Tablet geschikt voor fotobackup?

zondag 28 mei 2017 om 07:38

Mn reislaptopje begint n beetje gammel te worden en nu ben ik me aan t orienteren op een vervanger.
Iets wat mij niet duidelijk wordt is of je op een tablet ook je camera kan backuppen. Gewoon via de usb. Vind dat ze standaard maar weinig opslaggeheugen hebben en er staat soms wel vermeld dat er n sd flash card in kan maar van hoeveel gb max wordt niet vermeld.
Een 10inch scherm is voor mij groot zat en bij voorkeur niet boven 300 euro.
Ik zie door de bomen t bos niet meer. Wie wel?
                    Iets wat mij niet duidelijk wordt is of je op een tablet ook je camera kan backuppen. Gewoon via de usb. Vind dat ze standaard maar weinig opslaggeheugen hebben en er staat soms wel vermeld dat er n sd flash card in kan maar van hoeveel gb max wordt niet vermeld.
Een 10inch scherm is voor mij groot zat en bij voorkeur niet boven 300 euro.
Ik zie door de bomen t bos niet meer. Wie wel?

zondag 28 mei 2017 om 08:16

Moeilijker. Een laptop is echt makkelijker. En met een sdcard die je al tot 256 gigabites. Bij een tablet moet je vaak een verlengstukje of koppelsukje kopen. Of gewoon alleen een Tablet en een cloud abonnementje aanmaken en alles naar de cloud vanaf je tablet. 
Je hebt maar 300 euro voor een tablet, dus veel opslagruimte zal je er nier in hebben. Als jij je foto's met een echte camera maakt ben je daar dus al heel snel doorheen en redt je een foto of 300. En et uploaden duur heel heel lang als je geen megasnelle tablet hebt (wat moeilijk is met dat bedrag) Dus netbookje en naar de cloud meteen. Staan ze veilig, ook als je sd card stuk gaat per ongeluk.
                    Je hebt maar 300 euro voor een tablet, dus veel opslagruimte zal je er nier in hebben. Als jij je foto's met een echte camera maakt ben je daar dus al heel snel doorheen en redt je een foto of 300. En et uploaden duur heel heel lang als je geen megasnelle tablet hebt (wat moeilijk is met dat bedrag) Dus netbookje en naar de cloud meteen. Staan ze veilig, ook als je sd card stuk gaat per ongeluk.

zondag 28 mei 2017 om 08:26

Okee dan is n tablet dus gewoon geen goed idee. Wilde ook ns iets kleiners/lichters 
Wat me wel interessant lijkt zijn die travelmates die zowel laptop als tablet lijken te zijn. Alleen zit je dan weer met windows10.
Ik gebruik zo'n ding om te internetten, netflixen en als backup dus een losse backupschijf zadelt me met nog meer gezeul op.
                    Wat me wel interessant lijkt zijn die travelmates die zowel laptop als tablet lijken te zijn. Alleen zit je dan weer met windows10.
Ik gebruik zo'n ding om te internetten, netflixen en als backup dus een losse backupschijf zadelt me met nog meer gezeul op.

zondag 28 mei 2017 om 08:41

redbulletje schreef: ↑28-05-2017 08:26Ik gebruik zo'n ding om te internetten, netflixen en als backup dus een losse backupschijf zadelt me met nog meer gezeul op.
Daar gebruik ik m'n telefoon voor, en die heb ik toch altijd bij me.

zondag 28 mei 2017 om 09:00

zondag 28 mei 2017 om 09:30

zondag 28 mei 2017 om 11:18

Dan moet je ook nog eens goed internet hebben om de boel te kunnen uploaden. Ik weet niet hoeveel data je verzamelt op een gemiddelde vakantie, maar bij mij loopt het best op.redbulletje schreef: ↑28-05-2017 10:02Dat is idd een idee.
Maar dan nog moet ik ze van m'n camera eerst op 'n laptop zetten.
Ik heb een apple-kabeltje waarmee ik data van mn camera over kan zetten op mn ipad. Werkt prima, maar ik vind het geen fijn idee om data maar op een apparaat te hebben staan, dus ik wis de geheugenkaartjes pas bij terugkomst. Heb daarom een behoorlijke verzameling geheugenkaartjes.

zondag 28 mei 2017 om 11:24

Dat komt niet omdat die camera een zwaar apparaat is, maar omdat Canon speciale software nodig heeft om direct op een andere apparaat aan te sluiten. Andere merken presenteren zich gewoon als externe disk/USB stick waardoor de standaard software gewoon gebruikt kan worden om foto's over te halen via USB. Qua rekencapaciteit kan die Samsung gewoon de foto's binnen halen.stippensokken schreef: ↑28-05-2017 07:53Ik had een Samsung Galaxy tab2, maar daar kon ik mijn Canon EOS 400D niet op aansluiten met USB. Dat trok de tablet niet, zo'n camera is best een zwaar apparaat.

zondag 28 mei 2017 om 12:18

Maar een compactcamera van Canon werd wel gewoon door die tablet herkent via USB. Dat is dan toch raar?viva1966 schreef: ↑28-05-2017 11:24Dat komt niet omdat die camera een zwaar apparaat is, maar omdat Canon speciale software nodig heeft om direct op een andere apparaat aan te sluiten. Andere merken presenteren zich gewoon als externe disk/USB stick waardoor de standaard software gewoon gebruikt kan worden om foto's over te halen via USB. Qua rekencapaciteit kan die Samsung gewoon de foto's binnen halen.