Ramadan 2017

dinsdag 23 mei 2017 om 21:10
Bedankt!Het-groepje schreef: ↑23-05-2017 21:03Kan geen plaatje plaatsen maar in ieder geval veel succes en een mooie vastenmaand toegewenst!

anoniem_347228 wijzigde dit bericht op 23-05-2017 21:22
1.90% gewijzigd
dinsdag 23 mei 2017 om 21:12
Dat is lastig als je familie niet in de buurt is, ik wens je veel sterkte met de ramadan in je eentje te doen. Met famlie en of vrienden is het toch fijner.
Alsnog wens ik je een mooie ramadan

dinsdag 23 mei 2017 om 21:22
Fijne ramadan! Ik heb flink wat collega's die denk ik mee zullen doen met de ramadan, en het overgrote deel van mijn cliënten zullen ook meedoen. Wel wat lastig dat je niet kan zeggen 'wil u iets te drinken' en dat ze in de namiddag minder alert kunnen zijn.
Als het goed is, duurt de ramadan van 26 mei tot 24 juni, nietwaar?
dinsdag 23 mei 2017 om 21:26

zaterdag 27 mei 2017 om 17:50
Een goede bekende van mij moet altijd op dieet na de ramadan omdat ze kilo's aan komt. 's avonds gaan ze met de hele familie de heerlijkste Turkse gerechten eten. Water drinkt ze wel overdag maar het moeilijkste vind ze dat ze overdag niet mag roken.
zaterdag 27 mei 2017 om 17:54
Voorzichtig opbouwen als beginneling. Niet pats boem overdag helemaal niets. Zet op het programma dat je op bepaalde momenten een half glas water drinkt met kleine slokjes die je even in je mond houdt. En vooral niet gaan vreten als er weer gegeten mag worden. Bovendien proberen om suikerrijke produkten te mijden.SRCNN14 schreef: ↑23-05-2017 21:22Fijne ramadan! Ik heb flink wat collega's die denk ik mee zullen doen met de ramadan, en het overgrote deel van mijn cliënten zullen ook meedoen. Wel wat lastig dat je niet kan zeggen 'wil u iets te drinken' en dat ze in de namiddag minder alert kunnen zijn.
Die vreetfestijnen zodra er weer gegeten mag worden, staan natuurlijk haaks op de geest van de ramadan.
Blijf in (rustige) beweging voor de doorbloeding van je lichaam incl. je hersens. Desnoods door alleen met je vingers te friemelen, als je niet even weglopen kan. En goed doorademen, je moet nu de energie uit de lucht halen. Het zou wel handig zijn als je aan yoga doet en de kosmische energie erbij kan plukken.

zaterdag 27 mei 2017 om 17:59
Eens. Wij proberen ook echt om tijdens de ramadan gewoon gezond te eten. Ik kom niet aan, ik val niet af.sueann schreef: ↑27-05-2017 17:54Bovendien proberen om suikerrijke produkten te mijden.
Die vreetfestijnen zodra er weer gegeten mag worden, staan natuurlijk haaks op de geest van de ramadan.
Blijf in (rustige) beweging voor de doorbloeding van je lichaam incl. je hersens. Desnoods door alleen met je vingers te friemelen, als je niet even weglopen kan. En goed doorademen, je moet nu de energie uit de lucht halen. Het zou wel handig zijn als je aan yoga doet en de kosmische energie erbij kan plukken.
Wij eten altijd al heel gezond (veel zelf koken vanuit basis ingrediënten, geen pakjes/zakjes) en dat blijven we gewoon doen. Gezonde soep en dan iets erbij. Ik weet dat ik wel trek krijg altijd in zoetigheid, dus als guilty pleasure ijsjes in de diepvries. Maar wellicht vind ik de shake die we vanavond gaan maken van jus d'orange, griekse yoghurt, melk, banaan wel veel lekkerder.

Je energie uit de kosmos halen. Jaaaa! Ik doe een soort yoga en ik snap wat je bedoelt.
Voor mij is ramadan vooral ook in balans komen van lichaam en ziel en tot rust komen...

zaterdag 27 mei 2017 om 22:54
Hier aten we deze avond verse pompoensoep en daarna Griekse salade met gebakken kipstukjes. Ik heb vandaag niet volledig meegedaan, want ben ongesteld, maar heb niet zo veel als anders gegeten.
Nu zit het buikje wel goed vol!
Deze nacht wordt het zelfgemaakte cruesli met yoghurt en vers fruit. Hier is van vreetfestijnen geen sprake, wij houden het sober.
Vandaag was het pittig, maar na de eerste dagen wordt het meestal makkelijker.
Nu zit het buikje wel goed vol!
Deze nacht wordt het zelfgemaakte cruesli met yoghurt en vers fruit. Hier is van vreetfestijnen geen sprake, wij houden het sober.
Vandaag was het pittig, maar na de eerste dagen wordt het meestal makkelijker.
zondag 28 mei 2017 om 10:16
wat een fijne berichten! Ik ben gisteren begonnen en er eigenlijk wel meteen ingedoken. Geen eten, geen drinken. Het ging aardig goed tot een uur of 7 's avonds, toen werd ik wel een beetje ontmoedigt! Ik heb altijd al veel moeite met loslaten en het leven laten komen zoals het komt dus ik denk niet dat het gek is dat ik wat last heb van ontwenningsverschijnselen..