Afvalscheiding
woensdag 24 mei 2017 om 18:10
Wij hebben nu 3 containers gekregen en er is nog een ondergrondse container voor restafval.
Ik moet dus in de keuken al gaan scheiden.
We hebben een gootsteenkost van ongeveer 80 cm breed waar we wat voor zoeken. Heb al op internet gekeken maar zie alleen dure systemen staan. Hoe doen jullie dat?
Ik moet dus in de keuken al gaan scheiden.
We hebben een gootsteenkost van ongeveer 80 cm breed waar we wat voor zoeken. Heb al op internet gekeken maar zie alleen dure systemen staan. Hoe doen jullie dat?
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
woensdag 24 mei 2017 om 18:17
In de keuken zo'n klein prullenbakje voor restafval wat niet direct de container in kan. In de gang oud papier (en grote dozen in de schuur), in de keuken een zak met plastic. plastic wordt eens in de 2 weken opgehaald, evt volle zakken kunnen in de schuur.
Groen afval in de groencontainer en restafval in de restafval container.
Maar wij krijgen volgend jaar als het goed is: een plastic container, een papiercontainer en een groen afval container en dan idd ondergronds ergens ruimte om het restafval te dumpen.
Ken ook mensen en die hebben 1 container met 2 delen. Een deel groen en een deel restafval. Werkt voor hun ook handig.
Groen afval in de groencontainer en restafval in de restafval container.
Maar wij krijgen volgend jaar als het goed is: een plastic container, een papiercontainer en een groen afval container en dan idd ondergronds ergens ruimte om het restafval te dumpen.
Ken ook mensen en die hebben 1 container met 2 delen. Een deel groen en een deel restafval. Werkt voor hun ook handig.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
woensdag 24 mei 2017 om 18:18
Kijk eens bij Ikea. Wij gebruiken de Filur bakken. Die zijn er in verschillende maten.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/40188340
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/40188340
woensdag 24 mei 2017 om 18:26
Wij leggen papier en plastic gewoon op een hoekje van het aanrecht, en wanneer iemand naar de bijkeuken loopt, neemt die het mee naar de juiste kliko / zak. Groenafval in een mini-afvalbakje (of meteen na het eten bereiden even opruimen) en restafval in de gewone prullenbak in de gootsteen. Gaat prima zo!
woensdag 24 mei 2017 om 19:16
Ik heb bij de Ikea een schijfsysteem met 2 zwarte bakken voor onder de gootsteen. Past bij ons goed, ze staan wel andersom omdat de zwanenhals in de weg zit. Daar heb ik plastic en restafval in.
Papier gaat gelijk de kliko in en groen gaat naar de beesten of ook gelijk de kliko in.
Ik heb 4klikos staan nu, groen word 2x per maand geleegd en de rest 1x per maand.
Papier gaat gelijk de kliko in en groen gaat naar de beesten of ook gelijk de kliko in.
Ik heb 4klikos staan nu, groen word 2x per maand geleegd en de rest 1x per maand.
woensdag 24 mei 2017 om 19:20
Zo ongeveer hebben wij het ook. Ik heb gewoon kleine prullenbakjes gekocht en die naast elkaar gezet. Ipv de bijkeuken ergens in een grote kast papier en glas.
woensdag 24 mei 2017 om 19:22
Ja, gewoon 3 kleine bakjes bij de Blokker of Hema kopen en die in het gootsteenkastje zetten.teletubbie1234 schreef: ↑24-05-2017 19:08Brrr beide dingen op de foto wil ik echt niet. Is er niet iets wat in het gootsteenkastje kan? Gewoon drie kleine bakjes voor weinig? Papier doen wij in een magazine box.
woensdag 24 mei 2017 om 19:31
woensdag 24 mei 2017 om 19:33
Er staan bij mij drie kliko's om de hoek van de keukendeur. Alles gaat direct in de kliko. Tijdens het koken verzamel ik wel even op het hoekje van het aanrecht, dan loop ik een keer naar buiten en sorteer dan pas. In de keuken alleen een mini bakje voor restafval en altijd een bakje op het aanrecht voor GFT.
anoniem_304245 wijzigde dit bericht op 25-05-2017 08:22
0.16% gewijzigd
woensdag 24 mei 2017 om 19:34
In een keukenkastje 2 afvalbakjes van brabantia: 1 voor gft en de ander voor restafval.
Een grotere prullenbak voor plastic en verpakkingen, en in de bijkeuken een doos voor oud papier.
Mijn ervaring is dat de (grote) prullenbak voor plastic veel en veel sneller en vaker vol zit dan de andere 2 bakjes.
Ik vond afval scheiden altijd teveel gedoe, maar op deze manier prima te doen!
Een grotere prullenbak voor plastic en verpakkingen, en in de bijkeuken een doos voor oud papier.
Mijn ervaring is dat de (grote) prullenbak voor plastic veel en veel sneller en vaker vol zit dan de andere 2 bakjes.
Ik vond afval scheiden altijd teveel gedoe, maar op deze manier prima te doen!
woensdag 24 mei 2017 om 19:34
woensdag 24 mei 2017 om 19:35
Hier is het idd een PMD container; plastic, metalen en drankkartons.HermioneJeanGranger schreef: ↑24-05-2017 19:31Rest en plastic staan bij ons in de gootsteen. Papier en groen gaan meteen de kliko in. Plastic is bij ons het meeste. En blikjes, maar ik ken ook een gemeente die dat bij het plastic inzamelen.
Wel hebben we 4 kliko's dus we hoeven niet te wachten met het restafval tot er een volle vuilniszak is.