Kattenprobleem. Gedrag of ?

26-06-2017 19:19 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 katten. 2 gecastreerde katers en 1 gesteriliseerde poes. Het zijn oosterse types..

De laatste is hier nu 3 maanden (kater). Het zijn alle drie herplaatsers. De laatste kwam met een wat vaag verhaal .

Het is een gecastreerde kater. Hij ligt goed in de groep (hij slaapt met de andere katten). We hebben overal kattenbakken staan (en die zijn brandschoon). Hij eet en drinkt goed, poept en plast goed en is speels. Er is altijd iemand thuis etc. kortom.. alles eromheen is prima.
Maar hij plast. hij plast op zijn mandje, plast op tassen, jassen,schone was etc. etc.. Ik heb nog nooit ! een plassende kat gehad..

We hebben hem , uiteraard, als eerste laten nakijken door de dierenarts, niets te vinden.

We snappen er helemaal niets van. Ik denk dat het territorium afbakenen is maar zeker weten doe ik het niet..

Ik vind het echt heel smerig en irritant, want je kan niets laten liggen of hij plast er op..

Nu is hij met een vaag verhaal herplaatst en de fokker had die ervaring niet alleen maar als er krolse poezen in de buurt waren (en die zijn hier niet, hij komt niet buiten en onze tuin kan je niet zomaar in vanaf buiten).. Kortom de fokker weet het niet en de vorige eigenaar heb ik geen duidelijkheid over..

Ik ben beetje uitgedacht nu.. en ik zoek uiteraard naar een oplossing.. Zo kan het iig niet, ik heb geen zin in een plassende kat in mijn huis.. En als we dit niet kunnen oplossen weet ik het niet eigenlijk wat we dan moeten..

Iemand nog tips of richting waarin ik het moet zoeken?

Iemand nog tips of ideeen waar ik het moet zoeken ?
Ceylon schreef:
26-06-2017 22:09
Wij hebben er inderdaad eentje die standaard piest op stof. Geleerd van zijn mama (bleek later). Hier staan dus gewoon geen mandjes meer met kussentjes, ik heb tegenwoordig handdoeken, die kunnen in de kookwas.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik heb nu ook even alle zachte dingen weg gehaald en ook de mogelijke doelwitten. En we beginnen weer bij stap 1
Als je Feliway probeert: mijn ervaring van jaren terug met plassende katten was dat de spray vele malen beter werkte dan de stekker. De stekker deed bijna niks, de spray loste het probleem bijna helemaal op.
Ik weet alleen niet of die spray nog in de handel is.
We zijn even verder en hij heeft niet meer geplast. We hebben allles schoongemaakt en gewassen. Feliway spray en stekker en vooral heeeeel veel aandacht. En dat helpt. Gelukkig !
Zie het topic voor het eerst, wat fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven