Kan elke blu-ray speler ook dvd's afspelen?

26-06-2017 07:32 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dvd-speler vertoont kuren. Tijd voor een nieuwe (ruim tien jaar oud).

Kan een blu-ray speler ook "gewone" dvd's afspelen?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ja dat kan. Tenminste die van mij wel
Heb je (potentiële) gamers in de familie? Zo ja, dan zou je ook voor een PlayStation 4 of een andere console kunnen gaan. Spelen ook prima dvd's en blueray af!
Ja
ja
Niet geschoten is altijd mis
Dat klinkt eeensgezind. Bedant voor de info !

Zoon heeft een tablet, een telefoon en een laptop, een gameconsole hoeft er niet ook nog bij. :)
Van mij: DVD en Blu-Ray
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Pfffff, komt man weer met allerlei eisen en moeilijke afkortingen. Hdmi/scart en geen idee wat nog meer. Laat hij het lekker zelf uitzoeken dan.

Ik heb nu de laptop aangesloten op de tv, daar passen gelukkig nog dvd's in. :)
Heel kort door de bocht: Scart is een van de meest gebruikte aansluitingen voor standaard definitie, terwijl HDMI dan weer zo'n beetje de norm is voor HD. Veruit het meest voor de hand liggende scenario is dat bij een blu-rayspeler een HDMI-kabel geleverd wordt.

't Is alleen even opletten voor het geval je een al wat oudere tv mocht hebben staan die geen HD kan weergeven, omdat er dan een behoorlijk grote kans is dat die geen HDMI-aansluiting heeft, terwijl nogal wat blu-rayspelers enkel nog een HDMI-aansluiting aan boord hebben. Daar zijn ook weer oplossingen voor, maar als je tv gewoon HD kan weergeven zou je je daar dus niet het hoofd over moeten breken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven