Wc pot bruin

31-05-2017 20:22 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn wc pot is van binnen bruin. Het gedeelte waar het water instroomt. Het zit helemaal vast gekoekt en ik krijg het er niet af. Op welke manier krijg ik het er wel af?
Alvast bedankt voor de tips.
Chloor (NIET MENGEN MET ANDERE SCHOONMAAKMIDDELEN)
Nieuwe w.c. pot?
karin12345 schreef:
31-05-2017 20:24
Nieuwe w.c. pot?
Is een huurhuis dus ik kan er niet zomaar een nieuwe wc-pot inzetten
AH superpower toiletreiniger (ik weet zo de naam niet uit m'n hoofd, maar het is een blauwe fles).
Doortrekken, meuk erin (hele fles), nachtje laten intrekken. Borstel er door, klaar.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
31-05-2017 20:30
AH superpower toiletreiniger (ik weet zo de naam niet uit m'n hoofd, maar het is een blauwe fles).
Doortrekken, meuk erin (hele fles), nachtje laten intrekken. Borstel er door, klaar.
Bedankt ga morgen gelijk kijken
Rusti schreef:
31-05-2017 20:24
Chloor (NIET MENGEN MET ANDERE SCHOONMAAKMIDDELEN)
Nee joh, dat bruine is kalk. Daar helpt chloor niet tegen. Ze moet er iets van zuur in gooien, wc-eend (mierenzuur) of zo. Of pure schoonmaakazijn.
gewoon_corina schreef:
31-05-2017 20:29
Is een huurhuis dus ik kan er niet zomaar een nieuwe wc-pot inzetten
Ik had de woning zo niet geaccepteerd. Waarom jij wel of maak je te weinig schoon?
Azijn. Ik kreeg deze tip van de buurvrouw en heb het nu ook een keer geprobeerd, het is al voor meer dan de helft verminderd. Je gooit een scheutje in de wc, laat het een half uur intrekken en daarna de borstel erdoor.
gewoon_corina schreef:
31-05-2017 20:31
Bedankt ga morgen gelijk kijken
Het heet mistral (ah huismerk)
En ik had het hier gelezen op een wccleantopic.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Hardnekkige kalkaanslag? Beste helpt inderdaad iets van azijn of cola, werkt ook prima, maar moet je wel veel van in je pot doen. Net als bij dat andere spul wat werd aanbevolen, pot volgieten en een nachtje laten staan.
Idd schoonmaakazijn in de pot. De delen die niet bedekt zijn met water bedek je met wc-papier wat doordrenkt is in schoonmaakazijn. Nachtje laten staan, en dan goed poetsen met de borstel.
Kunstgebitreinigingstabletten.
Een stuk of zes en dan een nachtje laten intrekken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
dat heb je vrij snel hoor die aanslag. Ik maak regelmatig de toilet hier blinkend schoon maar heb hier een paar nachtelijke wc gangers die niet doortrekken om anderen niet wakker te maken. Binnen twee dagen zie je al bruine plekken. Ik doe er schoonmaakazijn in , of steradent (of ander merk)
azijn werkt perfect
Ik heb dit ook eens aan de hand gehad en kreeg toen de tip om eerst het water dat erin staat er zoveel mogelijk uit te scheppen, fles schoonmaakazijn erin, nachtje laten staan, schrobben en doortrekken.
Vreselijk, ik word panisch van vieze wc's. Steradent helpt. Anders jif.
Mistral van de ah!!! Werkt super
If you can dream it, you can do it.
Panisch van kalk?
Pot bruine verf - bestand tegen water - en de boel in zijn geheel schilderen?
In mijn vorige woning (nieuwbouw) hadden we binnen een maand of twee ook zo'n bruine pot. En met ons de halve flat. Met een aantal mensen hebben we verschillende mogelijkheden geprobeerd. Wat daar hielp was:

*Een fles schoonmaakazijn een nacht laten intrekken en dan de borstel.
*Wc-eend een uur of twee intrekken en dan de borstel.
*Een fles huismerk cola een nacht intrekken en dan de borstel.

Mijn favoriete methode blijft azijn.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
freekenkaat schreef:
31-05-2017 20:57
Ik heb dit ook eens aan de hand gehad en kreeg toen de tip om eerst het water dat erin staat er zoveel mogelijk uit te scheppen, fles schoonmaakazijn erin, nachtje laten staan, schrobben en doortrekken.
Ik vind dit altijd zo vreemd, en zie dan echt zwoegende schoonmakers met een soeplepel in de wc voor me. Uitscheppen?
Ik draai het kraantje naar de stortbak dicht en trek door. Dan is de stortbak leeg. Die vul ik met mistral. Dan kraantje weer aan en doorspoelen. Tataaaah. Uw pot vol met mistral zonder scheppen.
feow schreef:
31-05-2017 22:00
Ik vind dit altijd zo vreemd, en zie dan echt zwoegende schoonmakers met een soeplepel in de wc voor me. Uitscheppen?
Ik draai het kraantje naar de stortbak dicht en trek door. Dan is de stortbak leeg. Die vul ik met mistral. Dan kraantje weer aan en doorspoelen. Tataaaah. Uw pot vol met mistral zonder scheppen.
Dit werkt iets minder handig bij een inbouwtoilet. Sta je eerst dat paneel eraf te monteren om bij het kraantje te komen...
Cola of steradent erin gooien en even laten intrekken.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Een fles coca cola een nacht er in laten staan.

Blok steradent schijnt ook te helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven