Vaderdag kado

02-06-2017 21:33 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil namens kind (1,5 jr oud) iets kopen voor vaderdag. Maar wat?
Manlief heeft echt álles al.
- alle gadgets mbt mobiel en laptop heeft hij al
- heeft een heel assortiment schoonmaak en poetsspullen voor de auto
- geurtje heeft ie met zijn verjaardag al gehad
- speciaalbier/ goede wijn haalt hij zelf al regelmatig bij de slijter
- gaat elke week al naar de masseur voor ontspanningsmasssage
- heeft vorig jaar een shirtje met leuke vaderdag-opdruk gehad
- foto's van ons kind hebben we pas laten maken dus daar kan ik hem ook niet mee verrassen

Wie heeft er nog ideeen? Ik heb al gegoogled maar bij alles denk ik; heeft hij al
18 juni is het vaderdag, gok ik zo.

-Een kaasplankje
-Een bierpakket
-Lekkere douchegel, bodylotion
-Met z'n drieën gewoon is lekker patat, snacks, lekker eten & drinken bij een leuke/goede snackbar
-Ijsjes gaat eten bij een goede/lekkere ijssalon
-Naar de macdonalds
-Koffiemok met een leuke tekst gevuld met koek/snoep
-Horloge
-Armband
-Bierglas
•°: Don't be the same, be better!
Kuzu schreef:
02-06-2017 22:59
Zoek een grote steen, spuit die met witte of zilveren verf egaal en laat je kind daar met verf op schilderen/kliederen.
Schrijf er dan met watervaste stift 'papa jij bent een kei' op en je bent klaar.

Een canvas doek kopen kan ook.
Dan zoek je op internet een kleurplaat van allemaal typische cliché mannendingen (stropdas, voetbal, dat soort dingen) en die laat je kind inkleuren/krassen.
Die plak je op het canvas, eventueel heb je daar nog een gekleurd crêpe papiertje opgeplakt voor het contrast.

M'n man vond het in elk geval leuk toen.
Nee , zo'n verplicht lelijk ding in je huis, laat maar.
Ik koop niks met kind.
Ook 1,5 jaar.

We maken dit jaar een koektrommel.
Oke de voorraadpot is gekocht.
Kind maakt een mooie tekening, deze plakken we doorzichtige folie erop.
We bakken samen koekjes en deze gaan erin.
Voor papa van je koekiemonster.
Klaar. Leuk en lekker en simpel.
Ik maak dit ook met de gastkinderen.
Blondie456 schreef:
02-06-2017 23:31
Ja nou he wat erg. Een met liefde geknutseld ding van je kind in je huis.
Nou nou moet je toch niet aan denken he.
*Sarcasme uit*
Amand_ schreef:
02-06-2017 21:55
Ouderwets steak & blowjob day dan maar.
Ja, dat is een goed plan; het kind toekijken of zo? :@@:
Wat is er mis met een tekening van vingerverf en een ontbijtje op bed en nog wat leuks gaan doen overdag? Weet kind niks meer van maar je kan er foto's van maken. Best leuk over 20, 30 of 40 jaar om op terug te kijken.
Tenzij je een onverschillige vader bent die op alles 'humbug' mompelt. Die heb je ook, dat zijn vaak ook vaders die de verjaardag van hun kind vergeten en verdienen dus ook geen cadeautje.
Opgelost.
Blondie456 schreef:

Dat jij liever een vleespakket hebt dan een (door een kind) zelfgemaakte macaroniketting....
Blondie456 schreef:
Dan kan vader toch meteen zeggen 'waar heb ik dat aan verdiend' met een boze frons in het voorhoofd en het vervolgens met een walgend gezicht door de ramen keilen? Vinden veel vaders leuk.
*sarcasme mode off*

Nee hoor, gewoon iets kopen. Niet te persoonlijk worden op zo'n dag. Niks vingerverf, dalijk maak je een vlek op je Ikea-tafel, gewoon een cadeau-bon en een oppas voor een etentje. Leuk!! Daar denk je jaren later nog met een warm gevoel aan terug!
Ik zou gewoon een lekker speciaalbiertje kopen als hij daar van houdt. Tuurlijk koopt hij dat zelf ook, maar het gaat toch om het gebaar...

Mijn man krijgt (hele leuke) sokken van onze dochter op vaderdag en ze krijgt een shirtje aan met daarop iets in de trant van "ik heb de liefste papa", omdat het zijn eerste vaderdag is. Nog een lekker speciaal biertje erbij, ontbijtje op bed en het kan niet anders dan een topvaderdag worden. Heerlijk afgezaagd en lekker betaalbaar! :-D

Natuurlijk kan hij ook zelf sokken en bier kopen, maar het gaat om het idee!
De kado's die wij elkaar gaven werden steeds duurder, echt honderden euro's, omdat we ieder jaar iets "beters" wilden geven, redelijk belachelijk hebben we gelukkig inmiddels ook zelf door... Dus we hebben eind vorig jaar besloten om maar weer eens normaal te gaan doen. Tot nu toe gaat het goed, maar het helpt natuurlijk ook wel dat we alle (onnodige) gadgets al in huis hebben! ;)
Kuzu schreef:
02-06-2017 23:50
Dat jij liever een vleespakket hebt dan een (door een kind) zelfgemaakte macaroniketting....
Ja zeg beetje met zelf gemaakte dingen aankomen op vaderdag.. Wat denkt een kind wel niet.

Kopen moet je, al je zakgeld uitgeven aan prul wat hij toch al niet nodig had.

Echt ik heb met moederdag ook gekochte cadeaus gehad maar het leukst vond ik het schilderij gemaakt door dochter.
Maak een mooie foto van hen samen en laat 'm afdrukken op een heliumballon. Die worden per post verzonden in grote kleurige dozen. Mijn kind vond dat als 1,5 jarige ge-wel-dig, zowel de doos als de ballon. En zijn vader vond het een leuk gebaar! Was voor hem veel belangrijker om zijn kind zo blij te zien dan dat hij nieuwe aftershave/sokken/bbq kreeg!
Ga uitgebreid voor je man koken en doe zelf een mooie jurk aan en goede hakken erbij.
Geen geld aan cadeaus uitgeven waar hij toch niets aan heeft.
Laat jullie kind iets freubelen en dan ben je klaar.
Een foto boek met alle papa momenten van afgelopen anderhalf jaar. En er dan een stoer boek van maken qua lay-out. Dus zo'n Grill Master / man cave gevoel erin verwerken.

En overigens eens met Amand dat het elke (zon)dag vaderdag is.

Hier staat elke zondag het ontbijtje voor hem klaar, waarna hij de zondag op zijn manier doorbrengt, uitrust van een drukke week, en tijd doorbrengt met zijn kinderen.

Het is niet zo dat hij opeens niet hoeft te koken, of opeens mag luieren, of onverwacht met de voeten omhoog kan. zoals bij een moederdag het geval is.
En don't get me started on moederdag. Alle schijnbare opoffering die daarbij naar boven komt drijven doet de moeder van Fran Drescher waarschijnlijk verbleken.
Amand_ schreef:
02-06-2017 21:55
Ouderwets steak & blowjob day dan maar.
OMG blowjobs voor vaderdag? ga je mond spoelen met zeep :ugeek:
you go girl
Smartass :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven