Oven m system (boretti) ervaringen
vrijdag 9 juni 2017 om 16:59
Grrr...was zo blij dat ik een nieuwe keuken met echt grote oven van 90 cm heb gekregen. Vroeger ook gewone oven gehad. Maar in dit huis zat combi oven. Gelijk gisteren appelcake gebakken en helaas die ging na 20 minuten al verbranden. Pech. Maar vandaag grote plaat appel havermout koek gemaakt en temperatuur wat lager gezet dan aangegeven, dus 160 ipv 175/180 en binnen 20 minuten rook ik al brandlucht en ja hoor, weer aan het verbranden. Baal nu gigantisch. Herkennen jullie dit?
vrijdag 9 juni 2017 om 17:07
Die ovens hebben vaak meerdere functies, zoals onder en/of bovenwarmte, hete lucht, grill. Heb je er zo eentje?
Zo ja, het loont de moeite om de gebruiksaanwijzing te regelen wanneer je welke stand moet gebruiken, en niet alleen naar de temperatuur te kijken.
Is het een enkel Electrische oven, dan is je thermostaat wellicht stuk.
Zo ja, het loont de moeite om de gebruiksaanwijzing te regelen wanneer je welke stand moet gebruiken, en niet alleen naar de temperatuur te kijken.
Is het een enkel Electrische oven, dan is je thermostaat wellicht stuk.
vrijdag 9 juni 2017 om 17:41
Ik heb alleen voor boven en onderwarmte gekozen. Er zijn inderdaad meer standen. Maar bak liefst traditioneel taart en cake. Het beroerde is dat er verkeerde gebruiksaanwijzing bij zit, van ander type. En op Internet staat handleiding van mio90ix ook nergens. Heb gister gebeld met Boretti en die zouden over mail er een toezenden, maar was ook niet de juiste. Dus teruggemaild en ze gaan het uitzoeken. Bij andere typen stond wel dat ze voor gebak en taarten gewoon onder en bovenwarmte adviseren. Dat van oventemperatuur meter is goed idee, zijn die duur? Waar koop je die?
vrijdag 9 juni 2017 om 18:56
vrijdag 9 juni 2017 om 19:17
Volgens onze keukenboer/vriend is een Boretti net zo italiaans als Bertolli.
Dat gezegd hebbende: De ovens waar je het over hebt (maar net zoals het merk Bellini) hebben een sterkere hitte/warmte stroom.
Je kan gerust bij elk gerecht 5 tot 10 minuten baktijd afhalen. Of je zet hem net op een wat lagere temperatuur.
Dat gezegd hebbende: De ovens waar je het over hebt (maar net zoals het merk Bellini) hebben een sterkere hitte/warmte stroom.
Je kan gerust bij elk gerecht 5 tot 10 minuten baktijd afhalen. Of je zet hem net op een wat lagere temperatuur.
vrijdag 9 juni 2017 om 21:35
vrijdag 9 juni 2017 om 23:22
Bedankt voor reacties. Vanavond de stad in geweest en nergens meer te koop. Blokker verkoopt ze niet meer, HEMA ook niet, toen verwezen naar Xenos, dus ook niet, toen handyman, ook niet. Dus zal wel internet bestellen worden. Weten jullie nog zo een winkel die ze wel verkoopt? Overal wel vlees oventhermometer, maar geen losse meters. Klinkt trouwens niet goed als monteur kind aan huis wordt.
vrijdag 9 juni 2017 om 23:29
Gisteren trouwens wel grote pizza gemaakt van die kant en klaar deeg van plus uit koeling. Daar doe je zelf de saus en groente en kaas over. Die moest 15 a 20 minuten op pizza stand (hete lucht met onderverwarming) en dat ging gelukkig goed, alleen vond ik korst te hard en gelijk met 15 minuten er uit gehaald. Volgende keer iets minder warm dan verpakking dus. Dat vindt ik niet zo erg. Maar cakes etc ga ik nu echt niet meer doen. Wil eerst weten wat werkelijke thempetatuur is.
zaterdag 10 juni 2017 om 09:52
dinsdag 13 juni 2017 om 17:32
Zo, vanmiddag oventhermometer ontvangen en gelijk de test gedaan. Onder en bovenwarmte op 150 graden ingesteld en na 15 a 20 minuten zat de oventhermometer al op bijna 300 graden!!!!! Geen wonder dat alles verbrande in de oven. Gelijk morgen kontakt opnemen met keukenboer. Kijken hoe ze het gaan oplossen.