Panisch van het weer
dinsdag 6 juni 2017 om 13:14
Goeie middag,
Ik zit met een probleem (mijn oma had er ook last van).
Op een dag zoals vandaag dat het hard aan het waaien is breekt bij mij het zweet uit en draaien mijn darmen 100 graden om met als gevolg 7 kleuren stront. (sorry voor de verwoording)
Heeft 1 van jullie hier ook last van?
Zoja iemand tips?
Ik weet dat ik me niet moet aanstellen etc. dus zulke reacties zit ik niet op de wachten.
Ik zit met een probleem (mijn oma had er ook last van).
Op een dag zoals vandaag dat het hard aan het waaien is breekt bij mij het zweet uit en draaien mijn darmen 100 graden om met als gevolg 7 kleuren stront. (sorry voor de verwoording)
Heeft 1 van jullie hier ook last van?
Zoja iemand tips?
Ik weet dat ik me niet moet aanstellen etc. dus zulke reacties zit ik niet op de wachten.
dinsdag 6 juni 2017 om 14:14
Ik zou het doen ipv overwegen...belangrijk om uit te zoeken waar het vandaan komt.florientjeM schreef: ↑06-06-2017 13:24Nou dat is het juist. Ik weet ook niet wat er kan gaan gebeuren. Helemaal niks waarschijnlijk. Maar als ik de bomen dan hoor ritselen etc.
En ja dat ik hierdoor een wat zwaarder leven heb dat is 1 ding wat zeker zo is.
Kan er momenteel ook wel om huilen.
Overweeg inderdaad toch naar een therapeut te gaan.
Want aangezien het weer alleen maar extremer word.
dinsdag 6 juni 2017 om 14:28
Daar zat ik inderdaad ook een beetje aan te denken.herfstappeltaart schreef: ↑06-06-2017 14:19Hier in de provincie hebben meer mensen daar last van omdat ze het koppelen aan de watersnoodramp van 1953. Maar aangezien jij een Brabo bent is dat het dus niet.
Inderdaad lijkt therapie me het beste om er vanaf te komen.
Succes!
dinsdag 6 juni 2017 om 14:31
Wat een rare opmerking! Je kunt een probleem zo groot maken als je wil maar met échte angsten werkt dat echt niet zo hoor.
dinsdag 6 juni 2017 om 14:31
Heel herkenbaar hoor TO. Ik ben ook bang voor de wind. Het geluid wat het maakt, de wetenschap dat wind sterker is dan het meeste om je heen, de films zoals Twister etc maken het voor mij angstig. Ik weet dat het niet rationeel is zoals de meest angsten.
Ook al ben ik angstig, ik laat hierdoor niet mijn leven verzieken. Door de angst heen gaan, dus gewoon naar buiten om brood te halen bijvoorbeeld (net nog gedaan en hier waait het ook behoorlijk). Echter ga ik niet naar buiten met storm ofzo. Dat is een brug te ver voor mij.
Ook al ben ik angstig, ik laat hierdoor niet mijn leven verzieken. Door de angst heen gaan, dus gewoon naar buiten om brood te halen bijvoorbeeld (net nog gedaan en hier waait het ook behoorlijk). Echter ga ik niet naar buiten met storm ofzo. Dat is een brug te ver voor mij.
dinsdag 6 juni 2017 om 14:33
Ik ben met harde storm ook voorzichtig hoor. Je hebt zo een afgewaaide tak op je hoofd.Swinta schreef: ↑06-06-2017 14:31Heel herkenbaar hoor TO. Ik ben ook bang voor de wind. Het geluid wat het maakt, de wetenschap dat wind sterker is dan het meeste om je heen, de films zoals Twister etc maken het voor mij angstig. Ik weet dat het niet rationeel is zoals de meest angsten.
dinsdag 6 juni 2017 om 14:35
Wat fijn Swinta dat jij dit herkent. Ik loop zo ook even naar de winkel en een kaartje bij iemand in de bus doen. Toch weer even voelen dat het allemaal wel mee valt en er niet zomaar iets gebeurt.
Gebruik jij wel eens een homeopathisch tabletje om rustig te worden van binnen?
Ik heb het eigenlijk overal. Maar op het werk wel wat minder omdat ik dan druk bezig ben.
Ik heb het eigenlijk overal. Maar op het werk wel wat minder omdat ik dan druk bezig ben.
dinsdag 6 juni 2017 om 15:04
In bepaalde delen van brabant was er ook watersnood in 53herfstappeltaart schreef: ↑06-06-2017 14:19Hier in de provincie hebben meer mensen daar last van omdat ze het koppelen aan de watersnoodramp van 1953. Maar aangezien jij een Brabo bent is dat het dus niet.
Inderdaad lijkt therapie me het beste om er vanaf te komen.
Succes!
dinsdag 6 juni 2017 om 15:08
Dat is toch altijd zo met angsten? Lijkt me geen reden om het dan maar zo te laten.nessemeisje schreef: ↑06-06-2017 14:05Jemig, ik al dan wel weer harteloos zijn enzo, maar híervoor naar een arts? Maak je het niet iets te groot allemaal TO?
woensdag 7 juni 2017 om 10:39
Nee, ik slik geen pil hiervoor.florientjeM schreef: ↑06-06-2017 14:35Wat fijn Swinta dat jij dit herkent. Ik loop zo ook even naar de winkel en een kaartje bij iemand in de bus doen. Toch weer even voelen dat het allemaal wel mee valt en er niet zomaar iets gebeurt.
Ik heb het eigenlijk overal. Maar op het werk wel wat minder omdat ik dan druk bezig ben.![]()
Gisteren moesten wij door het weer naar een verjaardag. Wat een wind! De auto schudde ervan, heel eng. Manlief was zo lief om mij af en toe gerust te stellen als ik weer een gilletje slaakte als de auto schudde van de wind. Ik zat strak gespannen in de auto.
Aan de andere kant ben ik een ontzettende muts. Zo vind ik met de bus reizen eng (ze gaan idioot hard en heul schuin door de bocht, dan ben ik bang dat de bus omvalt) al neem ik echt de bus wel.
Spinnen is ook zoiets, al is mijn fobie ietsjes afgenomen. Kleine spinnetjes durf ik nu wel weg te halen.
Een hele domme angst is dat ik bang ben een zonnescherm.
Ik ben gewoon een scheiterd.
woensdag 7 juni 2017 om 11:11
Mijn maag draait zich ook om bij dit weer. Maar dat komt omdat ik een dag binnenzitten met 2 peuters in het vooruitzicht heb
Heb je een angst dat je over straat loopt en er bijvoorbeeld een tak van een boom valt ofzo? Het is natuurlijk geen comfortabel weer, maar om er nou ziek van te worden, daar moet je misschien toch eens met iemand over gaan praten. Het is in NL natuurlijk wel eens vaker regenachtig met harde wind.
Heb je een angst dat je over straat loopt en er bijvoorbeeld een tak van een boom valt ofzo? Het is natuurlijk geen comfortabel weer, maar om er nou ziek van te worden, daar moet je misschien toch eens met iemand over gaan praten. Het is in NL natuurlijk wel eens vaker regenachtig met harde wind.
woensdag 7 juni 2017 om 11:43
Het zit ook een beetje in onze genen. Met dit weer kon je niet goed ruiken of horen dat je werd beslopen door een dinosaurus, ofzo.
Je loopt er nu voor weg, je doet er alles aan om er niet aan te denken. Daarmee maak je jezelf bang voor je eigen gedachten, bang voor je angst. Op die manier maak je het steeds erger.
Ga er maar eens 5 minuten voor zitten: voel wat je voelt, denk wat er in je opkomt. Je hart gaat wat sneller, je maag draait zich om, maar verder gebeurt er niks.
Maar therapie is ook een goed idee, dit is vlgs mij goed aan te pakken met een paar EMDR sessies.
(Disclaimer: ik ben geen therapeut, raadpleeg uw huisarts.)
Je loopt er nu voor weg, je doet er alles aan om er niet aan te denken. Daarmee maak je jezelf bang voor je eigen gedachten, bang voor je angst. Op die manier maak je het steeds erger.
Ga er maar eens 5 minuten voor zitten: voel wat je voelt, denk wat er in je opkomt. Je hart gaat wat sneller, je maag draait zich om, maar verder gebeurt er niks.
Maar therapie is ook een goed idee, dit is vlgs mij goed aan te pakken met een paar EMDR sessies.
(Disclaimer: ik ben geen therapeut, raadpleeg uw huisarts.)
maandag 12 juni 2017 om 23:47
Lees je eens in over familieopstellingen. Wanneer het iets is wat bij meerdere familieleden voorkomt is het een idee om het 'systeem' eens te onderzoeken en te corrigeren. Aangezien jij afvraagt waarom deze angst er is en niet zozeer de angst zelf zul je met dat antwoord ook geholpen worden.
Oké, het is een tikkeltje zweverig, maar kan erg goed werken om overzicht te krijgen in het hoe en waarom van zulke angsten/situaties.
Oké, het is een tikkeltje zweverig, maar kan erg goed werken om overzicht te krijgen in het hoe en waarom van zulke angsten/situaties.