Welke koffer?

30-05-2017 12:07 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar nieuwe koffers. Aangezien ik al een hele lange tijd niet op zoek ben geweest zie ik nu door de bomen het bos niet meer.

Ik zie dat een TSA slot op bijna alle koffers zit nu.
Maar nu zou ik gaat advies willen met betrekking tot een zachte of harde koffer nemen, wel of geen rits. Qua maten wil ik drie verschillende dus daar ben ik wel enigzins uit. Een duffelbag wordt het sowieso niet, na jaren met een backpack te hebben gereisd wil ik nu graag koffers.

Dus graag, barst los :-]
verdomd, die heb ik ook

https://www.travelbags.nl/american-tour ... 0wod2RENzw

wij (man en ik) nemen deze mee ( een grote, zit meestal rond de 27kg en dan zit hij behoorlijk-maar niet stamp-vol) en een kleiner met zo`n 23 kg. Wij vliegen altijd ver en vakanties zijn rond de 3 weken, meestal vliegen we met Emirates,dan mag je 30 kg pp mee.

Voor stedentrips etc hebben we kleiner koffers en trolleys

dit is een fijne koffer met een solide sluiting, ben er erg blij mee, heeft ook een deksel met een rits apart, handig voor kleinere zooi
impala schreef:
30-05-2017 15:08
Te groot is nutteloos als je vliegt. Tenzij je het geen probleem vind om te betalen voor overgewicht. Of als je met een maatschappij vliegt waarmee je méér dan normaal mee mag nemen. Maar zelfs dan, waarom zou je met méér dan 20 kilo willen slepen? Dat is meer dan genoeg .
Neem voor jullie allebei een koffer met een inhoud van ca 70 liter en een handbagage-koffertje.
Als ik de L zouden meenemen zou dit zijn omdat we weer een maand weggaan. We verblijven in principe op 1 plek en als we wel tussendoor ergens heen gaan kan de grote koffer blijven en vullen we de M of S om op dat moment mee te nemen.

De koffers waar ik nu naar aan het kijken ben hebben een inhoud van 37 L, 85 L en 102 L.
Misschien dit?

https://www.groupon.nl/deals/set-van-3-abs-koffers-2
groenebroek schreef:
30-05-2017 14:02
Wij hebben inmiddels al een jaar of 6 deze koffers:
http://princesstraveller.com/nl/collect ... i/?g=2&k=3

Hebben die 6 jaar 2 a 3 vliegvakanties (soms meerdere vluchten op één vakantie) per jaar en dan nog een aantal overnachtingen in NL overleeft.
Vind de prijs/kwaliteit zeer goed.
Ik was benieuwd naar de kwaliteit van Princesskoffers omdat 1. ik hen eigenlijk alleen ken van huishoudelijke apparaten en koffers dus niet hun core bussiness zijn. 2. omdat ze bij een zaak als de Blokker te koop zijn, en ik dan denk dat ik toch liever een koffer bij een speciaalzaak koop. 3. Ik eigenlijk blind af ga op Samsonite en American Tourister. Dus goed om een onafhankelijke review te lezen. Bedankt. Misschien toch het overwegen waard.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Ik zou voor 2x de M gaan. Qua kilo's zit je met een L echt heel snel aan teveel en dus bijbetalen. Je vriend hoeft maar 1 paar dichte grote schoenen mee neem ik aan? Die trekt hij dus aan in het vliegtuig. Sandalen/slippers etc nemen minder ruimte in en stop je dus in de koffer (ik heb me vorig jaar verbaasd dat wij de enige in het vliegtuig waren met wandelschoenen aan).
Niet per persoon inpakken, maar door elkaar heen, in beide koffers spullen voor allebei.
Als je een maand weggaat, ga je vast een keer wassen tussendoor, dus hoef je eigenlijk niet meer mee te nemen dan voor een vakantie van 2 of 3 weken.

Ik zou ook voor een lichte harde koffer gaan met 4 zwenkwielen en een trekstang die lang genoeg is (als je lang bent zijn sommige trekstangen te kort om er comfortabel mee te lopen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven