Hondenvoer
dinsdag 27 juni 2017 om 00:27
dinsdag 27 juni 2017 om 00:42
Bij nader inzien even gegoogeld en als je die brokken te duur vindt zou ik gewoon wat goedkopere brokken nemen. Geen idee wat voor hond je hebt en wat je duur noemt.
Als je goedkopere brokken wil neem je toch andere? Het is toch een kwestie van uitproberen; ik heb voor mijn hond echt duur voer gekocht hij kreeg er huidklachten van. Let op de samenstelling en wellicht kan je deze vragen beter op een hondenforum stellen?
Als je goedkopere brokken wil neem je toch andere? Het is toch een kwestie van uitproberen; ik heb voor mijn hond echt duur voer gekocht hij kreeg er huidklachten van. Let op de samenstelling en wellicht kan je deze vragen beter op een hondenforum stellen?
anoniem_64c3ed0a3df89 wijzigde dit bericht op 27-06-2017 01:22
Reden: mijn vraag was niet relevant
Reden: mijn vraag was niet relevant
92.36% gewijzigd
dinsdag 27 juni 2017 om 01:30
Een hond kan niet op alleen vlees leven
Ze hebben ook de nodige vitaminen nodig, ook groenten of weet ik wat er allemaal ingaat en goedkoper is het zeker niet!
(mij net ff teveel gedoe, hij eet maar gewoon brokken haha).
Er is wel een forum voor mensen die zelf vers hondenvoer samen willen samenstellen, als TO dat wil kan ze beter even rondneuzen op de verschillende hondenforums.
dinsdag 27 juni 2017 om 01:38
Goed dat je het zegt, wist ik niet maar wel belangrijk voor TO. Weer wat geleerdBestaardigopzich schreef: ↑27-06-2017 01:30Een hond kan niet op alleen vlees levenje zou denken van wel maar dat is echt niet goed. Zou ook een dure grap worden tenzij je een piepklein hondje hebt!
Ze hebben ook de nodige vitaminen nodig, ook groenten of weet ik wat er allemaal ingaat en goedkoper is het zeker niet!
(mij net ff teveel gedoe, hij eet maar gewoon brokken haha).
dinsdag 27 juni 2017 om 01:41
Niet alleen honden zijn er gek op; in heel veel landen wordt het als een delicatesse beschouwd
Voor wie het eens wil proberen:
http://www.culinairkookboek.nl/ingredienten/pens
Eet smakelijk!
dinsdag 27 juni 2017 om 01:48
Ah bedankt voor de reacties in ieder geval. Ja ze krijgt ook van farm food vers vlees zo 2x per week. Te goor maar het schijnt heel goed voor ze te zijn en is er dol op.
Ik koop nu Renske dus omdat het graanvrij is maar een zak van 2kg is €17.
Waarom ik nog niet overgestapt ben op een goedkopere (supermarkt) brok omdat er veel (geruchten) gaan dat dit zeer slecht is voor de hond.
Toch zijn de meeste honden er mee oud geworden in mijn omgeving.
En toch houdt het mij nog tegen om te kopen. Teveel op het internet gelezen en de docu op Netflix gekeken.
Waarom ik nog niet overgestapt ben op een goedkopere (supermarkt) brok omdat er veel (geruchten) gaan dat dit zeer slecht is voor de hond.
En toch houdt het mij nog tegen om te kopen. Teveel op het internet gelezen en de docu op Netflix gekeken.
dinsdag 27 juni 2017 om 02:02
Klinkt ook wel logisch.. het zijn tenslotte vleeseters maar als ze in het wild een konijn vangen eten ze hem helemaal op (denk aan een wolf) dus incl. de laatste maaltijd van het konijn, gras en zo.
Mijn vorige hond leek af en toe wel een koe, die liep echt te grazen af en toe dan had hij kennelijk zin in een salade
Hij spuugde het ook niet uit, de hond die ik nu heb is helemaal gek op brood en blauwe kaas.
Dat van die blauwe kaas ontdekte ik toen ik een kaasplankje had laten staan en even snel naar het toilet ging. Hij jat echt nooit iets van tafel maar dit kon hij niet weerstaan, binnen 2 minuten was het plankje echt schoon op, wat baalde ik zeg
Als het maar stinkt haha net als die vieze pens yuk!!
dinsdag 27 juni 2017 om 02:18
Dat supermarktvoer is vaak veel te zout. Mijn hond eet nu Kanjer Lam en Rijst, 15 kilo voor ong. 2 tientjes, minder zelfs (aanbieding) daarvoor had hij Carnilove (als ik het goed zeg) van 65,- voor 12 kilo, graanvrij helemaal verantwoordunicornstory schreef: ↑27-06-2017 01:48Ah bedankt voor de reacties in ieder geval. Ja ze krijgt ook van farm food vers vlees zo 2x per week. Te goor maar het schijnt heel goed voor ze te zijn en is er dol op.
maar hij kreeg er uitslag van..Nu krijgt hij alleen die Kanjer en het enige verschil is dat zijn vacht mooier is en dat er meer ontlasting uitkomt, dat wel.. dus meer onverteerde troep maar who cares als hij maar gezond is en het graag eet.
Het is niet zo'n grote hond, daarom maakt het me niet zoveel uit.
Ik bewaar het in een luchtdichte ton want hij doet wel een poos met zo'n zak; gaat prima. Als je hem ook nog Farm Food geeft heeft hij echt niks te klagen
Zal het ook weer eens meenemen, vinden ze heerlijk inderdaad! Of van dat diepvriesspul uit de supermarkt, is gewoon slachtafval maar dat is juist goed voor ze.
O ja, aanrader vwb duur/goedkoop hondenvoer: de aflevering van de Keuringsdienst van Waarde. Was meteen genezen van heel duur voer, mss nog te vinden op Uitzending Gemist.
dinsdag 27 juni 2017 om 05:14
Of je hebt zoals ik een oud baasje dat zijn neus op trekt voor álles. Behalve de goedkoopste zooi die er is.
Wij hebben echt alle merken geprobeerd. Maar hij snuffelt er aan en loopt weg. Houdt dit ook rustig een week vol. Dus nu zijn we toch maar gezwicht en krijgt hij elke dag mcdonalds.
Er staat de hele dag een bakje met Pedigree harde brokjes voor senior hondjes, en elke avond krijgt hij een beetje vleesbrokken, ook van Pedigree. Ik weet dat het niet het beste is, maar anders eet hij gewoon niet. En hij is ook al 14, dus om nu nog helemaal een ander patroon te gaan aanleren, is ook weer zoiets.
Wij hebben echt alle merken geprobeerd. Maar hij snuffelt er aan en loopt weg. Houdt dit ook rustig een week vol. Dus nu zijn we toch maar gezwicht en krijgt hij elke dag mcdonalds.
Er staat de hele dag een bakje met Pedigree harde brokjes voor senior hondjes, en elke avond krijgt hij een beetje vleesbrokken, ook van Pedigree. Ik weet dat het niet het beste is, maar anders eet hij gewoon niet. En hij is ook al 14, dus om nu nog helemaal een ander patroon te gaan aanleren, is ook weer zoiets.
dinsdag 27 juni 2017 om 07:09
Botten als in botten van gebraden vlees? Dat is heel erg gevaarlijk aangezien dat bot (in tegenstelling tot ongekookt/ongebraden) kan splinteren. Je kunt je misschien voorstellen wat dat met z'n keel of darmen kan doen.juliapilchh1 schreef: ↑27-06-2017 01:29Ik geef me hond vaak botten als we vlees eten, vindt die geweldig. Anders om de dag brokken of natvoer.
dinsdag 27 juni 2017 om 07:37
Dog lovers gold is een goed merk. Er zijn 2 varianten, compleet graanvrij en glutenvrije versie volgens mij.
En taste of the wild is een goed merk (veel vlees, graanvrij) en vaak in aanbieding bij zooplus
En taste of the wild is een goed merk (veel vlees, graanvrij) en vaak in aanbieding bij zooplus
“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
dinsdag 27 juni 2017 om 07:37
Op voerwijzer.com vind je veel info over brokken en KVV, kant en klaar vers vlees. Het loont de moeite om daar eens rond te lezen. Ze leggen ook goed uit waarom brokken met veel granen minder goed zijn.
Als mensen alleen vlees geven is dat meestal KVV. Daar zit alles in wat ze nodig hebben, dus dan krijgen ze geen tekorten. Pens is vies, maar wel een gezonde aanvulling, ook op brokken.
Ik zou me eens goed inlezen en dan een keuze maken.
Als mensen alleen vlees geven is dat meestal KVV. Daar zit alles in wat ze nodig hebben, dus dan krijgen ze geen tekorten. Pens is vies, maar wel een gezonde aanvulling, ook op brokken.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 28-06-2017 07:29
0.23% gewijzigd
dinsdag 27 juni 2017 om 07:53
Wij hebben de brokken van Natural health, de basic 5. Hond doet het er goed op, weinig van nodig en mooie ontlasting.
Toen de onze een pup was hebben we heel erg getwijfelt tussen alle merken. Hij kreeg Sam's field, maar toch overgegaan op Natural.
Mijn vorige hond wilde alleen het goedkoopste eten en deed het daar weer heel erg goed op. Dat was inclusief de grote blikken met natvoer van het eigen merk.
Toen de onze een pup was hebben we heel erg getwijfelt tussen alle merken. Hij kreeg Sam's field, maar toch overgegaan op Natural.
Mijn vorige hond wilde alleen het goedkoopste eten en deed het daar weer heel erg goed op. Dat was inclusief de grote blikken met natvoer van het eigen merk.
dinsdag 27 juni 2017 om 09:04
Kijk dit bedoel ik dus.. supermarkt voer hoeft dus helemaal niet slecht te zijn. Fijn dat je hondje als zo oud mag zijnMrs-Stanton schreef: ↑27-06-2017 05:14Of je hebt zoals ik een oud baasje dat zijn neus op trekt voor álles. Behalve de goedkoopste zooi die er is.
dinsdag 27 juni 2017 om 09:09
De meeste honden worden niet perse minder oud of minder gezond van supermarktvoer/goedkoop voer. Maar neemt niet weg dat graanvrij etc gezonder is. Maar dat is net als met ons eten toch? Het kan altijd gezonder. Het kan altijd beter. En duurder.
Voor de hond van mijn ouders (die eerst toen ik nog thuis woonde mijn hond was) heb ik wel over laten stappen op Applaws. Ze deed het ook gewoon niet super op Royal Canin, ze kon niet goed met die hoeveelheid vulling overweg. Om het haar op te laten eten moest er dus elke keer stukjes kipfilet of ander bewerkt vlees bij. Dat applaws ruikt zo lekker voor der dat ze dat gewoon eet en er niks 'lekkers' meer bij hoeft. Dus haar gewicht ging ook omlaag
Applaws is ongeveer 65-70 euro voor 15 kg, dus dat is niet eens zoveel duurder dan de speciale Royal Canin die ze eerst kreeg.
Voor de hond van mijn ouders (die eerst toen ik nog thuis woonde mijn hond was) heb ik wel over laten stappen op Applaws. Ze deed het ook gewoon niet super op Royal Canin, ze kon niet goed met die hoeveelheid vulling overweg. Om het haar op te laten eten moest er dus elke keer stukjes kipfilet of ander bewerkt vlees bij. Dat applaws ruikt zo lekker voor der dat ze dat gewoon eet en er niks 'lekkers' meer bij hoeft. Dus haar gewicht ging ook omlaag
Applaws is ongeveer 65-70 euro voor 15 kg, dus dat is niet eens zoveel duurder dan de speciale Royal Canin die ze eerst kreeg.
woensdag 28 juni 2017 om 07:10
voerwijzerpatchouli_ schreef: ↑27-06-2017 07:37Op voereijzer.com vind je veel info over brokken en KVV, kant en klaar vers vlees. Het loont de moeite om daar eens rond te lezen. Ze leggen ook goed uit waarom brokken met veel granen minder goed zijn.