Smartwatch om kind te volgen?
zondag 28 mei 2017 om 19:13
Ons zoontje (7) heeft nogal de neiging om weg te lopen als hij iets interessants ziet. Door zijn ass en adhd denkt hij op zulke momenten totaal niet aan het feit dat hij ons kwijt zou kunnen raken.
Hij heeft wel een bandje met zijn naam en onze telefoonnummers op, maar ik zit ook met schrik dat hij iemand tegen zou komen met slechte bedoelingen. Zoals ik hem ken, zie ik hem er goed toe in staat om zomaar met iemand mee te lopen.
Ik heb nu gehoord dat je blijkbaar een smartwatch kan gebruiken als gps om hem te volgen? Met een app op je smartphone?
Kent er iemand hier iets van smartwatches? Zonder toeters en bellen, gewoon tegen een stootje bestand en dat je kan zien waar hij zit.
Hoe werkt dat dan juist? Met een sim-kaart? Gekoppeld aan je abonnement? Of vraag ik dit beter aan het bedrijf waarbij we geabonneerd zijn, aangezien ik niet in Ndl woon?
Alvast bedankt!
Hij heeft wel een bandje met zijn naam en onze telefoonnummers op, maar ik zit ook met schrik dat hij iemand tegen zou komen met slechte bedoelingen. Zoals ik hem ken, zie ik hem er goed toe in staat om zomaar met iemand mee te lopen.
Ik heb nu gehoord dat je blijkbaar een smartwatch kan gebruiken als gps om hem te volgen? Met een app op je smartphone?
Kent er iemand hier iets van smartwatches? Zonder toeters en bellen, gewoon tegen een stootje bestand en dat je kan zien waar hij zit.
Hoe werkt dat dan juist? Met een sim-kaart? Gekoppeld aan je abonnement? Of vraag ik dit beter aan het bedrijf waarbij we geabonneerd zijn, aangezien ik niet in Ndl woon?
Alvast bedankt!
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
zondag 28 mei 2017 om 20:12
Pejeka begrijpt donders goed dat bepaalde hulpmiddelen handig kunnen zijn. Wat Pejeka alleen niet begrijpt is waarom ouders het nog niet zo lang geleden gewoon zelf in de gaten konden houden, niet alsof kinderen toen grootscheeps verdwenen of erger (tenzij ik het memo heb gemist dat dankzij de komst van smartwatches en mobieltjes het aantal kinderverdwijningen rigoureus is gedaald)...Lucylucille schreef: ↑28-05-2017 20:04Dat is niet perse waar. Vroeger was de wereld net zo fucked up als nu.
Het probleem is dat Pejeka nooit en te nimmer verder kan kijken dan haar eigen, zeer beperkte, referentiekadertje.
Pejeka begrijpt werkelijk waar niet dat het mogelijk is dat je kind, met of zonder meervoudige aandoening, in een spiltsecond verdwenen kan zijn. En Pejeka zou het mijn inziens dan ook nog voor elkaar krijgen om te zeggen dat het kind gewoon niet goed is opgevoed.
Pejeka begrijpt ook niet je prima een hulpmiddel als een horloge kan gebruiken als extra controlemiddel, en Pejeka begrijpt ook niet hoe achterlijk respectloos ze zich uitlaat over bekende en veelvoorkomende aandoeningen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 28 mei 2017 om 20:14

zondag 28 mei 2017 om 20:18
Je hebt gelijk. Helaas heeft hij/zij het talent om al het bloed onder mijn nagels vandaan te krijgen.Fee-de-Goede schreef: ↑28-05-2017 20:11Ik denk eigenlijk wel dat ze/hij/het het begrijpt en er gewoon van geniet om zo irritant te doen in elk topic waar zij/hij/het verschijnt.
Misschien toch die negeerknop maar eens testen.

zondag 28 mei 2017 om 20:20
Nee joh, die kinderen werden ergens in een instituut midden in een bos opgesloten.pejeka schreef: ↑28-05-2017 20:12Pejeka begrijpt donders goed dat bepaalde hulpmiddelen handig kunnen zijn. Wat Pejeka alleen niet begrijpt is waarom ouders het nog niet zo lang geleden gewoon zelf in de gaten konden houden, niet alsof kinderen toen grootscheeps verdwenen of erger (tenzij ik het memo heb gemist dat dankzij de komst van smartwatches en mobieltjes het aantal kinderverdwijningen rigoureus is gedaald)...
anoniem_338027 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 20:26
0.09% gewijzigd
zondag 28 mei 2017 om 20:23
Ziet er heel interessant uit! Enige bedenking: waarom zoveel korting? Vraag me meteen af wat het addertje is.jennie79 schreef: ↑28-05-2017 20:14https://www.vouchervandaag.nl/GPS-track ... Gwod6nsPFA
Wij hebben deze.

zondag 28 mei 2017 om 20:27
Mijn zusje werd met 6 meter touw aan een boom gebonden, dat mocht toen nog 
En mijn oudste (ook met een alfabet maar dat wisten we toen nog niet) heb ik een periode aan een tuigje gehad. Was ook heel fijn converseren met alle Pejeka's die daar wat van vonden onderweg.
On topic, ik had absoluut een smartwatch gebruikt als het toen betaalbaar was geweest.
Doen!

En mijn oudste (ook met een alfabet maar dat wisten we toen nog niet) heb ik een periode aan een tuigje gehad. Was ook heel fijn converseren met alle Pejeka's die daar wat van vonden onderweg.
On topic, ik had absoluut een smartwatch gebruikt als het toen betaalbaar was geweest.
Doen!
zondag 28 mei 2017 om 20:32
Het zou vooral zijn als we ergens naartoe gaan (pretpark, kermis ...) of op vakantie.
Hoeft geen smartwatch te zijn, gps horloge oid mag ook. Zou wel handig zijn als hij naar ons kan bellen.
Vooral goede kwaliteit ook, dat je niet constant foutmeldingen krijgt dat hij geen ontvangst heeft of zo.
Hoeft geen smartwatch te zijn, gps horloge oid mag ook. Zou wel handig zijn als hij naar ons kan bellen.
Vooral goede kwaliteit ook, dat je niet constant foutmeldingen krijgt dat hij geen ontvangst heeft of zo.
zondag 28 mei 2017 om 20:32
Het enige addertje onder het gras dat ik tot nu toe gevonden heb is dat het horloge onnauwkeurig kan worden als hij ergens binnen is. Dan luister ik hem even af (kan ook met dit horloge

Ik heb hem ook met die korting gekocht. Voor die prijs vond ik het wel waard om te proberen.
De app die je ervoor gebruikt heet trouwens SeTracker3.
maandag 29 mei 2017 om 08:52
Ik vind de term alfabetkind eigenlijk wel wat hebben
(en zelf moeder van een ASS'er en ADHD'er, al vind ik die tweede zelf eigenlijk gewoon een normaal jochie, maar goed, school kan er niks mee en dus moest er getest worden. Nu dus een etiket, zodat school er extra tijd en aandacht in kan stoppen).
Pejeka, ik kan me je gevoel voorstellen hoor, dat het vroeger ook niet nodig was, maar vroeger was de mogelijkheid er ook niet. Mijn broertje was een wegloper, en werd vanaf zijn 5e tot zijn 7ste aangelijnd als het nodig was. Hij dook voor elke auto die langskwam, en verdween om elk mogelijk hoekje. Ik kan me, tot hij werd aangelijnd (pas vanaf 4 jaar werd het een probleem, vanaf 6 werd hij aangelijnd, met 7 viel het kwartje dat hij alles verpeste met zijn er vandoor gaan), geen uitje herinneren die niet in het water viel doordat minimaal de helft van het uitje werd besteed aan broertje zoeken. En dan had hij een leuke dag gehad, en wij alleen maar stress en paniek. Als mijn moeder hem een gpshorloge had kunnen omdoen, denk ik dat ze er geen twee keer over nagedacht had, want broer werd er qua humeur echt niet beter op, van dat altijd aangelijnd zijn.

Pejeka, ik kan me je gevoel voorstellen hoor, dat het vroeger ook niet nodig was, maar vroeger was de mogelijkheid er ook niet. Mijn broertje was een wegloper, en werd vanaf zijn 5e tot zijn 7ste aangelijnd als het nodig was. Hij dook voor elke auto die langskwam, en verdween om elk mogelijk hoekje. Ik kan me, tot hij werd aangelijnd (pas vanaf 4 jaar werd het een probleem, vanaf 6 werd hij aangelijnd, met 7 viel het kwartje dat hij alles verpeste met zijn er vandoor gaan), geen uitje herinneren die niet in het water viel doordat minimaal de helft van het uitje werd besteed aan broertje zoeken. En dan had hij een leuke dag gehad, en wij alleen maar stress en paniek. Als mijn moeder hem een gpshorloge had kunnen omdoen, denk ik dat ze er geen twee keer over nagedacht had, want broer werd er qua humeur echt niet beter op, van dat altijd aangelijnd zijn.
maandag 29 mei 2017 om 13:56
ik vraag me of het geen valse veiligheid is. Hoe betrouwbaar is zo'n ding en met hoeveel meter afwijking moet je rekening houden? Het lijkt me dat je niet kunt zien of je kind op de stoep staat of op de weg ernaast. En dat een kind achter een bal aanrijdt die de straat oprolt houd je er niet mee tegen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

maandag 29 mei 2017 om 16:06
Ik geloof er geen zak van dat die dingen de wereld veiliger maken.
Volgens mij maak je jezelf alleen maar gek omdat je dan constant even wilt checken waar hij is, en bovendien lijkt het me vrijheidsberovend voor het kind want papa/mama gaat zich direct zorgen maken als kind twee seconden van het standaard pad beweegt. Wordt leuk buitenspelen straks.
En wat Belle73 zegt.
Volgens mij maak je jezelf alleen maar gek omdat je dan constant even wilt checken waar hij is, en bovendien lijkt het me vrijheidsberovend voor het kind want papa/mama gaat zich direct zorgen maken als kind twee seconden van het standaard pad beweegt. Wordt leuk buitenspelen straks.
En wat Belle73 zegt.
maandag 29 mei 2017 om 18:12
Dat beweer ik toch ook niet, dat dit alles oplost? Ik ben echt niet van plan om ons zoontje zomaar overal rond te laten lopen omdat hij toch zo'n ding om heeft. En voor ons is het voor als we op vakantie gaan of op uitstap naar drukke plaatsen, zoals een kermis of pretpark.nelicquele schreef: ↑29-05-2017 16:06Ik geloof er geen zak van dat die dingen de wereld veiliger maken.
En wat Belle73 zegt.
Voor mij is het enkel een extra veiligheid. We zijn hem eens 10 min kwijt geweest in een pretpark en dat waren de langste 10 min van ons leven.
Iemand trouwens ervaring hiermee in pretparken? Werkt het dan nauwkeurig, aangezien dat geen openbare weg is?
maandag 29 mei 2017 om 19:12
Het gaat niet eens om dat horloge op zich. Het gaat erom dat heel veel ouders hun kinderen uitrusten met allerlei elektronische hulpmiddelen (mobieltjes, smartwatches, weet ik wat nog meer) en dan in de waan zijn dat hun kinderen daardoor meer veiligheid hebben. Maar elektronica kan geen persoonlijke aandacht vervangen. Ja, soms kan het een hulpmiddel zijn, maar nooit een vervanging vóór. En daar gaat het me om, dat er mensen zijn die denken dat als ze hun kinderen nou maar uitrusten met ieder elektronisch gadget dat er is, dat ze dan hun plicht als ouder hebben gedaan en zelf achterover kunnen gaan leunen totdat dat elektronische ding alarm slaat ofzo.

maandag 29 mei 2017 om 19:30
Ouderlijk toezicht kan ook zonder touw. Als je er maar bent en alert bent.
En het gaat niet alleen om die horloges. Ik snap ook niet dat ouders het helemaal prima vinden als hun kind gewoon appt na school... ben even later thuis, of ben even de stad in... wtf... gewoon naar huis uit school, en zorgen dat je ouders weten waar je uithangt, met wie, waar, en hoe lang. Is dat nou zo moeilijk?

maandag 29 mei 2017 om 19:34
Tis 2017, geen 1917.pejeka schreef: ↑29-05-2017 19:30Ouderlijk toezicht kan ook zonder touw. Als je er maar bent en alert bent.
En het gaat niet alleen om die horloges. Ik snap ook niet dat ouders het helemaal prima vinden als hun kind gewoon appt na school... ben even later thuis, of ben even de stad in... wtf... gewoon naar huis uit school, en zorgen dat je ouders weten waar je uithangt, met wie, waar, en hoe lang. Is dat nou zo moeilijk?
En ik kan beroepsmatig 30 kinderen in het oog houden zonder er 1 kwijt te raken.
Toch ben ik mijn oudste een paar keer kwijt geweest, die rukte zich los en kwijt was ie, zo vlug als water.
Het gaat hier over een horloge, niet over appen met je ouders.
Dus open een topic zou ik zeggen.
maandag 29 mei 2017 om 20:13
Raakt je kind in paniek als hij kwijtraakt in een pretpark? Anders zou ik gewoon een plek met hem afspreken waar jullie elkaar weer vinden en hem een armbandje met jouw telefoonnummer omdoen en hem uitleggen dat hij naar iemand van het pretpark moet gaan om jou te laten bellen. In een pretpark kan er niet veel gebeuren, lijkt me. En dan lijkt me zo'n smartwatch ook niet echt een oplossing, vraag me nogmaals af hoe nauwkeurig hij is. En dat lijkt me weinig te maken te hebben met openbare weg of niet, maar hoe nauwkeurig dat ding zijn plaats kan bepalen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

maandag 29 mei 2017 om 20:37
Ze kan hem er ook mee bellen.Belle73 schreef: ↑29-05-2017 20:13Raakt je kind in paniek als hij kwijtraakt in een pretpark? Anders zou ik gewoon een plek met hem afspreken waar jullie elkaar weer vinden en hem een armbandje met jouw telefoonnummer omdoen en hem uitleggen dat hij naar iemand van het pretpark moet gaan om jou te laten bellen. In een pretpark kan er niet veel gebeuren, lijkt me. En dan lijkt me zo'n smartwatch ook niet echt een oplossing, vraag me nogmaals af hoe nauwkeurig hij is. En dat lijkt me weinig te maken te hebben met openbare weg of niet, maar hoe nauwkeurig dat ding zijn plaats kan bepalen.
maandag 29 mei 2017 om 20:58
ik heb zeker niet de illusie dat hij er veiliger mee is, maar ik vind het wel een fijn idee dat ik hem in de gaten/ contact kan houden als we een dagje weg zijn. Een hulpmiddel inderdaad, zoals TO het ook bedoeld heeft.
Een jongen van 5 vindt een peuter speeltuin waar alle kleine guppies spelen nou eenmaal niet leuk meer (en zoon is daar ook te wild voor).
Het is hier een win win win situatie. Ik kan dochter in de gaten houden in het peuter gebeuren, hij kan lekker spelen in de grote speeltuin terwijl we wel in staat zijn contact te hebben wanneer nodig. Voor iedereen een stuk relaxter omdat ik geen kinderen heen en weer hoef te slepen om te kijken wat de ander doet.
Zoon blij, dochter blij, ik blij.
On topic; in pretparken, dierentuinen, speeltuinen etc gebruik ik eigenlijk alleen de belfunctie. Ik zie niet tot in detail in welk toestel hij hangt namelijk. Wel waar hij ongeveer moet zijn.
Een jongen van 5 vindt een peuter speeltuin waar alle kleine guppies spelen nou eenmaal niet leuk meer (en zoon is daar ook te wild voor).
Het is hier een win win win situatie. Ik kan dochter in de gaten houden in het peuter gebeuren, hij kan lekker spelen in de grote speeltuin terwijl we wel in staat zijn contact te hebben wanneer nodig. Voor iedereen een stuk relaxter omdat ik geen kinderen heen en weer hoef te slepen om te kijken wat de ander doet.
Zoon blij, dochter blij, ik blij.
On topic; in pretparken, dierentuinen, speeltuinen etc gebruik ik eigenlijk alleen de belfunctie. Ik zie niet tot in detail in welk toestel hij hangt namelijk. Wel waar hij ongeveer moet zijn.
dinsdag 30 mei 2017 om 18:11
Die keer stond hij bij de uitgang van het indoor gedeelte, hij had toen wel door dat er iets niet in orde was.Belle73 schreef: ↑29-05-2017 20:13Raakt je kind in paniek als hij kwijtraakt in een pretpark? Anders zou ik gewoon een plek met hem afspreken waar jullie elkaar weer vinden en hem een armbandje met jouw telefoonnummer omdoen en hem uitleggen dat hij naar iemand van het pretpark moet gaan om jou te laten bellen. In een pretpark kan er niet veel gebeuren, lijkt me. En dan lijkt me zo'n smartwatch ook niet echt een oplossing, vraag me nogmaals af hoe nauwkeurig hij is. En dat lijkt me weinig te maken te hebben met openbare weg of niet, maar hoe nauwkeurig dat ding zijn plaats kan bepalen.
De tweede keer waren we hem niet echt kwijt, in die zin dat we wisten waar hij naartoe aan het lopen was, maar hij rende voortdurend weg zonder boe of na, en ik durf er eerlijk gezegd niet op te vertrouwen dat hij daadwerkelijk iemand van het park zou aanspreken. Omdat hij op zulke momenten er totaal niet bij stilstaat dat hij ons kwijt kan raken, hij loopt dan gewoon naar wat hij wil doen. Plus dat er niet overal iemand is om iets aan te vragen, op een kermis bvb.
dinsdag 30 mei 2017 om 19:23
Dus als je weet dat je kind dat kan doen, houd je hem bij de hand, en laat je hem niet los rondlopen op dergelijke plaatsen. Het is geen rocket-science, toch?aquake82 schreef: ↑30-05-2017 18:11Die keer stond hij bij de uitgang van het indoor gedeelte, hij had toen wel door dat er iets niet in orde was.
De tweede keer waren we hem niet echt kwijt, in die zin dat we wisten waar hij naartoe aan het lopen was, maar hij rende voortdurend weg zonder boe of na, en ik durf er eerlijk gezegd niet op te vertrouwen dat hij daadwerkelijk iemand van het park zou aanspreken. Omdat hij op zulke momenten er totaal niet bij stilstaat dat hij ons kwijt kan raken, hij loopt dan gewoon naar wat hij wil doen. Plus dat er niet overal iemand is om iets aan te vragen, op een kermis bvb.
dinsdag 30 mei 2017 om 19:30
Waar het om gaat is dat veel ouders denken dat als ze hun kinderen maar veel elektronische gadgets geven waarmee ze eventueel in verbinding kunnen staan met het thuisfront, dat ze dan aan hun ouderlijke plicht qua weten waar je kind is hebben voldaan. En dat vind ik onzin. Ik vind het bezopen dat een kind van 11 alleen maar even hoeft te appen dat het na school ergens heen gaat en dan is het blijkbaar OK, ook al heb je als ouder geen idee óf het kind daar daadwerkelijk heengaat, of er dan toezicht is, en met wie het kind er dan heen gaat, want tja, dat kan je via de app nou eenmaal niet zien, dus dan moet je maar geloven dat het allemaal klopt. Dan kan je me ouderwets vinden of niet, maar dan vond ik het systeem van mijn moeder (ná school naar huis, weten met wié je omgaat en wáár, en als ze het geen goed idee vond, gebeurde dat gewoon niet) toch wat meer vertrouwen geven. En tuurlijk was ik het soms hardgrondig oneens met haar beslissing, maar als ik achteraf terugkijk, had ze gewoon gelijk. Maar het is té makkelijk om te vinden dat je je kinderen in de gaten houdt puur omdat ze kunnen appen. Vind ik dan.Knuffelheks schreef: ↑29-05-2017 19:34Tis 2017, geen 1917.
En ik kan beroepsmatig 30 kinderen in het oog houden zonder er 1 kwijt te raken.
Toch ben ik mijn oudste een paar keer kwijt geweest, die rukte zich los en kwijt was ie, zo vlug als water.
Het gaat hier over een horloge, niet over appen met je ouders.
Dus open een topic zou ik zeggen.
dinsdag 30 mei 2017 om 19:32
Als ik het dan toch moet uitleggen: die keer in het indoor gedeelte was hij in een soort boom gekropen. Wij dachten dat hij enkel naar boven kon en stonden dus te wachten. Toen het wat lang begon te duren, keek ik in de "boom" en zag dat er aan de achterkant blijkbaar ook een uitgang was.
En wat aan de hand houden betreft: nog nooit meegemaakt dat een kind watervlug is?
Kom op zeg, ik vraag gewoon ervaringen met een smartwatch, geen preek over mijn "gebrek aan opvoeding". Nogmaals: ik laat ons zoontje echt niet rondlopen als een ongeleid projectiel. Hij mag zelfs niet alleen naar de speeltuin om de hoek omdat ik hem niet vertrouw. En in een indoor speeltuin waar hij normaal gezien echt niet weg kan ga ik ook regelmatig kijken waar hij zit. We weten maar al te goed hoe hij is en houden hem zo goed mogelijk in de gaten, tot het punt zelfs dat we te horen krijgen dat we hem wat meer moeten loslaten. Maar goed, jij jouw overtuiging, ik de mijne. We weten het nu wel.