Overlast

10-06-2017 17:05 44 berichten
Hoi allemaal,

Ik ben sinds een paar maanden verhuisd naar een grote flat.
De mensen hier zijn onzettend aardig en ik heb het prima naar mijn zin.
Echter is er een probleem.

Toen ik hier voor het eerst ging slapen stond er na 3 dagen politie voor mijn deur.Ze hadden melding gehad dat ik een hennepkwekerij zou hebben.
Ik heb ze natuurlijk gewoon binnen gelaten en in het voor halletje zeiden ze al gelijk; nee we zien dat er hier helemaal niks is.Sorry voor de overlast maar wij moeten wel gaan kijken als wij zo n melding krijgen.Ik heb nog gevraagd of ze niet wisten wie dit gemeld had maar alles was anoniem gebeurd.Ze wisten het zelf niet eens.

Tijdens het klussen stond er ook ineens een zak met smerig kattengrind voor mijn deur.Ik wist dat hij bij de buren vandaan kwam omdat ik hem daar ook zag staan toen ik in mijn huis aankwam.Ik heb hem daar dus ook weer terug gezet.

In de tussentijd werden er wietzakjes en sigaretten over mijn balkon gegooid.Dit heb ik verder genegeerd.

Toen werd er midden in de nacht ineens aangebeld.Boven.Mijn vriend en ik waren snel bij de deur maar er was niemand meer te bekennen.We hoorde ook niks.Als ze via het trappenhuis zouden zijn gegaan dan had je die deur dicht horen gaan.En dat hoorde wij helemaal niet.

Omdat ik het gevoel had dat er hier iemand is die ons probeert te treiteren ben ik bij de buren gaan aanbellen.
Een deed er open en liet ons gelijk binnen.Ik had eerst zo mijn bedenkingen over haar maar ik geloof niet dat zij hier iets mee te maken heeft.
Degene aan de andere kant deed zoals gewoonlijk (ik heb daar heel vaak aan de deur gestaan om mezelf proberen voor te stellen) niet open.Terwijl ik zeker wist dat ze thuis was.Dit zijn ook vrij rare mensen.( is ook degene waar het kattengrind stond)
Van mijn andere buurvrouw hoorde ik dat ze allerlei obsessies had.En de oude bewoner zei "dat ze nogal op zichzelf was".
Niks mis mee verder hoor.
Ik kwam haar weleens tegen (ik wist niet dat zij de buurvrouw was) maar er kon ook met moeite een hallo vanaf.

Ondertussen heb ik wel de woningbouw op de hoogte gehouden wat er allemaal gebeurde.Dit deed ik door middel van e mails.
Een keer heb ik gebeld en toen zeiden ze dat als ik zeker wist wie het was ze hun persoonlijk zouden schrijven.

Nu vanmorgen wou ik de deur uit lopen en stond er weer een teil met allerlei zooi erin voor mijn deur.
Blikjes drinken,geknakte sigaretten, een shirt, een lege bus shag.En het opvallendste: een tasje van een bassisschool waar ik op heb gezeten.
Het rare daarvan is, dat die bassisschool hier helemaal niet in de buurt is.

Misschien vinden sommige van jullie dit overdreven van mij.Maar het is toch opvallend wat er allemaal in een korte tijd gebeurd?
En ook dingen die doelbewust op mij gericht zijn.

Er woont ook een vrouw 2 deuren verder die volgens mij nogal in de war is.Ze was een van de eerste die zichzelf voor kwam stellen.En het leek mij echt een super leuke vrouw.
Totdat ze een paar weken geleden ineens met de politie aankwam.Shirt over haar hoofd getrokken en echt totaal niet op deze wereld meer.
Ik weet dat zij dingen bevuild hier in de flat.En dat er spullen liggen die van haar afkomstig zijn.
Dit weet ik omdat er een keer een zak in het trappenhuis lag met haar naam erop.
Trappenhuis zat een paar weken geleden helemaal onder de smerige smurrie die bij haar vandaan kwam.Dit wist ik omdat ik de zooi eerst bij haar voor de deur zag liggen.

Wat moet ik hier nou van denken? Wat kan ik hieraan doen?
Wat zouden jullie denken en doen?
Van de woningbouw hoef ik niet veel te verwachten.Na de laatste mail (toen er was aangebeld s nachts ) heb ik gevraagd of ze mij zo snel mogelijk terug wilden bellen omdat ik het niet prettig vond.Maar ze hebben niks laten horen.

Het teiltje heb ik trouwens nu in het trappenhuis gezet met de mededeling of degene die het neer had gezet , deze zooi niet meer bij mij voor de deur wou zetten en het ZElF maar weg moest gooien.
Ik gok erop dat het nog gewoon een week blijft staan totdat de schoonmakers komen.

Iemand een goede oplossing of wat raad?

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat tasje van jouw oude basisschool lijkt me toch wel de grootste aanwijzing voor iniedergeval die wietzakjes etc.

Is er iemand waar je ruzie mee hebt gehad? Daar zou ik als eerste aan denken. Of een vriendje gehad waar je het mee uit hebt gemaakt die dat niet kon verkroppen of iets?
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Je woont gewoon, jammer maar helaas, tussen een paar weirdo's. Maak er net meer van dan dat het is en spaar voor iets beters.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je woont in een psychiatrisch wooncomplex?
Kun je een cameratje bij de deur hangen? Dit klinkt als een slechte film zeg, misschien eens zelf naar de woningbouw toe gaan, dat is moeilijk te negeren.
Wat raar.
Getsie nee je overdrijft helemaal niet. Wat een gekke toestanden. Hou alles goed bij, maak foto's van wat je aantreft en maak steeds melding bij de woningbouw. Uiteindelijk moeten ze dan iets gaan doen, lijkt me?
Nee er wonen juist hele fijne mensen hier.Het lijkt wel alsof ik juist op een galerij zit waar nogal rare mensen wonen.
Er wonen ook veel oudere mensen.Iedereen is verder even vriendelijk.

Ik heb inderdaad ruzie met iemand.Maar die kan hier niet zomaar binnenkomen.
En diegene kan geen wietzakjes over mijn balkon hebben gegooid en peuken.Daar zit ik te hoog voor.
En diegene weet ook absoluut niet waar ik op school heb gezeten.IK heb geen facebook.Niks.

Ik heb inderdaad ook een ex gehad die mij heeft gestalkt.
Maar dat is al jaren geleden.Al merk ik met dit soort dingen dat ik hier nogal heftig op reageer.

Verhuizen ga ik echt niet doen hiervoor.
Iemand zei mij een camera op te hangen bij de voordeur.Misschien is dat toch een idee?
Weer aan de bel trekken bij de woningbouw?Tenslotte huur ik van hun en is het waarschijnlijk een van hun huurders die dit bij ons doet.
Er is ook een inloopspreekuur bij de wijkagent.
Misschien is dat ook gelijk een optie? Zodat hun er in ieder geval vanaf weten?
Wijkagent en de woningbouwverening (steeds weer ) op de hoogte stellen
Je bent zelf een theepot
Je moet eerst bewijzen hebben wie dit doet. Camera met infrarood ophangen.
Opnemen. Eerder kan je niks doen. Maar een camera ophangen mag niet zomaar. Weet eigenlijk niet hoe dat zit bij een huurappartement.
Woonconsulent vd de wbv contacten, in ieder geval iemand voorbij de telefonist(e),
Je bent zelf een theepot
Dus er wonen aso's boven je die hun peuken naar beneden gooien. Op jouw etage heeft er iemand geen zin om met zijn/ haar vuilnis te slepen en die zet het bij jou neer en die ene buuf is echt koekoek.
Maar omdat je een tasje zag en je een stalkerige ex hebt gehad denk je nu dat iedereen het op jou voorzien heeft? .
Blijven melden bij de verhuurder, inclusief foto's van alles wat er wordt neergezet/gegooid.
Ik heb een nest cam , dan krijg je een melding op je telefoon als iemand voor je deur staat en kan je het op je telefoon bekijken. Er zit ook een intercom in om door te praten. Kan je mensen flink mee laten schrikken :rofl:
Als de mensen die overlast veroorzaken (lees: van wie je weet dat ze overlast veroorzaken) ook huurders van jou verhuurder zijn, dan zou ik nog een keer melding maken. Pakt de verhuurder het niet voldoende op, dan zou ik hen er op wijzen dat door de overlast sprake is van een gebrek waardoor je aanspraak maakt op huurprijs verlaging. Eens zien hoe snel ze het dan oppakken. Zorg iig dat je alle meldingen schriftelijk vastlegt en ook bewijs van de overlast vastlegt evt met meldingen bij de politie. Je kunt je vervolgens richten tot de huurcommissie. Succes
NB. Je mag niet zomaar een camera ophangen. Je zult toestemming moeten vragen om de camera is. De buitenmuur te mogen aanbrengen en de camera mag ook enkel op je voordeur gericht zijn.
Ik ga maandag gelijk de woningbouw weer bellen.
Helaas heb ik van de andere dingen geen foto's gemaakt.
Wel heb continu doorgegeven wat er aan der hand was.

Ik hoop juist dat het niet op mij bedoeld is.
Maar waarom heeft niemand er last van behalve ik?

Ik verdenk mijn directe buren of de buurvrouw daarnaast.
Buurvrouw die nogal van de wereld af was komt op dit moment weer iets beter over (in ieder geval beter dan op de dag dat ze met politie aan kwam zetten)
Al vraagt ze vaak dezelfde vragen over mijn hond.
Ze wou eerst ook continu mijn hond aaien en bleef er continu voor bedanken.Het bedanken werd een beetje raar en overdreven(Vond ik zelf)
Maar mijn directe buurvrouw heeft ze ook niet helemaal op een rijtje.
De mensen die na hun wonen verdenk ik totaal niet.Wonen oudere,gezinnen.Gewoon normale doorsnee mensen.

En ja dat tasje steekt mij.Omdat de school hier gewoon niet in de buurt is.

Tuurlijk kan het allemaal puur toeval zijn.En dat hoop ik ook van harte.
Maar elke keer als ik denk van nou nu is het opgehouden dan komt er weer iets.
Ik weet het, het zijn kleine dingen.
Maar dit is allemaal gebeurd in een paar maanden.
Vorige bewoonster heeft ook nooit last gehad van deze dingen.
Je houdt alles en iedereen wel heel erg in de gaten!
Je denkt dat iemand het op jou heeft gemunt. Maar die zak kattengrind die je bij de buren voor de deur hebt gezien, kan daar toch óók door een vreemde zijn neergezet? Net als die smurrie die eerst 2 deuren verderop stond en daarna in het trappenhuis. Hoeft allemaal niet van hen te zijn.
Net als dat teiltje dat bij jou stond: jij zet het ook in het trappenhuis omdat het niet van jou is. Misschien doen de buren dat ook en heeft iedereen te maken met een lolbroek die zijn troep bij anderen stalt.
Ik vind het wat vergezocht, eerlijk gezegd.
Splinter_ schreef:
10-06-2017 18:03
Je houdt alles en iedereen wel heel erg in de gaten!
Je denkt dat iemand het op jou heeft gemunt. Maar die zak kattengrind die je bij de buren voor de deur hebt gezien, kan daar toch óók door een vreemde zijn neergezet? Net als die smurrie die eerst 2 deuren verderop stond en daarna in het trappenhuis. Hoeft allemaal niet van hen te zijn.
Net als dat teiltje dat bij jou stond: jij zet het ook in het trappenhuis omdat het niet van jou is. Misschien doen de buren dat ook en heeft iedereen te maken met een lolbroek die zijn troep bij anderen stalt.
Ik vind het wat vergezocht, eerlijk gezegd.
De kattegrind komt wel degelijk bij mijn directe buren vandaan.
Er staat daar heel vaak kattengrind voor de deur en elke keer in dezelfde soort tas.Wel kan het idd zijn dat een ander het daar heeft gepakt en toen bij mij heeft neergezet.

Naaste buurvrouw en oud bewoner geeft aan dit soort dingen nog nooit te hebben meegemaakt.

Die smurrie lag eerst bij "de verwarde buurvrouw".Ze had haar hele huisraad naar buiten gesmeten.
Toen ze alles na een week eens ging opruimen lag de smurrie overal.
100% zeker dat het van haar was.
Veel mensen klaagde er ook over.Maar ik heb mijn mond gehouden en niet gezegd van wie het kwam.
Puur omdat ik eerst medelijden had om hoe ze erbij liep.En ze altijd heel leuk en sportief op mij overkwam.
Maar mensen hebben ook dat teiltje eerst bij jou zien staan en daarna in het trappenhuis. Die zijn er dan waarschijnlijk net zo zeker van dat het jouw zooi is.
En toch is dat niet zo. Niet alles is wat het lijkt.
Bij het teiltje heb ik een briefje gedaan.Ik zou dat nooit zomaar ergens neer zetten.
Smurrie lag gewoon echt voor haar deur inclusief haar spullen.
Ik neem aan dat niet de buurman haar hele huisraad naar buiten heeft gesmeten ;)

Ik snap best wat je bedoeld.
En ik hoop ook dat ik gewoon "spoken"zie.
Maar sommige dingen zijn TE toevallig.

Iedereen wel heel erg bedankt voor de reacties.
De woningbouw ga ik maandag weer bellen en als ik wordt afgewimpeld dan zorg ik wel dat ik een afspraak krijg.
Dinsdag is inloopspreekuur bij de wijkagent dus daar ga ik ook naartoe.
En dan wordt het toch een camera.
Daar ga ik gelijk toestemming voor vragen.
Misschien verplaatst je verwarde buuf wel iedereens vuil omdat ze nou eenmaal verward is. Waarom neem je dat besmeurde trappenhuis zo petsoonlijk : dat is toch last voor iedereen?
Een camera ophangen mag helemaal niet. Alleen als je op eigen grond filmt en dat is een galerij niet!
MoirenPhae schreef:
10-06-2017 18:29
Een camera ophangen mag helemaal niet. Alleen als je op eigen grond filmt en dat is een galerij niet!

Dat is niet waar. Het mag wel, mits je het duidelijk hebt aangekondigd. (De camera moet duidelijk zichtbaar zijn, of je moet een bordje ophangen waarop staat dat je gefilmd wordt.)
Verder mag je de beelden alleen gebruiken als dat voor jou noodzakelijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven