Parenclub, Swingen, (thuis)date vragen en ervaringen deel 18

zondag 15 januari 2017 om 20:33
Een nieuw 18e deel van het parenclubtopic.
Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over Parenclub (pc), Swingen of (thuis)date.
Dit topic is puur informatief bedoeld voor serieus geïnteresseerden. Op topic komen dus de nieuwsgierig en de (zeer) gevorderden samen. Een ieder kan zijn/haar ervaringen hier plaatsen danwel van commentaar voorzien.
Schroom niet, maar kijk eerst even na of je vraag niet al veel vaker is gesteld of beantwoord!
In het vorige topicdelen van "Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc." kunnen beginnende swingers al flink wat informatie lezen over swingen, het bezoeken van clubs en over thuisfeesten.
Even een link naar laatste topic Deel 17
Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over Parenclub (pc), Swingen of (thuis)date.
Dit topic is puur informatief bedoeld voor serieus geïnteresseerden. Op topic komen dus de nieuwsgierig en de (zeer) gevorderden samen. Een ieder kan zijn/haar ervaringen hier plaatsen danwel van commentaar voorzien.
Schroom niet, maar kijk eerst even na of je vraag niet al veel vaker is gesteld of beantwoord!
In het vorige topicdelen van "Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc." kunnen beginnende swingers al flink wat informatie lezen over swingen, het bezoeken van clubs en over thuisfeesten.
Even een link naar laatste topic Deel 17
anoniem_120471 wijzigde dit bericht op 24-01-2018 18:42
Reden: Hyperlinks weer werkend gemaakt!
Reden: Hyperlinks weer werkend gemaakt!
18.08% gewijzigd

zaterdag 24 juni 2017 om 15:56
Ik heb wel eens een tasje mee hoor, met een borstel, lippenstift en een haarklem zodat ik de boel vast kan zetten voor het bubbelen. En als je de zenuwen hebt neem je in je ene hand je wijntje en in de andere de hand van je vriend.FarFarAway schreef: ↑24-06-2017 15:12Goed, geen clutch dus...
Daar gaat mijn 'waar blijf ik met mijn handen van de zenuwen' houvast![]()
Opgelost!
.
zaterdag 24 juni 2017 om 16:35
Ik neem ook vaker een tasje mee met glijmiddel, wet tissues voor na het toilet schoonmaak
en inderdaad klem om de haren op te steken voor het bubbelbad. Ik prop er ook vaker condooms in omdat het handig is om die voor het grijpen te hebben.
Afgelopen weekend leuk feestje gehad met meerdere stellen. Vanavond is het allemaal verticaal maar volgende week misschien weer naar Ultimate dream.

Afgelopen weekend leuk feestje gehad met meerdere stellen. Vanavond is het allemaal verticaal maar volgende week misschien weer naar Ultimate dream.
It's never too late start living!
maandag 26 juni 2017 om 10:14
Afgelopen vrijdag voor het eerst met mijn vriendin naar een parenclub geweest. En naar aanleiding van diverse ervaringen op deze pijler en het feit dat we een hotel in Amsterdam geboekt hadden voor het weekend (wij zijn uit Limburg afkomstig) zijn we naar de Fata Morgana geweest.
Na de entree betaald te hebben werden we doorverwezen naar de kleedruimtes want de dresscode begint op vrijdag al bij opening om 9 uur. Het verbaasde ons trouwens dat er best al wat mensen aanwezig waren om half 10 toen wij arriveerden.
Nadat we een drankje hadden besteld bij een leuke bardame en rustig in de ruimte op een bankje zijn gaan zitten gingen we op verkenning uit. Mooie ruimtes en echt donkere darkroom moet ik zeggen. Ook al best veel Katie her en der. Natuurlijk zijn we ook lekker onder ons 2 aan de gang gegaan. Bertje kijken, beetje spelen en dan weer een lekker drankje tussendoor. We hadden geen contact met de rest van het publiek, de eerste keer is het toch eerst even kijken hoe het er uit ziet en hoe het allemaal werkt. Wel hadden we afgesproken hoe ver we wilden gaan als anderen wel contact met ons zochten. Hand en mondenwerk hadden we nog wel willen proberen, de "daad" hadden we nog even voor onszelf gehouden. Maar die avond gebeurde er alleen tussen ons 2 dus wat.
We hebben genoten van alle stellen en aktie om ons heen en we vinden het zeker voor herhaling vatbaar. Misschien kruipen we dan ook uit onze schulp en maken we wat meer contact met de anderen. Het publiek was trouwens best gemengd, jongere en oudere stellen liepen vrolijk door elkaar. En wat we ook erg goed vonden was dat er geen mannen alleen werden toegelaten, ik heb wel eens gelezen dat dat niet altijd prettig is als er zich 5 op een rijtje staan te rukken en soms zelfs opdringerig zijn.
Na de entree betaald te hebben werden we doorverwezen naar de kleedruimtes want de dresscode begint op vrijdag al bij opening om 9 uur. Het verbaasde ons trouwens dat er best al wat mensen aanwezig waren om half 10 toen wij arriveerden.
Nadat we een drankje hadden besteld bij een leuke bardame en rustig in de ruimte op een bankje zijn gaan zitten gingen we op verkenning uit. Mooie ruimtes en echt donkere darkroom moet ik zeggen. Ook al best veel Katie her en der. Natuurlijk zijn we ook lekker onder ons 2 aan de gang gegaan. Bertje kijken, beetje spelen en dan weer een lekker drankje tussendoor. We hadden geen contact met de rest van het publiek, de eerste keer is het toch eerst even kijken hoe het er uit ziet en hoe het allemaal werkt. Wel hadden we afgesproken hoe ver we wilden gaan als anderen wel contact met ons zochten. Hand en mondenwerk hadden we nog wel willen proberen, de "daad" hadden we nog even voor onszelf gehouden. Maar die avond gebeurde er alleen tussen ons 2 dus wat.
We hebben genoten van alle stellen en aktie om ons heen en we vinden het zeker voor herhaling vatbaar. Misschien kruipen we dan ook uit onze schulp en maken we wat meer contact met de anderen. Het publiek was trouwens best gemengd, jongere en oudere stellen liepen vrolijk door elkaar. En wat we ook erg goed vonden was dat er geen mannen alleen werden toegelaten, ik heb wel eens gelezen dat dat niet altijd prettig is als er zich 5 op een rijtje staan te rukken en soms zelfs opdringerig zijn.
maandag 26 juni 2017 om 17:14
Fijn dat jullie het naar je zin hebben gehad. De eerste keer voelt vaak als wat onwennig maar dat komt gewoon omdat t nieuw en spannend is. Wel goed dat je samen afgesproken had tot hoe ver je eventueel gaat met een ander stel. Het gaat er gewoon om dat je t samen gezellig hebt en de rest komt vanzelf. Of niet, want niks moet en alles mag

maandag 26 juni 2017 om 17:26
maandag 26 juni 2017 om 20:00
Misschien wat laat, maar dan is het maar voor de volgende met dezelfde vraag.Disastermind schreef: ↑24-06-2017 15:34Ik ben van plan om vanavond naar Club Eroxx te gaan met mijn vriend. Iemand ervaringen toevallig?

Ik vind Eroxx een ERG mooie club, maar ze is ook heel groot, wat snel een ongezellig effect geeft als er wat weinig volk is. Wij zijn er drie keer geweest en al die keren was er vooral veel volk aan de toog, maar weinig actie in de ruimtes achteraan.
maandag 26 juni 2017 om 20:02
Ik heb ook even een vraag.
Mijn man en ik gaan nu al een drietal jaren naar PC's en wij vinden het bijzonder leuk (tja, anders blijf je het geen drie jaar doen, natuurlijk
). Het enige waar ik mee zit, is dat ik toch wel merkelijk meer vaginale infecties heb dan voordien. Geen SOA's, maar de gewone bacteriële vaginose (die met de mottige visgeur) of de gewone schimmelinfectie.
Is dit herkenbaar, hebben andere swingers dit ook? Komt dat gewoon door de hogere frequentie van seks, of wat zou de oorzaak zijn? Ik ben behoorlijk hygiënisch en heb enkel seks met een condoom.
Wel stikvervelend, want elke keer moeten we ons weer een aantal dagen/week onthouden en dan die medicatie telkens...ik vind het niet leuk.
Mijn man en ik gaan nu al een drietal jaren naar PC's en wij vinden het bijzonder leuk (tja, anders blijf je het geen drie jaar doen, natuurlijk

Is dit herkenbaar, hebben andere swingers dit ook? Komt dat gewoon door de hogere frequentie van seks, of wat zou de oorzaak zijn? Ik ben behoorlijk hygiënisch en heb enkel seks met een condoom.
Wel stikvervelend, want elke keer moeten we ons weer een aantal dagen/week onthouden en dan die medicatie telkens...ik vind het niet leuk.
woensdag 28 juni 2017 om 00:52
Hallo allen,
Sinds anderhalf jaar zijn wij lovers. Hij is 62, ik ben 47. We zijn afgelopen vrijdag voor het eerst naar een pc geweest. Beide geen enkele ervaring, ook niet in het swingen. Goed ingelezen e.d. en uiteindelijk gekozen voor de Fun. Ik vond het enorm spannend en was behoorlijk zenuwachtig. We vonden het beide erg fijn eerst even in onze kleding te kunnen wennen. Door al het nieuwe en de spanning waren we vooral gericht op onszelf en hebben dus weinig tot geen contact gezocht. Het was niet echt druk, maar er was genoeg aktie om ons heen. Al die genietende mensen en alle geluiden. Het was een geweldige ervaring die vraagt om herhaling! Dus willen we binnenkort weer een keer een club bezoeken en hopen dan wel tot wat meer contact/ actie te komen.
Ik ben bischierig, mijn lover niet. Weet iemand of de bi-avond bij de Fata iets voor ons zou kunnen zijn (1e vrijdag vd maand)? Vooral ook qua leeftijd zeg maar. Of is het misschien toch beter om naar de mystique te gaan, ik lees dat het publiek daar wat ouder is.
Ivm verplichtingen is voor ons de vrijdagavond de beste optie.
Sinds anderhalf jaar zijn wij lovers. Hij is 62, ik ben 47. We zijn afgelopen vrijdag voor het eerst naar een pc geweest. Beide geen enkele ervaring, ook niet in het swingen. Goed ingelezen e.d. en uiteindelijk gekozen voor de Fun. Ik vond het enorm spannend en was behoorlijk zenuwachtig. We vonden het beide erg fijn eerst even in onze kleding te kunnen wennen. Door al het nieuwe en de spanning waren we vooral gericht op onszelf en hebben dus weinig tot geen contact gezocht. Het was niet echt druk, maar er was genoeg aktie om ons heen. Al die genietende mensen en alle geluiden. Het was een geweldige ervaring die vraagt om herhaling! Dus willen we binnenkort weer een keer een club bezoeken en hopen dan wel tot wat meer contact/ actie te komen.
Ik ben bischierig, mijn lover niet. Weet iemand of de bi-avond bij de Fata iets voor ons zou kunnen zijn (1e vrijdag vd maand)? Vooral ook qua leeftijd zeg maar. Of is het misschien toch beter om naar de mystique te gaan, ik lees dat het publiek daar wat ouder is.
Ivm verplichtingen is voor ons de vrijdagavond de beste optie.
woensdag 28 juni 2017 om 17:43
't Kan een SOA zijn, maar ook heel goed een allergische reactie op het gebruik van condooms. Sommigen zijn allergisch voor latex. Er zijn ook latexvrije condooms te koop. Die kun je dan het beste zelf meenemen naar de PC. Het kan ook zijn dat je een allergische reactie op het glijmiddel hebt dat op het condoom zit. Gebruik je buiten de PC ook condooms? Zo nee, heb je dan dezelfde klachten?Ana38 schreef: ↑26-06-2017 20:02Ik heb ook even een vraag.
Mijn man en ik gaan nu al een drietal jaren naar PC's en wij vinden het bijzonder leuk (tja, anders blijf je het geen drie jaar doen, natuurlijk). Het enige waar ik mee zit, is dat ik toch wel merkelijk meer vaginale infecties heb dan voordien. Geen SOA's, maar de gewone bacteriële vaginose (die met de mottige visgeur) of de gewone schimmelinfectie.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
donderdag 29 juni 2017 om 22:57
Ik denk niet dat het een allergische reactie is, het zijn echt wel duidelijk infecties. Met medicatie ben ik er vanaf. Nu, blijkbaar kan de zuurtegraad verstoord worden door veelvuldig sexueel contact (wrijving) en ja, op zo'n avonden ben ik wel behoorlijk actief.
Maar ik zie daar dan ook andere, zeer actieve dames, dus vroeg ik me af of ik de enige ben die daar last van heeft.
Ik neem ook de pil, wat er ook geen goed zal aan doen. Knap lastig, vind ik het.
Maar ik zie daar dan ook andere, zeer actieve dames, dus vroeg ik me af of ik de enige ben die daar last van heeft.
Ik neem ook de pil, wat er ook geen goed zal aan doen. Knap lastig, vind ik het.

zondag 2 juli 2017 om 16:37
We zijn pas twee keer geweest maar een keer daarna er last van gehad. Vervelend. Ik ben ook benieuwd of dat vaker voorkomt.Ana38 schreef: ↑29-06-2017 22:57Ik denk niet dat het een allergische reactie is, het zijn echt wel duidelijk infecties. Met medicatie ben ik er vanaf. Nu, blijkbaar kan de zuurtegraad verstoord worden door veelvuldig sexueel contact (wrijving) en ja, op zo'n avonden ben ik wel behoorlijk actief.
Ik neem ook de pil, wat er ook geen goed zal aan doen. Knap lastig, vind ik het.![]()
zondag 2 juli 2017 om 16:48
Vraagje voor de ervaren bezoekers. Ik (vrouw) ben van plan om met een vriendin, maar zonder mijn man naar de Fun te gaan. Dus als twee dames en mijn vriendin gaat voor het eerst. We dachten dan aan de vrijdagavond met thema dat er extra bi-vrouwen welkom zijn. Ik ben dan van plan om alleen met andere vrouwen om te gaan, en mijn vriendin met mannen en vrouwen. Is dit een goed idee? Is een stel zonder man welkom? Wordt dat vaker gedaan?
zondag 2 juli 2017 om 17:54
Als vrouw mag je alleen binnen bij de F42, de bi-avond zal voor jou zeer zeker geschikt kunnen zijn. Houd er rekening mee dat er wel single dames naar binnen mogen, maar geen single heren. Dat zou voor je vriendin kunnen betekenen om lastiger een geschikte kandidaat te treffen, tenzij ze bij een stel aansluit voor een triootje. Een andere optie i.p.v. bi-avond is de gigolo-avond. Dan zijn extra mannen aanwezig die geselecteerd zijn. Herkenbaar aan strikje. Have fun (pun intended...)!OntdekJePlekjes schreef: ↑02-07-2017 16:48Vraagje voor de ervaren bezoekers. Ik (vrouw) ben van plan om met een vriendin, maar zonder mijn man naar de Fun te gaan. Dus als twee dames en mijn vriendin gaat voor het eerst. We dachten dan aan de vrijdagavond met thema dat er extra bi-vrouwen welkom zijn. Ik ben dan van plan om alleen met andere vrouwen om te gaan, en mijn vriendin met mannen en vrouwen. Is dit een goed idee? Is een stel zonder man welkom? Wordt dat vaker gedaan?
fitch wijzigde dit bericht op 07-07-2017 06:46
0.69% gewijzigd
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
maandag 3 juli 2017 om 20:34
Wij zijn ook veertigers en gaan graag naar Club Amai in Meer en we zijn ook al eens naar Villa 21 in Geel geweest, was ook leuk.
Erox vind ik erg mooi, maar is vrij groot, waardoor het snel "leeg" overkomt.
maandag 3 juli 2017 om 21:46
Ana38, ik hoor het wel vaker hoor. Ikzelf heb het eens gehad nadat ik in een bubbelbad heb gezeten, ook daar hoor ik het vaker over. Daarnaast is niet elke heer even netjes met het handen wassen en kunnen zo toch bacteriën overgebracht worden, ook al neuk je wel netjes met condoom. Meer partners die meer partners hebben levert gewoon meer risico op.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
woensdag 5 juli 2017 om 00:32
Ik lees veel over pc fun4two , mystique , fata morgana en showboat terwijl wij goede ervaringen hebben bij partyplayers en Monique. Bij deze laatste club merken we de laatste 6 maanden een positieve omzwaai. Er komt opeens een wat jonger (25-45) publiek dan dat er normaal kwam. de oude garde lijkt te zijn afgehaakt en zijn heil ergens anders te zoeken.. absoluut positief. Nu nog live muziek en Monique krijgt de voorkeur boven de andere clubs. Zijn er ook andere met deze ervaring ?
donderdag 6 juli 2017 om 00:15
Sunmer777 schreef: ↑05-07-2017 00:32Ik lees veel over pc fun4two , mystique , fata morgana en showboat terwijl wij goede ervaringen hebben bij partyplayers en Monique. Bij deze laatste club merken we de laatste 6 maanden een positieve omzwaai. Er komt opeens een wat jonger (25-45) publiek dan dat er normaal kwam. de oude garde lijkt te zijn afgehaakt en zijn heil ergens anders te zoeken.. absoluut positief. Nu nog live muziek en Monique krijgt de voorkeur boven de andere clubs. Zijn er ook andere met deze ervaring ?
Ik vind het een beetje negatief klinken als jij het absoluut positief vind dat de oudere garde hun heil ergens anders aan het zoeken is. Vind je swingen en parenclubs bezoeken niet voor alle leeftijden?
donderdag 6 juli 2017 om 08:29
Oh dan staat het niet zoals ik het bedoelde... ik heb het over de uitdrukking "de oude garde" ... voor mij zijn alle leeftijden prima, geen enkel probleem. Ik heb het dus niet over leeftijd maar over een groep mensen die er bijna wekelijks aanwezig was en tot het meubilair van de club leek te horen en dat resulteerde in groepjesvorming.. niet echt gezellig. Deze groep is er de laatste maanden niet meer wat positief is voor de sfeer in de club. De laatste maanden een hoop nieuwe gezichten, wisselend publiek en gezellige stellen.
donderdag 6 juli 2017 om 14:32

maandag 10 juli 2017 om 10:30
Afgelopen zaterdag voor de tweede keer naar Fun4Two geweest en we hebben weer een heerlijke avond gehad! Rond 23:00 kwam er ergens boven een stel naast ons zitten en de nogal dominante heer van het stel begon zich al vrij vlug met mijn vrouw bezig te houden. Hij was niet helemaal ons type maar dat maakte in deze setting niet zo heel veel uit, zijn vingers deden mijn vrouw geluiden maken waarvan ik niet wist dat ze bestonden. Gedurende de avond zijn we vaker met hen bezig geweest en het was elke keer lekker geil. We hebben ook onze momentjes samen gepakt (dus zonder anderen erbij) en rond 03:00 vonden we het wel mooi geweest.
Wat hierboven gezegd wordt over kliekjes herkende ik ook deze keer weer in de Fun. Er is daar echt een groep mensen die aan de begroetingen te zien elkaar vaker dan eens per maand zien. Niet echt storend ofzo maar ook niet echt leuk voor de stellen die er maar sporadisch komen. Je legt dan toch moeilijker contact maar aan de andere kant zijn het ook niet echt types waar we contact mee zouden willen leggen

Volgende keer willen we toch een keer de Fata Morgana bezoeken om te zien hoe het daar is. Het meisje van het stel van zaterdag zei dat het daar ook leuk is maar wel een ander publiek. Ik ben vergeten te vragen wat dan dat verschil in publiek is, wellicht dat iemand hier dit uit kan leggen?
Echte swingers zullen we nooit worden maar eens (of een paar keer) per jaar een uitje zoals dit bevalt tot nu toe prima

maandag 10 juli 2017 om 21:31
Wij zijn ook naar de Fun geweest zaterdag, voor ons was het de derde keer. Hoewel het was rustiger was dan de vorige keer, waren er ook wel veel stellen die er erg leuk uitzagen en niet onderdeel waren van een "kliekje". Aan de bar kwamen we aan de praat met een stel die zelf voor de tweede keer er was en daar hebben we een fantastische tijd mee doorgebracht in de tantraruimte. Excuses als de rust daar verstoord werd door ons vieren!
Later in de nacht waren we met z'n tweetjes in die grote ruimte achter dat Amsterdamse straatje en toen kwam er ineens een ander leuk stel uit de lucht vallen waar we nog lekker mee gespeeld hebben. Positief was dat iedereen duidelijk zijn/haar grenzen aangaf over hoe ver ze willen gaan. Rond een uur of drie gingen we ook naar huis. Al met al een ongelooflijke en bijzondere avond! We gaan nu weer een nieuwe datum prikken, waarschijnlijk over een paar maanden.

vrijdag 14 juli 2017 om 12:59
Nieuw hier op het forum en direct hier maar eens posten. Na een paar dates in hotel en thuis gaan we volgende week voor het eerst naar een parenclub met een bevriend stel. Het andere stel is al een keer eerder in een parenclub geweest maar vinden het nu ook weer erg spannend.
Wij hebben er erg veel zin in maar vinden het ook heel erg spannend. Al het een en ander gelezen natuurlijk maar weten ook niet echt wat we moeten verwachten.
Zijn nu al druk op zoek naar wat voor kleding we aan moeten.
Spannend, spannend, spannend. We hebben er zin in maar zien er ook wel tegen aan.
Wij hebben er erg veel zin in maar vinden het ook heel erg spannend. Al het een en ander gelezen natuurlijk maar weten ook niet echt wat we moeten verwachten.
Zijn nu al druk op zoek naar wat voor kleding we aan moeten.
Spannend, spannend, spannend. We hebben er zin in maar zien er ook wel tegen aan.