Flesspenen

29-05-2017 14:52 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn dochter is een snelle drinker. Ik gebruik momenteel de difrax fles en de dr brown fles. Het probleem zit hem in de speen. Ik geef haar hero comfort gemengd met hero standaard, maar dit past alleen door speen 2 van dr brown. Speen 1 en de s speen van difrax lopen snel vast en de M speen van difrax gaat veel te snel. Speen 2 van dr brown is voor haar ook te snel haar fles is in 10 min leeg. Heeft iemand tips voor andere flesspenen zoals bijv die van etos, avent of welke dan ook?
Heeft ze er last van dat de fles zo snel leeg is?

Die van mij zuigt hem ook in 1 teug leeg maar heeft er geen last van.

Ik heb 1 speen aangepast voor pap. Het gaatje wat groter gemaakt. Misschien een idee?
Onze dochter heeft haar fles ook snel leeg. Maar heeft er geen last van. Prima toch?!
Wij geven Nutrilon met Nutriton en hadden zeer veel nr 1 speentjes. Hebben gewoon t gat wat groter geknipt.

Mocht het gat van speen 2 te groot zijn en van speen 1 te klein. Knip je het gat van de 1 toch een fractie groter?!

Edit: ik gebruik ook de Dr Brown fles met speen.
Ja het lijkt erop alsof zij er last van heeft. Doordat ze zo veel lucht binnen krijgt geeft ze veel meer melk terug dan na speen 1 als zij langer over haar flesje doet.
Ik heb geprobeerd het gaatje groter te maken maar dit lukte eigenlijk niet, ik probeerde dit met een naald. Heb je dan een klein beetje geknipt bij de stand 1 speen, ik ben bang dat het dan net zo groot word als speen 2.

En nutrition of johannesbroodpitmeel kan zij niet zo goed tegen daardoor ging zij heel hard krijsen.
Xervy schreef:
29-05-2017 14:59
Onze dochter heeft haar fles ook snel leeg. Maar heeft er geen last van. Prima toch?!
Wij geven Nutrilon met Nutriton en hadden zeer veel nr 1 speentjes. Hebben gewoon t gat wat groter geknipt.

Mocht het gat van speen 2 te groot zijn en van speen 1 te klein. Knip je het gat van de 1 toch een fractie groter?!

Edit: ik gebruik ook de Dr Brown fles met speen.
Ja het lijkt erop alsof zij er last van heeft. Doordat ze zo veel lucht binnen krijgt geeft ze veel meer melk terug dan na speen 1 als zij langer over haar flesje doet.
Ik heb geprobeerd het gaatje groter te maken maar dit lukte eigenlijk niet, ik probeerde dit met een naald. Heb je dan een klein beetje geknipt bij de stand 1 speen, ik ben bang dat het dan net zo groot word als speen 2.

En nutrition of johannesbroodpitmeel kan zij niet zo goed tegen daardoor ging zij heel hard krijsen.
Ik heb het minimaal ingeknipt met een heel klein wenkbrauwschaartje. Dus geen groter rondje.
Heel veel succes!
Herkenbaar, zelf gebruiken wij voor onze dochter de 3 standen speen van de Difrax.
ook wel de 1-2-3 speen genoemd.
Herkenbaar. Heb enorm veel speentjes getest in het begin. Zoontje is bijna 14 maanden nu en drinkt nog steeds uit speen nummer 1 van NUK. Werkt het beste. Heel klein gaatje. Alle andere spenen gingen te snel. En dan gewoon normale melk of poeder met 1 schepje rijstebloem om het iets dikker te maken.
Live life to the fullest
sannetje_88 schreef:
29-05-2017 17:02
Herkenbaar, zelf gebruiken wij voor onze dochter de 3 standen speen van de Difrax.
ook wel de 1-2-3 speen genoemd.
Hoe werkt dat ding? Heb het meermaals geprobeerd maar kind kreeg er geen druppel uit.

Inmiddels met jbpm nu op maat m en soms l als te veel is ingedikt.
Gebruiken pure jbpm overigens?

@TO: waarom voeding gemengd?
Met alleen hero comfort gebruikte wij de aventspeen, de natural.
Wij hebben van difrax de wide-variant. Die pasten prima op en door elkaar.
little_angel89 schreef:
29-05-2017 17:16
Hoe werkt dat ding? Heb het meermaals geprobeerd maar kind kreeg er geen druppel uit.

@TO: waarom voeding gemengd?
Met alleen hero comfort gebruikte wij de aventspeen, de natural.
Wij hebben van difrax de wide-variant. Die pasten prima op en door elkaar.
Dat lijkt voor haar de beste verhouding, ik probeerde een keertje 4 schepjes alleen comfort en leek alsof zij meer krampjes ervan kreeg. Kan het binnenkort wel weer proberen. Ah wij hebben de difrax wide fles en de dr brown wide fles. Er is dus van avent ook een wide speen?
loveden schreef:
29-05-2017 17:06
Herkenbaar. Heb enorm veel speentjes getest in het begin. Zoontje is bijna 14 maanden nu en drinkt nog steeds uit speen nummer 1 van NUK. Werkt het beste. Heel klein gaatje. Alle andere spenen gingen te snel. En dan gewoon normale melk of poeder met 1 schepje rijstebloem om het iets dikker te maken.
Ah oke, ik kan het wel proberen. Ik hoop dat comfort voeding daar doorheen past. Heb je zulke soort voeding ooit geprobeerd met die speen of gaat het met die rijstebloem erdoorheen ook gewoon goed? Zij is nog 10 weken dus rijstebloem gebruik ik niet.
De spenen van avent zijn wat stugger waardoor ze harder hun best moeten doen om hier uit te drinken. Misschien dat deze beter gaat.
[quote=little_angel89 post_id=27134255 time=1496071011 user_id=160785]

Het aanduidingsstreepje moet onder de neus van de kleine. Wij gebruiken ook puur jbpm. 2 gram of 180 ml water. Voor ons werkt het.
Ik zeg niet dat het zo is maar de arts van ons Consultatiebureau raadde het mixen van voedsel af. De arts wilde zeker weten dat we basis niet mixte met ander versies. Hij vertelde dat het mixen krampjes verstrekt.
Anijsster schreef:
29-05-2017 20:11
Ik zeg niet dat het zo is maar de arts van ons Consultatiebureau raadde het mixen van voedsel af. De arts wilde zeker weten dat we basis niet mixte met ander versies. Hij vertelde dat het mixen krampjes verstrekt.
Oh dat wist ik niet, onze cb had juist gezegd dat wij het zo moesten doen. Ik ga denk ik de gok wagen en het dan verhogen zodat het alleen comfort wordt. Maar eerst overleggen of zij toch geen allergie heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven