komen, echt mooi om te merken hoe je lichaam zelf die zaken regelt.

Euh, heb je mijn stukje gelezen over de bevalling van mijn jongste?
Gewoon bellen als je denkt dat het nodig is. Ik heb nooit weeën gehad om de vier minuten, sommige bevallingen lopen anders dan standaard. Volgens het standaardbeladvies had ik dus niet mogen bellen.
Mijn verloskundige zei voorweeen worden minder door een warme douche of warme kruik.ik ben vandaag 39+2 en heb ook steken volgens mij zijn het bij mij de banden baby was erg druk vannacht.ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap de eerste weeën ook gemist pas na hbreken
Van de vliezen herkende ik het als weeen 1.5 uur later was zoon geboren.
Voorweeën worden niet erger en pijnlijker. Echte weeën wel en die komen dan steeds terug en komt steeds minder tijd tussen te zitten en pijn neemt toe.
En pijn zit over t hele buik en niet op een plek.
•°: Don't be the same, be better!
Mja, ik kwam vanuit het bijna niks (nouja, wat menstruatiepijn en gerommel) in een poosje (half uurtje) echte weeen en daarna meteen, echt meteen, in een persweeën-storm terecht.. Ik zou dus altijd even de verloskundige bellen voor een check.. Al was t maar voor je eigen rust
Ik hoorde van de VK dat als je denkt dat je weeen hebt en je gaat onder de douche en ze blijven komen dat het dan echt aan het beginnen is. Als het afzwakt zijn het voorweeen.

Heb zelf geen voorweeen gehad, maar mocht meteen door voor het 'echte werk' (1e bevalling inleiding, 2e bevalling was kind er 6 uurtjes na de eerste wee). Lijkt me erg lastig dat je echt zo moet afwachten of het wel/niet al komt...

Doet het erg pijn of is het nog wel te behappen?

Sterkte!
Smam1517 schreef:
23-05-2017 11:11
Ik hoorde van de VK dat als je denkt dat je weeen hebt en je gaat onder de douche en ze blijven komen dat het dan echt aan het beginnen is. Als het afzwakt zijn het voorweeen.

Heb zelf geen voorweeen gehad, maar mocht meteen door voor het 'echte werk' (1e bevalling inleiding, 2e bevalling was kind er 6 uurtjes na de eerste wee). Lijkt me erg lastig dat je echt zo moet afwachten of het wel/niet al komt...

Doet het erg pijn of is het nog wel te behappen?

Sterkte!
Ja vind het ook heel lastig, liever dat je het echt goed voelt dan deze twijfel! De pijn is wel te doen.... dus dan toch maar afwachten! In bad is het niet minder geworden.
Als het echte weeën zijn dan herken je dat direct. Dit klinkt meer als wat kramp en wat voorweeën, hou het in de gaten, het is niets om je verloskundige nu voor te bellen. Als je terugkerende weeën hebt die om de 3 minuten komen dan wel.
lolly-pop schreef:
23-05-2017 11:53
Als het echte weeën zijn dan herken je dat direct. Dit klinkt meer als wat kramp en wat voorweeën, hou het in de gaten, het is niets om je verloskundige nu voor te bellen. Als je terugkerende weeën hebt die om de 3 minuten komen dan wel.
Ik herkende mijn weeën in het begin toch echt niet, Mijn buik werd ook niet hard zoals gezegd werd. Dus uiteindelijk hebben we gegoogled wat het kon zijn haha.
Je kunt toch gewoon even bellen?
Bij mij kwam de vk ook even langs toen de weeën net begonnen waren. Vliezen waren al wel gebroken toen dus dat was wel wat duidelijker (al geloofde de vk dat niet echt).
En hoe is het nu? :) Heb je nog gebeld?
~ It takes a rad mama to be a father too ~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven