Horloge
donderdag 15 juni 2017 om 12:22
Zojuist komt een moeder van klasgenootje van mijn dochter naar mij toe; moet het toch gezegd hebben ... je dochter wordt zo zenuwachtig van haar horloge (?!) ze kijkt constant of het nog geen tijd is om naar huis te moeten (ze spelen na school buiten tot etenstijd) .... vind het zo sneu voor haar.... uiteraard overviel ze mij en kon ik alleen maar als weerwoord geven dat wij alleen willen dat zij leert op tijd thuis te zijn en ze dat ook altijd is...dus... ze is 7 en kan klok kijken ... ben ik nou zon vreemde moeder?? Ook zegt ze er thuis nooit wat over...
donderdag 15 juni 2017 om 12:24
Mijn dochter is ook erg van de tijd en ze vindt het heel belangrijk om op tijd te zijn. Heel herkenbaar, ik had het zelf als kind ook. Misschien vindt jouw dochter het lastig om de tijd in te schatten en kijkt ze daarom zo vaak op haar horloge. Misschien gewoon eens heel open met jouw dochter bespreken waarom ze zo vaak op haar horloge kijkt. Jij denkt nu misschien dat het komt omdat ze bang is dat ze te laat komt, maar misschien vindt ze haar horloge heel mooi, ik noem maar wat.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
donderdag 15 juni 2017 om 12:30
doen/deden mijn kinderen ook,en zie het bij vriendjes ook. vind er weinig sneu aan.alleen maar goed dat ze het zo serieus nemen.en ze leren de tijd vanzelf beter inschatten.die van 10 doet het allang niet meer.werpt een blik op de klok,ziet dat hij nog een half uur heeft en kan dat gevoelsmatig al aardig inschatten,en kijkt niet binnen 20 minuten weer.
als ik het een kind hoor zeggen stel ik hem/haar even gerust dat ze nog een uur de tijd hebben,dus geen stress,of dat het idd verstandig is om de tijd in de gaten te houden.
een horloge geeft ook houvast.zonder horloge werden de mijne nog zenuwachtiger.
toen ze hun horloge net hadden vonden ze het ook wel heel stoer om erop te kijken en te laten merken dat ze klok konden kijken.
als ik het een kind hoor zeggen stel ik hem/haar even gerust dat ze nog een uur de tijd hebben,dus geen stress,of dat het idd verstandig is om de tijd in de gaten te houden.
een horloge geeft ook houvast.zonder horloge werden de mijne nog zenuwachtiger.
toen ze hun horloge net hadden vonden ze het ook wel heel stoer om erop te kijken en te laten merken dat ze klok konden kijken.