Raamhorren

26-06-2017 09:21 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu 3 nachten op rij een mug in de slaapkamer, kinderen onder de bulten…Ik ben het zat. Er moeten horren komen. Het gaat om naar buiten draaiende ramen. 5 stuks.

Na een rondje google duizelt het mij behoorlijk. Ik wil een rolhor. Daar ben ik wel uit. Het liefst wil ik dat iemand ze inmeet en plaatst. Maarja; wat kost dat dan wel niet?

Of is het allemaal prima zelf te doen? Waar hebben jullie je horren gekocht? Wat raadt je aan, wat niet en weet je nog wat je ongeveer kwijt was? Dank jullie wel!
Ik heb hordoek bij Xenos gehaald. Niet supermooi, want moet wat lossig over de sluiting heen van het raam dat naar buiten toe opendraait. Maar het blijft prima zitten en geen mug te bekennen. En dat voor € 1,49 per raam. Misschien eerst dat eens proberen? Ik haal ze er gewoon na de zomer weer af.
Loop eens binnen bij een bouwmarkt of behang/decorzaak en laat je informeren.
Zo'n stoffe hor heb ik ook gehad, maar die vond ik echt niet goed, naast dat er heel makkelijk gaatjes in kwamen.
Ik heb nu inzethorren en ja, dat kost 400-600 euro voor 3 ramen. Maar ik slaap er zalig mee en ze gaan al 5 jaar zonder problemen mee.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik lees mee (en ook raam naar buiten met zo'n ijzeren gaatjesstang die naar binnen toe steekt, dus geen horrengaas mogelijk).
Ozo.
Het opmeten en ophangen is niet zo heel moeilijk hoor als je een beetje handig bent zit het er zo in. Hoeveel het kost is afhankelijk van hoe groot het raam is, ik dacht dat we rond de 1200 euro kwijt waren maar dat zijn wel 6 redelijk grote ramen en een deur. Ik vind het zelf de investering wel waard, zeker als je van plan bent er voorlopig te blijven wonen. Het ziet er toch een stuk netter uit en als je er netjes mee omgaat gaat het jaren mee, de horren in ons vorige huis zijn zeker 10 jaar oud en werken nog prima. Als je volgend jaar gaat verhuizen zou ik inderdaad van die klittenband horretjes van de Xenos nemen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Wij hebben gegoogled op de woorden hor en woonplaats. Voor € 10,00 extra (boven op de goedkoopste die we op internet vonden) kwam een plaatselijke gordijnleverancier langs om in te meten, de kleur i.o.m. ons te bepalen en als ze klaar zijn worden ze ook voor ons geplaatst. Wij hebben wel draaikiepramen en wisten ook niet hoe we ze moesten meten, dus dit was een prima oplossing.
Een rolhor, die je op het kozijn monteert, komt iets minder precies dan een hor in een draaikiepraam (waar ze echt in het raam worden geplaatst), maar wij zagen zelf inmeten ook voor een rolhor (we hebben ook ramen waar dat type hor voor moet) ook niet zitten.
dannas schreef:
26-06-2017 09:34
Ik heb hordoek bij Xenos gehaald. Niet supermooi, want moet wat lossig over de sluiting heen van het raam dat naar buiten toe opendraait. Maar het blijft prima zitten en geen mug te bekennen. En dat voor € 1,49 per raam. Misschien eerst dat eens proberen? Ik haal ze er gewoon na de zomer weer af.
Dat zit dan met klittenband vast ofzo? 1,49 is het proberen waard....
MwTheelepel schreef:
26-06-2017 10:00
Het opmeten en ophangen is niet zo heel moeilijk hoor als je een beetje handig bent zit het er zo in. Hoeveel het kost is afhankelijk van hoe groot het raam is, ik dacht dat we rond de 1200 euro kwijt waren maar dat zijn wel 6 redelijk grote ramen en een deur. Ik vind het zelf de investering wel waard, zeker als je van plan bent er voorlopig te blijven wonen. Het ziet er toch een stuk netter uit en als je er netjes mee omgaat gaat het jaren mee, de horren in ons vorige huis zijn zeker 10 jaar oud en werken nog prima. Als je volgend jaar gaat verhuizen zou ik inderdaad van die klittenband horretjes van de Xenos nemen.
Daar heb je een punt. 1200 euro is dan wel weer heel veel. Zeker omdat we over een aantal jaren hier wel weer weggaan denk ik... Maar het gemak voor de komende jaren is ook wat waard.
Dolfine schreef:
26-06-2017 10:00
Wij hebben gegoogled op de woorden hor en woonplaats. Voor € 10,00 extra (boven op de goedkoopste die we op internet vonden) kwam een plaatselijke gordijnleverancier langs om in te meten, de kleur i.o.m. ons te bepalen en als ze klaar zijn worden ze ook voor ons geplaatst. Wij hebben wel draaikiepramen en wisten ook niet hoe we ze moesten meten, dus dit was een prima oplossing.
Een rolhor, die je op het kozijn monteert, komt iets minder precies dan een hor in een draaikiepraam (waar ze echt in het raam worden geplaatst), maar wij zagen zelf inmeten ook voor een rolhor (we hebben ook ramen waar dat type hor voor moet) ook niet zitten.
Goeie tip! Dank je wel!
hallekie schreef:
26-06-2017 09:59
Ik lees mee (en ook raam naar buiten met zo'n ijzeren gaatjesstang die naar binnen toe steekt, dus geen horrengaas mogelijk).
Deze kan je vervangen door een telescopisch stang. Dan heb je dat probleem niet meer. Zijn niet duur.
Noerie schreef:
26-06-2017 11:05
Daar heb je een punt. 1200 euro is dan wel weer heel veel. Zeker omdat we over een aantal jaren hier wel weer weggaan denk ik... Maar het gemak voor de komende jaren is ook wat waard.
Wij zijn van plan hier lang te blijven wonen dus wij hebben wel meteen voor kwaliteit gekozen en het zijn wel redelijk veel en vrij grote ramen dus dat scheelt. Je hebt die horren in verschillende prijsklassen dus je kunt eens rondkijken wat het bij jullie zou kosten, als je grofweg de maat opneemt kun je al een goede indicatie krijgen denk ik. Die klittenband horren werken ook hoor maar het ziet er niet erg fraai uit vind ik.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Noerie schreef:
26-06-2017 11:03
Dat zit dan met klittenband vast ofzo? 1,49 is het proberen waard....
Inderdaad. Wel even goed je raamkozijn schoonmaken en dan ff een half uurtje plakken en stof of maat knippen.
Ik vind horren echt foeilelijke dingen. De buren hebben ze en zo ontzettend lelijk vind ik het. Vandaar dus hier elk jaar ff plakken een half uurtje en dan zit het wel weer.
Noerie schreef:
26-06-2017 11:08
Deze kan je vervangen door een telescopisch stang. Dan heb je dat probleem niet meer. Zijn niet duur.
He, dat klinkt handig. Waar haal ik dat? Gewoon bij de Gamma?
Ja, gewoon bij de bouwmarkt. Kosten rond de 15 euro denk ik.

Ga ik toch jou tip eerst eens uitproberen. Dank je wel!
Jij ook dank voor jouw tip :-).
Ik spuit tegenwoordig Deet op de gordijnen en het bed (en mezelf). Daar kan geen hor tegenop. Een minuscule opening is al voldoende voor die kutbeesten om er door te kruipen....
Ik woon in een nieuwbouwhuis en heb draai/kiepramen. Bij de fabrikant a de kozijnen heb ik voor alle ramen horen aangeschaft die ik in het voorjaar erin zet en in het najaar weer verwijder. Ze zijn 150 euro per stuk. Toch heb ik nog last van muggen binnen. Echt zo irritant. Wellicht komen ze binnen door de roosters vd de suskasten of door het rooster van een dakraam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven