Samsung tablet of Ipad?

22-06-2017 18:40 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii,

Ik werk momenteel voor mijn studie op de laptop, nou is het niet altijd handig om dat ding mee heen en weer te slepen. En neemt het ook wel wat ruimte in beslag. Nu wil ik dus voor komend schooljaar een tablet of Ipad aanschaffen om zo nu en dan af te wisselen. Ik heb momenteel een Samsung telefoon, hiervoor had ik een Iphone. Het besturingssysteem van de Iphone beviel mij wel een stuk beter. Nu was ik benieuwd naar jullie ervaringen van de verschillende merken.

Ik heb zeker geen haast bij de aankoop maar ik ben wel bezig mij erin te verdiepen.
Ipad. Als ik op een samsung tablet werk, merk ik toch dat die gewoon langzamer reageerd. En minder precies. En ik vind het besturingssysteem van apple gewoon veel fijner.
Waarom beperk je jezelf tot 2 merken?
^Ik heb deze merken boven aan mijn lijstje staan omdat ik met beide merken goede ervaring heb. Ik heb geen ervaringen met andere merken, dus als er iemand met een goed alternatief komt wil ik dat ook wel overwegen.
Zeker weten iPad.
Vroeger een Samsung gehad maar nooit meer! Snel traag, touch screen dat naar alle kanten floept... ik werd er gek van.
Ik ben nog steeds erg blij met mijn iPad. Zou niets anders willen.
Samsung. Vind de 'terug' button aan de zijkant erg fijn. Hoef je niet met pijltje terug op de webpagina zelf. Navigatie ook fijner dan ipad. Heb beide maar voorkeur samsung.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik heb ook een Samsung, werkt erg goed. De mijne is ook niet traag, maar misschien ligt het ook aan welke tablet je neemt. Kan me niet voorstellen dat eentje uit dezelfde prijsklasse als een iPad slechter zou zijn.
Er zijn maar weinig mensen die ervaring hebben met beiden. De meeste alleen met 1 van beide en aan dat advies heb je dan niet zo veel, lijkt mij. Ik vind mijn iPad geweldig, maar ik weet niet of de tablet van Samsung net zo goed is.
Ik heb beide en zeker weten d ipad. Ik vind het besturingssysteem van de samsung verschrikkelijk.
Ook loopt de samsung sneller vast
Ik heb meerdere collega's met beide en die kiezen allemaal voor de ipad uiteindelijk
Ik heb beide. En ik was vroeger echt een Samsung-fan.
Maar na 4 jaar iPad ben ik om. Laatst een nieuwe Samsung Tab gekocht maar oh wat valt dat tegen.
Qua gebruiksgemak niet, ik vind hem stabieler dan mijn iPad (maar ook nieuwer). Maar qua apps. De apps uit de appstore zijn zoveel beter en stabieler dan die uit de Googleplay store. Ik weet niet wat daar gebeurd is. 4 jaar geleden was dat namelijk niet zo. Toen bood Android veel meer en veel betere apps. En vaak nog goedkoper ook. Ik zal niet zeggen dat ik spijt heb, maar ik gebruik de Samsung nu voor het lichte privé werk en ga voor een nieuwe iPad voor het zwaardere zakelijke gebruik.

Was eigenlijk andersom bedoeld.
lelietje-van-dalen wijzigde dit bericht op 22-06-2017 20:03
0.96% gewijzigd
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
iPad.. Samsung TAB zijn ondingen..
Lenovo heeft ook een leuke tablet maar is nog steeds niet zo fijn als de iPad.
Samsung! Werk goed en je kan het geheugen vergroten met een sd kaart. Erg handig voor films en foto's. Let wel op dat je een beetje snelle koopt. Daar zit verschil in.
Dat is wel handig ja, dat je het geheugen kunt uitbreiden van de Samsung.
Verder ben je ook meer baas over je eigen apparaat. Iets van de iPad afhalen is een uitdaging, maar iets erop zetten is onmogelijk.
En probeer eens een foto te mailen of iets printen. Of een documentje te openen. Dat kan alleen via een omweg.

Vandaar dat ik eigenlijk een Samsungfan was. Heb erg moeten wennen aan dat betuttelend gedoe van Apple.
Een foto mailen of bestand openen via een omweg?? Waar heb je het over? Een foto mailen gaat gewoon zoals overal. Foto toevoegen en verzenden. En ik heb nog nooit problemen gehad met het openen van bestanden. Aanklikken en openen, soms in iBooks maar dat is geen omweg want dat vraagt ie dan gewoon en is ook 1 klik.
Ik snap het probleem ook niet helemaal. Foto's mailen gaat prima. Documenten openen ook.
Foto's malen op een ipad gaat ontzettend makkelijk en dingen zoals dropbox werken ook perfect op die tablet.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik heb een iPad van het werk, ligt al een jaar lang in de kast, kan er helemaal niks mee.
Snap niet wat mensen zo gaaf vinden aan een iPad??

Prive heb ik een Google Nexus, gaat overal mee naar toe. Lekker handzaam, past zo in mn jaszak/handtas.
Helaas vertoont hij nu na 5 jaar intensief gebruik wat kuren, denk dat hij niet lang meer te leven heeft.
Ik heb beide. 1 Samsung en 3 iPads.
I :heart: iPad!
Prrrr, mauw miawwwww.
Heb je familie of kennissen waar je effe een kwartier op een tablet kunt spelen? Kun je zo misschien tot een beslissing komen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Het nadeel van een iPad is dat de apps die je al in Android hebt gekocht ook eens op de iPad moet kopen. Koop je een Android tablet dan komen ze er vanzelf op.
Whomi schreef:
22-06-2017 20:15
Een foto mailen of bestand openen via een omweg?? Waar heb je het over? Een foto mailen gaat gewoon zoals overal. Foto toevoegen en verzenden. En ik heb nog nooit problemen gehad met het openen van bestanden. Aanklikken en openen, soms in iBooks maar dat is geen omweg want dat vraagt ie dan gewoon en is ook 1 klik.
Het spijt maar ik kan echt geen bestand selecteren als ik dat wil mailen. Ik moet eerst naar de gallerij, daar het bestand selecteren en dan kiezen wat ik ermee wil doen.
Het doorsturen van meerdere bestanden wordt zo echt een feestje. NOT. Idem voor printen.
En casten gaat echt ook veel minder fijn.

Oh ja en idd. Ibooks en pdfjes is ook zo'n gedoe.
Het gaat bij Samsung echt zo veel makkelijker.

Nu ik dit zo teruglees zou ik mijn mening bijna weer gaan bijstellen.
Ik kan met beide besturingssystemen overweg dus dat maakt mij niet uit. Het enige nadeel wat ik bij apple vind is dat je het geheugen niet kan uitbreiden. Van samsung vind ik het nadeel dat de tablet al snel wat trager word en regageerd.
anoniem_pje_x schreef:
22-06-2017 18:40
Hoii,

Ik werk momenteel voor mijn studie op de laptop, nou is het niet altijd handig om dat ding mee heen en weer te slepen. En neemt het ook wel wat ruimte in beslag. Nu wil ik dus voor komend schooljaar een tablet of Ipad aanschaffen om zo nu en dan af te wisselen. Ik heb momenteel een Samsung telefoon, hiervoor had ik een Iphone. Het besturingssysteem van de Iphone beviel mij wel een stuk beter. Nu was ik benieuwd naar jullie ervaringen van de verschillende merken.

Ik heb zeker geen haast bij de aankoop maar ik ben wel bezig mij erin te verdiepen.
Ik geef persoonlijk de voorkeur aan iPad-modellen in plaats van Android-tablets. De reden? Ik hou van de soepele prestaties en weergave van de iPad. Het grootste probleem van Android-tablets is dat ze na enige tijd erg langzaam worden.
Bijna een jaar na dato, denk dat de tablet al wel gekocht is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven