Backpacken met kinderen!
maandag 29 mei 2017 om 12:45
Lijkt me leuk hier ervaringen en tips te delen rondom het reizen met kinderen. Er zijn volgens mij weinig recent lopende topics over, dus hopelijk hier een wat meer centrale plek. Ik heb zelf altijd veel gereisd en samen met vriend en (inmiddels) kleuter proberen we dat zoveel als mogelijk voort te zetten. We hebben inmiddels al heel wat leuke reisjes achter de rug, wat allemaal supergoed bevallen is!
Ik had zelf dus ook al veel gezien en neig dan terug te grijpen op die plekken die dan naar mijn idee ook prima te doen zijn met (kleine) kinderen, maar er is natuurlijk nog véél meer in de wereld te zien.
Ben benieuwd naar wat jullie allemaal hebben gedaan en gaan doen. Misschien kunnen we wat inspiratie opdoen, Heel benieuwd! Enige punt is dat we uiteraard wel verbonden zijn aan schoolvakanties, alhoewel ik dacht dat dat lastiger zou zijn dan nu in de praktijk blijkt.
Lees jullie graag!
Ik had zelf dus ook al veel gezien en neig dan terug te grijpen op die plekken die dan naar mijn idee ook prima te doen zijn met (kleine) kinderen, maar er is natuurlijk nog véél meer in de wereld te zien.
Ben benieuwd naar wat jullie allemaal hebben gedaan en gaan doen. Misschien kunnen we wat inspiratie opdoen, Heel benieuwd! Enige punt is dat we uiteraard wel verbonden zijn aan schoolvakanties, alhoewel ik dacht dat dat lastiger zou zijn dan nu in de praktijk blijkt.
Lees jullie graag!
zaterdag 3 juni 2017 om 13:13
Als hij nog goed zit op je buik en je rugzak niet te zwaar is, kan dat ook natuurlijk. Maar dan kun je bv geen daypack meer dragen.Frizz schreef: ↑03-06-2017 10:42Ik heb al een goeie drager hoor! We dragen veel en de wagen wordt amper gebruikt. Of dat over een dik half jaar ook nog zo is weet ik niet. Maar mede daarom wil ik hem juist met reizen dicht op me hebben. Denk je dat (voor kleine stukjes) kind op buik en backpack op niet kan? Alhoewel ik me voor een tas op wielen ook niet zou schamen hoor.![]()
Het ligt er ook een beetje aan hoeveel je denkt te gaan trekken. Bij elke dag verkassen is een rugzak handiger natuurlijk. Maar, in combi met kind, wel vrij zwaar. Bedenk ook even hoe goed je je rugzak op krijgt als je je kind draagt. Of omgekeerd. Maar dat is een kwestie van uitproberen.
zaterdag 3 juni 2017 om 16:17
Frizz wat weegt jouw kind? Ik zou er niet aan moeten denken, ik heb in 2009 3 mnd zo'n backpack mee gesjouwd maar vond het toch maar een onding zo zwaar.. Als ik er ook nog een kind bij zou moeten dragen zou ik omvallen denk ik... Tis maar net wat je gewend bent denk ik..
~ It takes a rad mama to be a father too ~
zaterdag 3 juni 2017 om 18:13
Ja dat zal wel schelen idd, ik heb hem nooit gedragen als behalve toen we op vakantie gingen toen ie 10 mnd was. En toen ook alleen op het vliegveld en naar het hotel zodat ik de koffer makkelijker mee kon nemen..
Ik word nu ook wel weer getriggerd om lekker te gaan reizen over een jaar of wat, maar dan moet er wel iemand mee (willen)..
Ik word nu ook wel weer getriggerd om lekker te gaan reizen over een jaar of wat, maar dan moet er wel iemand mee (willen)..
maandag 5 juni 2017 om 20:31
Ik ben TO niet maar denk dat je mij bedoelt.Cootjecatootje schreef: ↑05-06-2017 19:31Ik zat te denken to, heb je niet iemand die je mee kunt vragen? Een singel vriendin de wel een tijdje met jullie op wil trekken, of een opa/oma/oom/tante of zo?
En nee zeg ik zit niet te wachten op hulp.
•
maandag 5 juni 2017 om 20:34
Kan ook best alleen, als je zoontje een beetje luistert enz. Je doet alles alleen dus waarom dit niet. Enige is misschien de vliegduur, denk je dat ie zich zolang kan vermaken bij je op schoot en/of goed slaapt in het vliegtuig? Je zult zelf ook kapot zijn van zo'n lange reis.. Dat was voor mij de reden om dichterbij huis op vakantie te gaan..