Leuke puzzels?

12-06-2017 21:48 15 berichten
Ik ben op zoek naar leuke puzzels voor volwassenen, iemand een tip? Ik heb net een puzzel van That's life met 1000 stukjes in elkaar gepuzzeld, vond ik erg leuk maar hier en daar wel lastig. Ik las dat er ook die puzzels zijn waarbij je de toekomst moet puzzelen. Zijn die een beetje te doen? Ze schijnen erg leuk te zijn.
Vind het overigens een erg ontspannende en verslavende bezigheid!
Ik vind Jan van Haasteren en Wasgij (die bedoel je waarschijnlijk met "de toekomst puzzelen") het leukst. Ik maak puzzels sowieso vaak zonder voorbeeld, dus de Wasgij-puzzels zijn geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Jan van Haasteren vind ik echt leuk. De puzzels van king zijn ook leuk
It ain't me
Ik maak alleen maar disney puzzels. Heb er inmiddels gigantisch veel. Omdat je de karakters herkend vind ik ze ook wat makkelijker en dat vind ik wel prettig.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Mijn eerste gedachte is ook 'Jan van Haasteren'. Mijn oom en tante noemen dat 'grapjes-puzzels'.
ik vind de puzzels van James Christensen erg mooi
en als je niet bang bent voor een christelijke voorstelling (3 koningen, ark van Noach ) dan is Thom du Bois ook mooi.
Ik zag dat ze bij 999 games ook een paar mooie fantasy puzzels hebben.
Heb hier ook nog een verhalenpuzzel staan. Is een puzzel met tekstballonnetjes waardoor je de juiste volgorde van de stukjes moet vinden.
Heb ook een Baantjer puzzel gehad, eerst verhaaltje lezen, dan puzzel maken en op de puzzel de aanwijzing vinden wie het gedaan heeft. ook grappig en vaak in een kringloopwinkel te vinden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Gerold Como heeft ook een aantal leuke.
Maar hoe maken jullie puzzels zonder voorbeeld? Ik kan me daar niks bij voorstellen. Hoe lang ben je daarmee bezig?
Ik vind zo'n 1000 stukjes puzzel al moeilijk met een voorbeeldplaatje ...
greenbean schreef:
13-06-2017 09:34
Maar hoe maken jullie puzzels zonder voorbeeld? Ik kan me daar niks bij voorstellen. Hoe lang ben je daarmee bezig?
Als ik puzzels maak leg ik altijd de doos weg. Vind het gewoon leuker om zonder voorbeeld te puzzelen.
Hoelang ik met een puzzel bezig ben is verschillend
Ik kan ook niet aangeven hoe lang ik doe over puzzelen. Ik puzzel vaak met mijn moeder, daar ligt de puzzel. Ik puzzel wel heel graag met een voorbeeld. Maar die Wasgij puzzels zijn niet heel moeilijk hoor, ondanks dat je geen voorbeeld hebt.
It ain't me
greenbean schreef:
13-06-2017 09:34
met de rand beginnen, kleuren combineren, en hopen dat het goedkomt. Ik heb hier van een rommelmarkt ook nog een puzzel zonder randjes staan. zal ook wel een langduriger project worden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Cocomo schreef:
13-06-2017 10:30
Ik kan ook niet aangeven hoe lang ik doe over puzzelen. Ik puzzel vaak met mijn moeder, daar ligt de puzzel. Ik puzzel wel heel graag met een voorbeeld. Maar die Wasgij puzzels zijn niet heel moeilijk hoor, ondanks dat je geen voorbeeld hebt.
Wie weet ga ik die dan toch maar eens proberen aangezien iedereen er erg enthousiast over is.
Vooralsnog maar even 2 "normale" puzzels van Jan van Haasteren besteld.
greenbean schreef:
13-06-2017 18:17
Wie weet ga ik die dan toch maar eens proberen aangezien iedereen er erg enthousiast over is.
Vooralsnog maar even 2 "normale" puzzels van Jan van Haasteren besteld.
Ze hebben die puzzels (of kleine varianten ervan) soms ook bij Kruitvat oid. Zowel Wasgij als JvH. Ik koop ze soms als cadeautje voor een vriendin van me, die is gek op puzzelen.
Afbeelding
Afbeelding
Fluithaas schreef:
13-06-2017 18:24
Afbeelding
Afbeelding

Hmm mn plaatjes doen het niet maar Google eens op marchetti airships, of wysocki library cats. Dat vind ik mooie puzzels maar ze zijn prijzig.

Ik vind zelf Jan van Haasteren weinig aan om te zien, maar vind ze ook niet lekker puzzelen.
Puzzels zoals Crazy World van Gerold Como vind ik leuk, en lekker puzzelen, en die zijn niet zo duur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven