Hondenpoep :-(

24-05-2017 09:38 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Achter ons huis ligt een speelveldje / trapveldje. Een grasveldje met een doel.
Helaas zijn er mensen die hier hun hond laten poepen, wat mij al een paar keer zo'n ranzige schoonmaakbeurt van de kinderschoenen heeft opgeleverd. :facepalm:
Ik heb een keer bij het grasveld 3x een nette brief opgehangen. En ik heb nu de gemeente een hondenpoep-bord op laten hangen.
Sindsdien is het ietsje minder, maar bepaald niet over.
In de gemeente waar wij wonen mogen honden alleen poepen op een speciale plek of bij bosjes.

Iemand nog ideeën of ervaring hier mee? :bye:
Platy schreef:
24-05-2017 10:46
Onzinnige vergelijking.
Nee hoor, in de basis hetzelfde.
Jij kiest voor een dier en daar horen kosten en regels bij.
Jij hebt geen ruimte om dat beest naar harte lust in je eigen tuin te laten schijten, dus ben je afhankelijk van de openbare ruimte. Daar zijn nou eenmaal regels en kosten aan verbonden.

En voordat je denkt dat ik anti-hond ben, nee absoluut niet.
Ik ben ook voor invoering van een kattenbelasting (maken ook gebruik van openbare ruimte). Huisdieren zouden geen overlast voor je buren en de buurt moeten zorgen!
En als ze dat wel doen, dan is het aan de baasjes om daar iets aan te doen.
Dit bedoelde ik dus. Je doet het erom.

Je weet zelf ook wel dat die hondenbelasting er is om de uitlaatplekken te faciliteren. De vuilnisbakken bij uitlaatplekken te legen en er zijn altijd ook nog stukken waar je geen opruimplicht heb. Die worden ook nog schoongemaakt.

Daar buiten moet je de poep gewoon opruimen. Zolang de gemeente dat ook moet doen omdat je te lui bent , zal de belasting ook niet dalen of verdwijnen.
Je schiet jezelf met je aso gedrag in de voet.

Maar dat weet je heus wel.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 24-05-2017 10:53
2.75% gewijzigd
Platy schreef:
24-05-2017 10:42
Het gaat me ook meer om het principe. Betaal ik het niet stuurt de gemeente een deurwaarder, maar ik krijg voor die 107 euro per jaar niks terug. Ik dacht dat dat bedrag was om de overlast van hondenpoep in te perken. In werkelijkheid gebruiken ze het om gaten in de begroting te dichten.
Nou schijnbaar is dat dan dus voor die openbare hondenvelden, wist ik ook niet (dankje groenebroek). Maar dan nog, wat heeft dat te maken met poep opruimen? Als je zelf stront aan je schoen hebt waar lekker veel profiel in zit, sta je denk ik ook hard te vloeken toch? Waarom wil je dat anderen dan wel gunnen?

Ik heb me er een paar keer schuldig aan gemaakt om de keutels van mijn (inmiddels overleden) hondje langs het pad te laten liggen. Geen zin om op te ruimen. En het grappige was: al die keren trapte ik gek genoeg zelf op de terugweg in andermans hondenpoep. God straft meteen zegmaar. En toen ben ik het gewoon gaan opruimen. Maar goed, toen was ik een 16 jarige puber, ieeeuuww hondenpoep in een zakje in mijn hand enzo. Als volwassene vind ik het gewoon niet kunnen.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Fee-de-Goede schreef:
24-05-2017 10:52
Dit bedoelde ik dus. Je doet het erom.

Je weet zelf ook wel dat die hondenbelasting er is om de uitlaatplekken te faciliteren. De vuilnisbakken bij uitlaatplekken te legen en er zijn altijd ook nog stukken waar je geen opruimplicht heb. Die worden ook nog schoongemaakt.

Daar buiten moet je de poep gewoon opruimen. Zolang de gemeente dat ook moet doen omdat je te lui bent , zal de belasting ook niet dalen of verdwijnen.
Je schiet jezelf met je aso gedrag in de voet.

Maar dat weet je heus wel.
Als de gemeenten het opruimen werd er hier niet over geklaagd lijkt me
Ik ben zelf honden bezitter, en ruim de keutels op. Maar ik woon dan ook in een land waar de pepzakjes voor het grijpen zijn..... En daar betaal ik dan ook graag belasting voor. Maar als ik in NL ben, en ik zie de grootste honden op een flat, een afvalbak zonder zakjes, dan erger ik me. In Nl zou ik dan ook geen hond bezitten, gewoon omdat er al te veel zijn!
Gewoon mensen aanspreken. Ik vind een bord ophangen ( gemaakt door de kinderen) ook een goed idee.
Ik heb zelf een hond en wij ruimen altijd op. In de bosjes laat ik het wel eens liggen omdat ik er niet bij kom of als het heel slap is en niet op te ruimen. Dan zorg ik wel dat ik het volgende rondje een flesje water mee heb om het even weg te spoelen. Bij ons gaat het redelijk goed. Het zijn overigens altijd dezelfde mensen die de drollen niet opruimen. Ik spreek mensen ook wel eens aan maar niet iedereen omdat die dan toch wat bedreigend overkomen en ik mij geïntimideerd voel.
Muurhanger schreef:
24-05-2017 10:52
Nou schijnbaar is dat dan dus voor die openbare hondenvelden, wist ik ook niet (dankje groenebroek). Maar dan nog, wat heeft dat te maken met poep opruimen? Als je zelf stront aan je schoen hebt waar lekker veel profiel in zit, sta je denk ik ook hard te vloeken toch? Waarom wil je dat anderen dan wel gunnen?

Ik heb me er een paar keer schuldig aan gemaakt om de keutels van mijn (inmiddels overleden) hondje langs het pad te laten liggen. Geen zin om op te ruimen. En het grappige was: al die keren trapte ik gek genoeg zelf op de terugweg in andermans hondenpoep. God straft meteen zegmaar. En toen ben ik het gewoon gaan opruimen. Maar goed, toen was ik een 16 jarige puber, ieeeuuww hondenpoep in een zakje in mijn hand enzo. Als volwassene vind ik het gewoon niet kunnen.
Openbare hondenveldjes zijn hier helaas niet, hij mag ook nergens los.
Platy schreef:
24-05-2017 10:42
Het gaat me ook meer om het principe. Betaal ik het niet stuurt de gemeente een deurwaarder, maar ik krijg voor die 107 euro per jaar niks terug. Ik dacht dat dat bedrag was om de overlast van hondenpoep in te perken. In werkelijkheid gebruiken ze het om gaten in de begroting te dichten.
Wat dacht je van fatsoen? Het fatsoen hebben om een ander niet lastig te vallen met de drollen van jouw hond. Ik heb een hond en ruim elke drol op. Kom op zeg het is fgewoon asociaal om het te laten liggen. Maar fatsoen is niet jouw sterkste punt he.
Platy schreef:
24-05-2017 10:58
Als de gemeenten het opruimen werd er hier niet over geklaagd lijkt me
Dat doen ze wel. Alleen niet altijd meteen en overal tegelijk. Ze kunnen moeilijk achter elke aso hondeneigenaar zoals jij aan gaan lopen 24/7 en het voor je opruimen he?

Ruim je poep op als je hond poept buiten een uitlaatplek. Rellert.
Platy schreef:
24-05-2017 10:59
Openbare hondenveldjes zijn hier helaas niet, hij mag ook nergens los.
Gelul. Misschien niet bij je om de hoek maar die zijn gewoon overal.
En heee... als iedereen de poep omruimt gaat de hondenbelasting vanzelf omlaag of weg. Zolang dat niet gebeurt heeft de gemeente er kosten aan.
" De hond mag nergens los"? Waarom neem je dan een hond? Platy?
Ik vind ook dat je mensen aan mag spreken als je ziet dat ze het niet opruimen. Maar om ze zonder enige reden aan te spreken en ze indirect al te " beschuldigen" vind ik te ver gaan.

Hang bordjes op of laat ze ophangen door de gemeente , de meeste fatsoenlijk opgevoede hondenbezitters zullen er respect voor hebben. Zoals overal zullen er mensen zijn die lak hebben aan de regels.. helaas maar waar :(
Zelf hondeneigenaar geweest. Vind het een kleine moeite om de drollen van eigen hond meteen op te ruimen. Mijn verantwoordelijkheid immers.
Niet iedereen denkt zo. Ik lees het hier, echter merk het zelf ook hier.
Dat bord is al mooi. Vervolgens zelf als buurt, dus allemaal, alert blijven en actief aanspreken op vriendelijke wijze.
Fee-de-Goede schreef:
24-05-2017 11:01
Dat doen ze wel. Alleen niet altijd meteen en overal tegelijk. Ze kunnen moeilijk achter elke aso hondeneigenaar zoals jij aan gaan lopen 24/7 en het voor je opruimen he?

Ruim je poep op als je hond poept buiten een uitlaatplek. Rellert.
Ach Platy schijnt ook regelmatig de kinderbescherming op de stoep te hebben. En haar reactie daarop is...ze zijn altijd weer gauw opgerot. Gevalletje Tokkie.
Platy is een man, maakt het gevalletje Tokkie er idd niet minder om.
groenebroek schreef:
24-05-2017 11:15
Platy is een man, maakt het gevalletje Tokkie er idd niet minder om.
Hij heeft vast een stafford als hond en zit vol met tattoos en loopt in trainingspak.
emmetje2 schreef:
24-05-2017 11:27
Hij heeft vast een stafford als hond en zit vol met tattoos en loopt in trainingspak.
Amerikaanse Bulldog.
Platy schreef:
24-05-2017 11:29
Amerikaanse Bulldog.
Van het zelfde laken een pak dus. I rest my case.
Inmiddels al direct bericht gehad dat de gemeente er niks mee doet.
Ze gebruiken hun capaciteit voor bijt-incidenten.
:whip:
Dan blijft er niets anders over dan de buurt te mobiliseren.
Samen actief aanpakken en hopen dat het iets helpt.
En wanneer dat geen effect heeft, kun je ook nog als groep hier weer aandacht voor vragen bij de gemeente.

Uiteindelijk (na veel gezeur en heel veel meldingen) heeft er hier ooit een aantal dagen een BOA (in burgerkledij) staan posten en mensen aangesproken. Dat heeft toen een tijd lang geholpen.
Lastigheid is hier dat er een camping aan het einde van de straat is, dus in het zomerseizoen er ook elke week weer andere mensen lopen die hun hond op de groenstrook voor mijn huis uitlaten, i.p.v. gelijk rechts af te slaan waar het 'hondenuitlaat-gebied' gelijk al begint.
Zolang ze nog niet thuis gekomen zijn met hondenstront van hun knieën tot aan hun kin na het maken van een sliding heb je nog niets te mopperen ; da's pas goor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maak het een zichtbaar hoeveel poep er ligt.
Hier hebben ze een keer tekeningen gemaakt met de buurtkinderen om op te hangen aan de bomen en in alle drollen een vlaggetje gestoken.
Daardoor werden de hondeneigenaar zich er blijkbaar van bewust hoeveel shit er lag. Ze denken vaak, ach alleen dat drolletje van mijn hond. Dat spoelt wel weg.
Het heeft behoorlijk geholpen vooral omdat er nu ook op 3 plaatsen bakken staan om de poep op te ruimen.
Platy schreef:
24-05-2017 10:32
Waarom? Ik betaal al 8 jaar hondenbelasting en daar heb ik nog nooit iets voor terug gekregen, behalve brieven van de gemeente dat ik de politie moet bellen als ik bij het 's avonds uitlaten iets verdachts zie.
Maar met jouw instelling straf je niet de gemeente, maar andere bewoners. Bewoners die niks met de hondenbelasting te maken hebben, hebben dus last van jou. Zet jij je auto ook bij de buren voor de oprit, zodat ze met hun auto niet weg kunnen, als de gemeente te weinig parkeerplaatsen heeft gecreëerd in jouw straat?
jubelientje schreef:
24-05-2017 13:55
Maar met jouw instelling straf je niet de gemeente, maar andere bewoners. Bewoners die niks met de hondenbelasting te maken hebben, hebben dus last van jou. Zet jij je auto ook bij de buren voor de oprit, zodat ze met hun auto niet weg kunnen, als de gemeente te weinig parkeerplaatsen heeft gecreëerd in jouw straat?
Dan mogen die andere bewoners gaan klagen bij de gemeente, wie weet kan er dan wel een poepzuiger van de hondenbelasting worden aangeschaft en iemand die dat ding bedient betaald worden. Maar als de gemeente mij schaamteloos komt vertellen dat de hondenbelasting gebruikt wordt om gaten in de begroting op te vullen vind ik dat schandalig. En mijn gemeente heeft de hoogte hondenbelasting van het hele land, zegt wel weer genoeg.
Platy schreef:
24-05-2017 10:15
In mijn gemeente krijg je een boete van 70 euro. Helpt alleen niet, niemand ruimt het op, inclusief ikzelf.
Waarom ruim je het niet op?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven