Radeloos door stalker
dinsdag 13 juni 2017 om 14:30
Even een nieuwe gebruikersnaam ivm eventuele herkenbaarheid.
Ik word inmiddels al bijna een half jaar gestalkt en ik weet gewoon niet meer wat te doen.
Kort resumé: 2 weken vriendschappelijk contact gehad via Facebook en later ook telefoon, betreft de broer van een vriendin van me).
Wij hadden elkaar nooit gezien. Toen besloten om het contact af te kappen omdat ik hem erg opdringerig vond, hij wilde graag afspreken en ik niet. Dit accepteerde hij niet.
Daarna is dit volledig uit de hand gelopen, voicemails werden volgescholden, continu gefrustreerde en scheld-smsjes waarom ik niet meer opnam. Zijn persoonlijke facebook pagina zette hij vol met hoeveel hij me haatte en wat voor h**r ik ben. Alles wat ik privé aan hem verteld had werd open en bloot op internet gegooid. Je kan het zo gek niet bedenken of hij verdraaide het wel en plaatste dit online. Ik heb dit een aantal dagen genegeerd maar dit hielp niet, toen aan de telefoon duidelijk gemaakt dat ik geen contact meer wil en dat hij hiermee moet stoppen.
Dit ging 2 dagen goed maar daarna ging hij gewoon weer verder. Mijn facebook account verwijderd en een nieuw nummer genomen.
Inmiddels zijn we bijna een half jaar verder en gaat hij nog steeds door. Het was eerst een tijdje stil dus ik dacht nou kan ik wel weer op facebook. Helaas, binnen een uur 10tallen nepaccounts aangemaakt met seksueel getinte berichten. Ook met mijn naam werd een account aangemaakt waarmee ik zwart werd gemaakt, de foto's die ik destijds had opgeslagen en erop gezet (wel met mijn hoofd eraf geknipt). Ik heb al in het begin melding gemaakt bij de politie maar ze geven een aangifte weinig kans, omdat hij geen directe dreiging doet. Nu op instagram ook weer nep accounts die mij berichten sturen.
Ik weet inmiddels gewoon niet meer hoe hiermee om te gaan. Ik negeer al sinds het begin alles maar het blijft gewoon doorgaan. Ik lees de berichten ook niet meer die op zijn facebook worden geplaatst maar krijg wel telkens haatberichten via die andere accounts. Bovendien probeert hij ook op te stoken bij familie/vrienden. Deze gast lijkt wel niet te stoppen en luistert naar niemand, ook zijn zus heeft geen invloed hierop... Inmiddels is de wijkagent ook langs geweest en heeft hem gesommeerd te stoppen. Dat zou hij dan ook doen volgens de agent. Maar een paar dagen later gaat hij gewoon weer door.
Iemand tips/steun?? Ik ben hier continu mee bezig en ik word hier helemaal gek van.
Ik word inmiddels al bijna een half jaar gestalkt en ik weet gewoon niet meer wat te doen.
Kort resumé: 2 weken vriendschappelijk contact gehad via Facebook en later ook telefoon, betreft de broer van een vriendin van me).
Wij hadden elkaar nooit gezien. Toen besloten om het contact af te kappen omdat ik hem erg opdringerig vond, hij wilde graag afspreken en ik niet. Dit accepteerde hij niet.
Daarna is dit volledig uit de hand gelopen, voicemails werden volgescholden, continu gefrustreerde en scheld-smsjes waarom ik niet meer opnam. Zijn persoonlijke facebook pagina zette hij vol met hoeveel hij me haatte en wat voor h**r ik ben. Alles wat ik privé aan hem verteld had werd open en bloot op internet gegooid. Je kan het zo gek niet bedenken of hij verdraaide het wel en plaatste dit online. Ik heb dit een aantal dagen genegeerd maar dit hielp niet, toen aan de telefoon duidelijk gemaakt dat ik geen contact meer wil en dat hij hiermee moet stoppen.
Dit ging 2 dagen goed maar daarna ging hij gewoon weer verder. Mijn facebook account verwijderd en een nieuw nummer genomen.
Inmiddels zijn we bijna een half jaar verder en gaat hij nog steeds door. Het was eerst een tijdje stil dus ik dacht nou kan ik wel weer op facebook. Helaas, binnen een uur 10tallen nepaccounts aangemaakt met seksueel getinte berichten. Ook met mijn naam werd een account aangemaakt waarmee ik zwart werd gemaakt, de foto's die ik destijds had opgeslagen en erop gezet (wel met mijn hoofd eraf geknipt). Ik heb al in het begin melding gemaakt bij de politie maar ze geven een aangifte weinig kans, omdat hij geen directe dreiging doet. Nu op instagram ook weer nep accounts die mij berichten sturen.
Ik weet inmiddels gewoon niet meer hoe hiermee om te gaan. Ik negeer al sinds het begin alles maar het blijft gewoon doorgaan. Ik lees de berichten ook niet meer die op zijn facebook worden geplaatst maar krijg wel telkens haatberichten via die andere accounts. Bovendien probeert hij ook op te stoken bij familie/vrienden. Deze gast lijkt wel niet te stoppen en luistert naar niemand, ook zijn zus heeft geen invloed hierop... Inmiddels is de wijkagent ook langs geweest en heeft hem gesommeerd te stoppen. Dat zou hij dan ook doen volgens de agent. Maar een paar dagen later gaat hij gewoon weer door.
Iemand tips/steun?? Ik ben hier continu mee bezig en ik word hier helemaal gek van.
anoniem_6363b1f21b78b wijzigde dit bericht op 13-06-2017 14:42
3.91% gewijzigd
dinsdag 13 juni 2017 om 14:40
Dat doet ze ook wel maar dan gaat het 2 dagen goed en daarna begint hij doodleuk weer. Dit is een heel hardnekkig type dieKimberleySTH schreef: ↑13-06-2017 14:37Wat zegt je vriendin dan van dit verhaal? Kan zij haar broer hier niet op aanspreken?
inmiddels ook uit zijn hele familie verstoten is door dit gedrag, waar hij mij de schuld van geeft.
dinsdag 13 juni 2017 om 14:42
dinsdag 13 juni 2017 om 14:47
Ik screenshot alles en bewaar het op mijn telefoon. Er zijn momenten waarop ik bang ben dat hij me is achtervolgd alleen dit is tot nu toe nog niet gebeurd. Wel had hij in het begin mij proberen te lokken door een extreem duur cadeau te kopen en de winkel mij te laten bellen wanneer ik het kwam opdagen. Toen ik uiteindelijk niet kwam ging hij helemaal door het lint. Verder maakt hij indirect opmerkingen zoals "ik begrijp wel waarom er mannen zijn die zoutzuur over het gezicht van een vrouw gooien of een litteken achterlaten". Hij weet gelukkig niet waar ik woon maar wel waar ik werk, tot nu toe is hij hier nog nooit verschenen maar ik ben wel alert.LaFleurNoire schreef: ↑13-06-2017 14:42Ik neem aan dat je bewijs hebt verzameld en dat hebt overhandigd aan de politie? Overigens zijn ze verplicht een aangifte op te nemen en is er ook een wet die stalken verbiedt. Hoe weinig kans er volgens de politie ook is, ik zou blijven melden en aangifte doen.
dinsdag 13 juni 2017 om 14:50
Nou, hup, met de hele handel naar de politie, bewijs overhandigen en zeggen dat je aangifte van stalking wilt doen. Ze zijn verplicht je aangifte op te nemen, stalken is strafbaar dus laat je niet met een kluitje in het riet sturen.radeloos001 schreef: ↑13-06-2017 14:47Ik screenshot alles en bewaar het op mijn telefoon. Er zijn momenten waarop ik bang ben dat hij me is achtervolgd alleen dit is tot nu toe nog niet gebeurd. Wel had hij in het begin mij proberen te lokken door een extreem duur cadeau te kopen en de winkel mij te laten bellen wanneer ik het kwam opdagen. Toen ik uiteindelijk niet kwam ging hij helemaal door het lint. Verder maakt hij indirect opmerkingen zoals "ik begrijp wel waarom er mannen zijn die zoutzuur over het gezicht van een vrouw gooien of een litteken achterlaten". Hij weet gelukkig niet waar ik woon maar wel waar ik werk, tot nu toe is hij hier nog nooit verschenen maar ik ben wel alert.
dinsdag 13 juni 2017 om 14:53
toen ik werd gestalkt deed de eikel dit vooral onder werktijd, de politie heeft een telefoontje gepleegd naar de stalker en hem gevraagd of het nodig was dat ze zijn baas ook zouden inlichten...
dat hielp
(dus ga even na wanneer hij de berichten stuurt, screenshots bewaren, aangifte doen... aangifte doen al was het maar omdat een dossier opbouwen ook een volgend meisje kan helpen)
dat hielp
(dus ga even na wanneer hij de berichten stuurt, screenshots bewaren, aangifte doen... aangifte doen al was het maar omdat een dossier opbouwen ook een volgend meisje kan helpen)
Lorem Ipsum
dinsdag 13 juni 2017 om 14:54
- alles bewaren wat hij stuurt
- nergens op reageren
- je vriendin nog een keer vragen of zij wat kan doen. Praten met hem of zijn ouders
- aangifte doen wegens stalking
- goed je instellingen van al je social media profielen nakijken, of alles genoeg afgeschermd is.
- melding maken van alle fake social media profielen bij het betreffende bedrijf zelf
- je werk (baas daar) inlichten
- nergens op reageren
- je vriendin nog een keer vragen of zij wat kan doen. Praten met hem of zijn ouders
- aangifte doen wegens stalking
- goed je instellingen van al je social media profielen nakijken, of alles genoeg afgeschermd is.
- melding maken van alle fake social media profielen bij het betreffende bedrijf zelf
- je werk (baas daar) inlichten
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
dinsdag 13 juni 2017 om 14:58
Klopt inderdaad. Maar dit is ook iemand die narcistisch/psychotisch is. Ik ga van het weekend maar eens alles achter elkaar in een Word bestand
zetten zodat ik dit kan mailen naar de agent (ik heb zijn mailadres en mocht altijd contact opnemen).
Dit is ook iemand die wordt uitgekotst door iedereen en zoveel haat heeft opgebouwd in zijn eigen omgeving dat hij ook wel vaker doodsbedreigingen krijgt, hij lijkt nergens meer van onder de indruk. Op facebook zegt hij ook dat hij niet zal stoppen tot ik 'neerga' en dat dit zijn taak in het leven is om mij te vernietigen (wat hij van God heeft doorgekregen volgens hem)
dinsdag 13 juni 2017 om 15:26
Nou, van echte vriendinnen weet je het toch als hun broer niet spoort? Denk dat het meer een kennis is.MoirenPhae schreef: ↑13-06-2017 15:10Leuk dat die vriendin je vooraf even voor haar broer gewaarschuwd heeft.
dinsdag 13 juni 2017 om 15:28
Nee zij wist dit wel, de vriendschap is ook best wel bekoeld hierdoor. Zij wist wel dat hij soms raar gedrag vertoonde, maar dat het ZO uit de hand zou lopen niet...
dinsdag 13 juni 2017 om 15:29
En dat is volgens de politie niet bedreigend genoeg?!radeloos001 schreef: ↑13-06-2017 14:58Op facebook zegt hij ook dat hij niet zal stoppen tot ik 'neerga' en dat dit zijn taak in het leven is om mij te vernietigen (wat hij van God heeft doorgekregen volgens hem)
Ik zou alles bij de politie melden, en blijven melden. En verder iedereen in jouw omgeving waarschuwen zodat hij niet via hen bij jou kan komen.
Eventueel ook de portier/receptie op jouw werk inlichten (met foto) zodat hij niet onverwacht binnen kan staan.
En goed op blijven letten, pas op jezelf! Wat een engerd!
Is die vriendin jouw vriendin nog?
Wist ze dat hij zo was? Waarom liet ze dit gebeuren?