Samsung tablet of Ipad?
donderdag 22 juni 2017 om 18:40
Hoii,
Ik werk momenteel voor mijn studie op de laptop, nou is het niet altijd handig om dat ding mee heen en weer te slepen. En neemt het ook wel wat ruimte in beslag. Nu wil ik dus voor komend schooljaar een tablet of Ipad aanschaffen om zo nu en dan af te wisselen. Ik heb momenteel een Samsung telefoon, hiervoor had ik een Iphone. Het besturingssysteem van de Iphone beviel mij wel een stuk beter. Nu was ik benieuwd naar jullie ervaringen van de verschillende merken.
Ik heb zeker geen haast bij de aankoop maar ik ben wel bezig mij erin te verdiepen.
Ik werk momenteel voor mijn studie op de laptop, nou is het niet altijd handig om dat ding mee heen en weer te slepen. En neemt het ook wel wat ruimte in beslag. Nu wil ik dus voor komend schooljaar een tablet of Ipad aanschaffen om zo nu en dan af te wisselen. Ik heb momenteel een Samsung telefoon, hiervoor had ik een Iphone. Het besturingssysteem van de Iphone beviel mij wel een stuk beter. Nu was ik benieuwd naar jullie ervaringen van de verschillende merken.
Ik heb zeker geen haast bij de aankoop maar ik ben wel bezig mij erin te verdiepen.

donderdag 22 juni 2017 om 20:01
Ik heb beide. En ik was vroeger echt een Samsung-fan.
Maar na 4 jaar iPad ben ik om. Laatst een nieuwe Samsung Tab gekocht maar oh wat valt dat tegen.
Qua gebruiksgemak niet, ik vind hem stabieler dan mijn iPad (maar ook nieuwer). Maar qua apps. De apps uit de appstore zijn zoveel beter en stabieler dan die uit de Googleplay store. Ik weet niet wat daar gebeurd is. 4 jaar geleden was dat namelijk niet zo. Toen bood Android veel meer en veel betere apps. En vaak nog goedkoper ook. Ik zal niet zeggen dat ik spijt heb, maar ik gebruik de Samsung nu voor het lichte privé werk en ga voor een nieuwe iPad voor het zwaardere zakelijke gebruik.
Was eigenlijk andersom bedoeld.
Maar na 4 jaar iPad ben ik om. Laatst een nieuwe Samsung Tab gekocht maar oh wat valt dat tegen.
Qua gebruiksgemak niet, ik vind hem stabieler dan mijn iPad (maar ook nieuwer). Maar qua apps. De apps uit de appstore zijn zoveel beter en stabieler dan die uit de Googleplay store. Ik weet niet wat daar gebeurd is. 4 jaar geleden was dat namelijk niet zo. Toen bood Android veel meer en veel betere apps. En vaak nog goedkoper ook. Ik zal niet zeggen dat ik spijt heb, maar ik gebruik de Samsung nu voor het lichte privé werk en ga voor een nieuwe iPad voor het zwaardere zakelijke gebruik.
Was eigenlijk andersom bedoeld.
lelietje-van-dalen wijzigde dit bericht op 22-06-2017 20:03
0.96% gewijzigd
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
donderdag 22 juni 2017 om 20:08
Dat is wel handig ja, dat je het geheugen kunt uitbreiden van de Samsung.
Verder ben je ook meer baas over je eigen apparaat. Iets van de iPad afhalen is een uitdaging, maar iets erop zetten is onmogelijk.
En probeer eens een foto te mailen of iets printen. Of een documentje te openen. Dat kan alleen via een omweg.
Vandaar dat ik eigenlijk een Samsungfan was. Heb erg moeten wennen aan dat betuttelend gedoe van Apple.
Verder ben je ook meer baas over je eigen apparaat. Iets van de iPad afhalen is een uitdaging, maar iets erop zetten is onmogelijk.
En probeer eens een foto te mailen of iets printen. Of een documentje te openen. Dat kan alleen via een omweg.
Vandaar dat ik eigenlijk een Samsungfan was. Heb erg moeten wennen aan dat betuttelend gedoe van Apple.

donderdag 22 juni 2017 om 20:15
Een foto mailen of bestand openen via een omweg?? Waar heb je het over? Een foto mailen gaat gewoon zoals overal. Foto toevoegen en verzenden. En ik heb nog nooit problemen gehad met het openen van bestanden. Aanklikken en openen, soms in iBooks maar dat is geen omweg want dat vraagt ie dan gewoon en is ook 1 klik.
donderdag 22 juni 2017 om 21:52
Ik heb een iPad van het werk, ligt al een jaar lang in de kast, kan er helemaal niks mee.
Snap niet wat mensen zo gaaf vinden aan een iPad??
Prive heb ik een Google Nexus, gaat overal mee naar toe. Lekker handzaam, past zo in mn jaszak/handtas.
Helaas vertoont hij nu na 5 jaar intensief gebruik wat kuren, denk dat hij niet lang meer te leven heeft.
Snap niet wat mensen zo gaaf vinden aan een iPad??
Prive heb ik een Google Nexus, gaat overal mee naar toe. Lekker handzaam, past zo in mn jaszak/handtas.
Helaas vertoont hij nu na 5 jaar intensief gebruik wat kuren, denk dat hij niet lang meer te leven heeft.

donderdag 22 juni 2017 om 23:14
Het spijt maar ik kan echt geen bestand selecteren als ik dat wil mailen. Ik moet eerst naar de gallerij, daar het bestand selecteren en dan kiezen wat ik ermee wil doen.Whomi schreef: ↑22-06-2017 20:15Een foto mailen of bestand openen via een omweg?? Waar heb je het over? Een foto mailen gaat gewoon zoals overal. Foto toevoegen en verzenden. En ik heb nog nooit problemen gehad met het openen van bestanden. Aanklikken en openen, soms in iBooks maar dat is geen omweg want dat vraagt ie dan gewoon en is ook 1 klik.
Het doorsturen van meerdere bestanden wordt zo echt een feestje. NOT. Idem voor printen.
En casten gaat echt ook veel minder fijn.
Oh ja en idd. Ibooks en pdfjes is ook zo'n gedoe.
Het gaat bij Samsung echt zo veel makkelijker.
Nu ik dit zo teruglees zou ik mijn mening bijna weer gaan bijstellen.
woensdag 2 mei 2018 om 11:01
Ik geef persoonlijk de voorkeur aan iPad-modellen in plaats van Android-tablets. De reden? Ik hou van de soepele prestaties en weergave van de iPad. Het grootste probleem van Android-tablets is dat ze na enige tijd erg langzaam worden.anoniem_pje_x schreef: ↑22-06-2017 18:40Hoii,