Smartwatch om kind te volgen?

28-05-2017 19:13 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons zoontje (7) heeft nogal de neiging om weg te lopen als hij iets interessants ziet. Door zijn ass en adhd denkt hij op zulke momenten totaal niet aan het feit dat hij ons kwijt zou kunnen raken.

Hij heeft wel een bandje met zijn naam en onze telefoonnummers op, maar ik zit ook met schrik dat hij iemand tegen zou komen met slechte bedoelingen. Zoals ik hem ken, zie ik hem er goed toe in staat om zomaar met iemand mee te lopen.

Ik heb nu gehoord dat je blijkbaar een smartwatch kan gebruiken als gps om hem te volgen? Met een app op je smartphone?

Kent er iemand hier iets van smartwatches? Zonder toeters en bellen, gewoon tegen een stootje bestand en dat je kan zien waar hij zit.

Hoe werkt dat dan juist? Met een sim-kaart? Gekoppeld aan je abonnement? Of vraag ik dit beter aan het bedrijf waarbij we geabonneerd zijn, aangezien ik niet in Ndl woon?

Alvast bedankt!
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Is de kans niet bestaande dat dat al spelende "in de weg zit" en hij die horloge uitdoet?
TinyBel schreef:
28-05-2017 19:15
Is de kans niet bestaande dat dat al spelende "in de weg zit" en hij die horloge uitdoet?
Hij heeft een gewoon horloge en dat heeft hij nog nooit uitgedaan. Ook zijn bandje houdt hij aan, dus daar ben ik redelijk gerust in.
Hem gewoon aan de hand houden als je ergens heen gaat, en zorgen dat je altijd maar ook altijd een oogje op hem houdt? (Wat mijn moeder al altijd deed toen ik 7 was, eigenlijk, ook al had ik geen aandoeningen conform alle letters van het alfabet)?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
28-05-2017 19:31
Hem gewoon aan de hand houden als je ergens heen gaat, en zorgen dat je altijd maar ook altijd een oogje op hem houdt? (Wat mijn moeder al altijd deed toen ik 7 was, eigenlijk, ook al had ik geen aandoeningen conform alle letters van het alfabet)?
Ging jij toen nog niet alleen naar school? Of speelde je niet buiten na school?
Ik zou het overigens niet doen, je maakt jezelf er alleen maar gek mee.
pejeka schreef:
Jij deed toch al het hele huishouden èn de was op die leeftijd?
Star schreef:
28-05-2017 19:35
Ging jij toen nog niet alleen naar school? Of speelde je niet buiten na school?
Tuurlijk wel. En als ik het in mijn hoofd haalde om dan ergens heen te gaan waarvan ik donders goed wist dat dat niet mocht, dan hoorde ik dat naderhand echt wel van mijn ouders. Het is echt niet zo dat kinderen met ADHD of iets dergelijks niet weten waar ze mee bezig zijn, hè? Ken genoeg kinderen met een gedragsstoornis die zich keurig aan de regels kunnen houden, kost soms wat meer moeite als ouders zijnde om die regels duidelijk te krijgen, maar ze kunnen het echt wel. En áls het dan een keer gebeurt dat hij het niet doet, dan is dat echt niet door zijn conditie, net zo goed als dat andere kinderen wel eens de kont tegen de krib gooien en lekker toch doen wat niet mag, doen die kinderen dat ook, hé, meestal zijn het zomaar bijna normale kinderen...
" ik zit ook met schrik dat hij iemand tegen zou komen met slechte bedoelingen"

Iemand met slechte bedoelingen doet het horloge gewoon af natuurlijk. dus daarvoor zou ik het niet doen.
pejeka schreef:
Ten eerste, doe niet zo vreselijk neerbuigend over serieuze aandoeningen.
Ten tweede, jij kan jezelf dus niet vergelijken met het kind van TO. Ook heb je overduidelijk geen enkel verstand van wat ASS inhoudt en hoe onvoorspelbaar deze kinderen kunnen zijn.
Waarom niet.? Als hij nu altijd al zijn horloge omhoudt zie ik geen probleem.

Ik zou ook het liefst een gps aan mijn jongste kind vast maken. Dat is ook een heel snel weglopertje.
Maar die houd ook geen horloges om of jassen aan enz.
pejeka schreef:
28-05-2017 19:40
Tuurlijk wel. En als ik het in mijn hoofd haalde om dan ergens heen te gaan waarvan ik donders goed wist dat dat niet mocht, dan hoorde ik dat naderhand echt wel van mijn ouders. Het is echt niet zo dat kinderen met ADHD of iets dergelijks niet weten waar ze mee bezig zijn, hè? Ken genoeg kinderen met een gedragsstoornis die zich keurig aan de regels kunnen houden, kost soms wat meer moeite als ouders zijnde om die regels duidelijk te krijgen, maar ze kunnen het echt wel. En áls het dan een keer gebeurt dat hij het niet doet, dan is dat echt niet door zijn conditie, net zo goed als dat andere kinderen wel eens de kont tegen de krib gooien en lekker toch doen wat niet mag, doen die kinderen dat ook, hé, meestal zijn het zomaar bijna normale kinderen...

Maar hoe hield je moeder dan een oogje in het zeil?
Anyway, TO.

De meeste werken met een los simkaartje, dat kan elke willekeurige simonly provider of prepaidkaart zijn.

Die dingen gebruiken amper data dus 100mb is meer dan zat.
Via een app koppel je de tracker aan jou telefoon. Je hoeft verder niets aan te geven bij jou provider.
Ik ken iemand die een smartwatch heeft om zijn kind in de gaten te houden als hij alleen buiten speelt en hij is er heel erg blij mee. Het geeft hem een rustig gevoel om altijd te kunnen zien waar zijn kind is.
Deze is bijvoorbeeld al met simkaart en tegoed erbij, komt goed uit de test bij de consumentenbond. Wellicht is deze ook bij jou in de buurt te krijgen
https://www.bol.com/nl/p/connect-mini-b ... 0073117082
Ik zou dat ding overigens nog liever ingeplant zien, denk ik.

Niemand ooit al ontworpen dat zo'n ding in pakweg een arm of een been kan "geschoten" worden?
(Net als met bepaalde anti-conceptie.)
Ik vind het een super goed idee!
Ik heb vorig jaar een smartwatch gekocht voor m'n zoon van 5 nadat ik hem bijna drie kwartier kwijt was in Madurodam.
Het is een ondernemend ventje, en heeft net zo'n ondernemende zus van 2 jaar.
Als ik alleen op stap ga met ze kan ik ze niet tegelijk in de gaten houden dus dit is voor mij een prima oplossing.

Wij hebben zo'n basis dingetje waarmee je kunt zien waar hij is, maar het fijnste vind ik dat hij mij en ik hem kan bellen (hij kan dat met een druk op een knop. Telefoonnr staat voor geprogrammeerd. Als ik niet opneem, belt het horloge automatisch z'n vader).
Je hebt nog wel meer functies zoals een fence waarmee je een alarm kan laten afgaan als hij buiten een vooraf ingesteld gebied komt. Ook als het horloge afgaat krijg ik een melding.
Horloge kostte rond de 40 euro en werkt inderdaad met een (prepaid) simkaart.
Je hebt wearables speciaal voor kinderen, zoals de DokiWatch en de hellooWatch. Die hebben GPS en mogelijkheden om met het kind te bellen/sms'en. Je moet er dan wel een simkaart in doen met internet. Die hoef je niet af te nemen bij je huidige provider.
Star schreef:
28-05-2017 19:43
Maar hoe hield je moeder dan een oogje in het zeil?
Simpel, bij het buitenspelen waren we eigenlijk altijd rondom het huis, ofwel op het plantsoen voor het huis, ofwel ergens anders op 100 meter afstand, dus die keek regelmatig naar de troep kinderen buiten en wist dan hoe of wat. Speelden we bij vriendjes of vriendinnetjes, dan hielden die moeders een oog in het zeil. En daarnaast hielden de ouders van de buurtkinderen waar we mee speelden, ook alles in de gaten.

En tuurlijk "ontsnapten" we dan wel eens stiekum (ging je naar die bosjes 2 of 3 straten verderop, omdat het daar véél fijner verstoppertje spelen was ofzo), maar dat wisten we dan ook dondersgoed dat dat niet mocht en dat kregen we daarna ook wel te horen dat dat niet de bedoeling was.
1970 is niet 2017, Pejeka.

De wereld wordt groter en gevaarlijker.
Dat is niet perse waar. Vroeger was de wereld net zo fucked up als nu.

Het probleem is dat Pejeka nooit en te nimmer verder kan kijken dan haar eigen, zeer beperkte, referentiekadertje.
Pejeka begrijpt werkelijk waar niet dat het mogelijk is dat je kind, met of zonder meervoudige aandoening, in een spiltsecond verdwenen kan zijn. En Pejeka zou het mijn inziens dan ook nog voor elkaar krijgen om te zeggen dat het kind gewoon niet goed is opgevoed.
Pejeka begrijpt ook niet je prima een hulpmiddel als een horloge kan gebruiken als extra controlemiddel, en Pejeka begrijpt ook niet hoe achterlijk respectloos ze zich uitlaat over bekende en veelvoorkomende aandoeningen.
TinyBel schreef:
28-05-2017 19:57
1970 is niet 2017, Pejeka.

De wereld wordt groter en gevaarlijker.
De wereld is geen ding dat vanzelf verandert of beweegt. Als er al dingen gevaarlijker zijn, is dat omdat wij als mensen zélf bepaalde moraal hebben losgelaten, of dingen uit de hand hebben laten lopen. Niet omdat er een soort oncontroleerbare kracht van buitenaf dat bepaalt.
Kijk, ik weet dat iedereen zijn mening heeft over opvoeden, maar ik ben echt niet zo'n gemakzuchtige ouder die geen zin heeft om haar kind manieren te leren en daarom maar moderne techniek als nanny gebruikt. Fijn als je gehoorzame kinderen hebt, maar oordeel aub niet over diagnoses waar je - gelukkig - geen ervaring mee hebt.

Aan wie al een smartwatch heeft: welke is dat juist? Hoelang heb je hem al en ben je tevreden van de kwaliteit? Wat was de kostprijs? Want ik ken er echt niks van, 't is niet de bedoeling om iets met veel functies te kopen die je toch niet gebruikt, al vind ik de optie om een voorgeprogrammeerd nummer te bellen wel heel handig.

Ik heb er idd al aan gedacht dat iemand met slechte bedoelingen dat gewoon af doet, maar ik hoop dat wij sneller hem vinden dan dat ze daar de kans toe krijgen.
Lucylucille schreef:
28-05-2017 20:04
Dat is niet perse waar. Vroeger was de wereld net zo fucked up als nu.

Het probleem is dat Pejeka nooit en te nimmer verder kan kijken dan haar eigen, zeer beperkte, referentiekadertje.
Pejeka begrijpt werkelijk waar niet dat het mogelijk is dat je kind, met of zonder meervoudige aandoening, in een spiltsecond verdwenen kan zijn. En Pejeka zou het mijn inziens dan ook nog voor elkaar krijgen om te zeggen dat het kind gewoon niet goed is opgevoed.
Pejeka begrijpt ook niet je prima een hulpmiddel als een horloge kan gebruiken als extra controlemiddel, en Pejeka begrijpt ook niet hoe achterlijk respectloos ze zich uitlaat over bekende en veelvoorkomende aandoeningen.
Ik denk eigenlijk wel dat ze/hij/het het begrijpt en er gewoon van geniet om zo irritant te doen in elk topic waar zij/hij/het verschijnt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven