Help! Maden in afvalbak!
maandag 26 juni 2017 om 20:43
maandag 26 juni 2017 om 21:06
maandag 26 juni 2017 om 21:22
Ik ook. Tot vorig jaar. Aan het restafval zit soms nu eenmaal eten en met de warme temperaturen en een gemeente die maar eens in de 2 weken (en soms maar 1x de maand restafval bij bepaalde gemeenten) komt halen hebben ook mensen die goed scheiden daar dus soms wel last van.Sansa_ schreef: ↑26-06-2017 21:06Ik doe geen etensresten in de grijze bak, sowieso wordt die hier maar eens per maand geleegd dus dat vind ik ranzig. Eten gaat in een biozakje en dan in de groene container. Omdat daar ook tuinafval (gemaaid gras, onkruid, enz) in gaat heb ik eigenlijk nooit last van maden.
maandag 26 juni 2017 om 21:29
Dit vorig jaar gehad, drama! Kwamen uit de container naar de voordeur gekropen en naar binnen... echt honderden leken het wel
vuilnismannen kwamen gelukkig de volgende dag.
Alles geprobeerd; bleek, zout, bloem, kokend water, Maar ze kwamen er gewoon doorheen. Uiteindelijk de vuilnisbak al aan de wegkant gezet zodat ze niet meer zo dicht bij de voordeur waren en de hele nacht op wacht gezeten met een schoen.
Alles geprobeerd; bleek, zout, bloem, kokend water, Maar ze kwamen er gewoon doorheen. Uiteindelijk de vuilnisbak al aan de wegkant gezet zodat ze niet meer zo dicht bij de voordeur waren en de hele nacht op wacht gezeten met een schoen.
maandag 26 juni 2017 om 21:48
hier maar eens per maand, dus ik zit nog 2 weken met een madenkwekerij.
alle tips al geprobeerd, behalve van dat zout op de rand, ga ik morgen doen.
wij slapen nooit.
maandag 26 juni 2017 om 21:51
Zet de bak gewoon open, die niet door de vogels gegeten worden vliegen uiteindelijk vanzelf wel weg. Beter had je geen rigoureuze maatregelen genomen, want nu lusten die maden je etensresten niet meer en willen die bak uit. Geef ze eens ongelijk
.
Voor de volgende keer; vleesrestjes in wat keukenrol of krantenpapier doen en bakjes of zakjes waar je het vlees in gekocht hebt even schoonspoelen.
Voor de volgende keer; vleesrestjes in wat keukenrol of krantenpapier doen en bakjes of zakjes waar je het vlees in gekocht hebt even schoonspoelen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 26 juni 2017 om 21:53
maandag 26 juni 2017 om 21:57
de vleesverpakkingen gaan hier in de plastic kliko en daar zitten geen maden in.Ceylon schreef: ↑26-06-2017 21:51Zet de bak gewoon open, die niet door de vogels gegeten worden vliegen uiteindelijk vanzelf wel weg. Beter had je geen rigoureuze maatregelen genomen, want nu lusten die maden je etensresten niet meer en willen die bak uit. Geef ze eens ongelijk.
bak openzetten, ook al gedaan, maar er komen steeds weer nieuwe maden.
wij slapen nooit.
maandag 26 juni 2017 om 22:01
Ik was vroeger niet zo van het scheiden van afval maar doordat de grijze bak nog maar 1x per maand geleegd wordt, moest ik wel. Juist nu heb ik geen last meer van maden. Verpakking van vers eten zijn meestal van plastic, dat spoel ik even af en gaat in de plastic container.Fee-de-Goede schreef: ↑26-06-2017 21:22Ik ook. Tot vorig jaar. Aan het restafval zit soms nu eenmaal eten en met de warme temperaturen en een gemeente die maar eens in de 2 weken (en soms maar 1x de maand restafval bij bepaalde gemeenten) komt halen hebben ook mensen die goed scheiden daar dus soms wel last van.
In de groene container word het eten veel beter afgedekt, doordat er ook tuinafval in gaat. Het stinkt een stuk minder en ik heb dus sindsdien geen last meer van vliegen en maden.