Zelfvertrouwen

27-06-2017 21:42 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie maanden geleden heeft mijn ex onze relatie na bijna 13 verlaten. Nooit enige twijfel aangegeven van deze vorm.
Twee maanden na ons bezoek aan de notaris kwam de mededeling dat het klaar was. Er viel niet meer over te praten. Hij heeft volgens eigen zeggen 1 á 2 jaar getwijfeld aan onze relatie. Maar het feit dat hij gevoelens voor een ander kreeg was voor hem het duidelijke signaal dat het zo slecht zat tussen ons dat hij het wel moest stoppen.

Nu heb ik nooit een super groot zelfvertrouwen gehad, maar nu het besef begint te komen, het verlies en de boosheid heel langzaam naar de achtergrond gaat, komt het ontzettender verlies aan zelfvertrouwen om de hoek kijken.

Niet alleen ben ik niet meer goed genoeg. Maar ik ben blijkbaar zo gemeen dat hij niets heeft durven zeggen. Heb hem zo onder druk gezet dat hij het huis wel moest kopen. Zo gemeen dat er niet eens meer over te praten viel.

Ook durf ik niet meer op mn gevoel te vertrouwen. Ik was zo ontzettend gelukkig, maar had niet door dat hij het juist niet was. Ik heb geleefd in een leugen.

Mensen zeggen me dat ik het niet zo moet zien, maar dit is wel hoe ik het voel. Het helpt ook niet mee dat ik van zijn vrienden niets heb gehoord. Blijkbaar zijn zij ook blij dat ik 'weg' ben.

Hebben jullie tips hoe ik mn zelfvertrouwen weer kan opbouwen?
Meeste mensen in een relatie bekijken hun partner niet door een neutrale bril.
Ze denken veel positiever over hun relatie, dan dat die daadwerkelijk is.
bron: http://www.welingelichtekringen.nl/wete ... anger.html
Dus neem jezelf dat niet kwalijk.
Wees blij dat je van die eikel af bent, en dat je geleerd hebt dat je een volgende relatie anders moet aangaan.
miedo schreef:
27-06-2017 21:50
Meeste mensen in een relatie bekijken hun partner niet door een neutrale bril.
Ze denken veel positiever over hun relatie, dan dat die daadwerkelijk is.
bron: http://www.welingelichtekringen.nl/wete ... anger.html
Dus neem jezelf dat niet kwalijk.
Wees blij dat je van die eikel af bent, en dat je geleerd hebt dat je een volgende relatie anders moet aangaan.
Lees dat artikel nog eens?
Je was niet zo gemeen.
Hij was te laf.

Je hebt hem niet onder druk gezet.
Hij was te laf om het uit te durven stellen.

Hij heeft je opzettelijk in de waan gelaten. je niet wijzer gemaakt.
En jij had geen enkele aanwijzing dat hij twijfelde.

Je bent puur. Je hebt hem vertrouwd.
Dat geeft niet. Het is niet jouw schuld.
Hij had je als partner in vertrouwen moeten nemen om zijn twijfels te uiten. Of tijdig eruit te stappen. Niet pas ná de notaris.

Sterkte!
Begrijp ik goed dat je twee maanden geleden nog bij de notaris zat omdat jullie samen een huis hebben gekocht?

Deja Vu... Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. We boden op een huis en ook ik was in de veronderstelling dat alles goed zat. We kregen het huis niet... en twee maanden later hakte hij de knoop door: want hij had een ander. Ja, ook ten tijde van de bieding, daar wist zij niks van. Ik snapte er ook niks van, want hoe zat het dan met dat huis waar we met ons volle verstand op hadden geboden? Wat als we het wél hadden gehad. Hij: 'Dan had ik er met jou het beste van gemaakt'.

Achteraf kan ik zeggen dat het niet zo goed zat als ik dacht. Dat kan in jouw geval ook niet anders... sorry, maar als je ex al 1à 2 jaar twijfelt. Waarschijnlijk is dit een man met een ontoegankelijke binnenwereld. Die alles in stilte wikt en afweegt en kiest wanneer het voor hem het goede moment is. Best egoïstisch ja. Hij is eigenlijk al 1 à 2 jaar met het losweekproces bezig, kan in stilte omslaan als het hem goeddunkt... jij begint dit proces en hebt geen enkele andere keus dan het te doorstaan.

Nee, zijn vrienden zijn niet blij dat ze van je af zijn. Ze weten niet hoe ze met de situatie om moeten gaan. Laat je daar niet door beïnvloeden... en zeker niet je zelfvertrouwen. Ik wens je ook veel sterkte...
Twee maanden voor de breuk zaten we inderdaad nog bij de notaris. Speciaal doe dag geregeld omdat het ons jubileum was. Extreem luxe uiteten...
Ik zie achteraf vooral dat hij zich nooit helemaal aan mij heeft gebonden (vrienden, kroeg, voetbal). Dat onze levens steeds meer uit elkaar groeide. We waren vooral 'goed' als we samen waren.

Ik twijfel hierdoor aan mijn eigen blik. Want waarom was ik dan zo blij?
Maar ik begrijp niet, en zal dat ook nooit begrijpen, waarom de breuk op zo'n manier moest. Want waarom doet iemand, iemand anders dit aan? En zegt dan 'maar ik houd nog wel van je', maar gaat daarna vrolijk verder met zn leven. Zegt dat ie beter had moeten nadenken.
Zo iemand komt zichzelf nog wel eens tegen. Maar daar heb je nu weinig aan. Er komt ook nog bij dat het ook nog eens heel ingewikkeld is om uit elkaar te gaan als je net een huis hebt gekocht. Of blijft één van jullie er wonen? Had-ie misschien jouw salaris nodig om de hypotheek rond te krijgen?
safrat schreef:
27-06-2017 22:13
Lees dat artikel nog eens?
Waarom.
Ik weet wel dat erin staat dat relaties waarin je met een roze bril naar elkaar kijkt, vaak langer duren.Maar dan moeten wel BEIDE partners de roze bril ophebben natuurlijk!
vivinnetje schreef:
28-06-2017 12:56
Zo iemand komt zichzelf nog wel eens tegen. Maar daar heb je nu weinig aan. Er komt ook nog bij dat het ook nog eens heel ingewikkeld is om uit elkaar te gaan als je net een huis hebt gekocht. Of blijft één van jullie er wonen? Had-ie misschien jouw salaris nodig om de hypotheek rond te krijgen?
Nee het huis moet weer verkocht worden. Nieuwbouw dus zitten er nog wel even aan vast. Hij ziet het probleem van verkoop ook niet zo. We maken waarschijnlijk ook nog 'winst', dus hij (en met hem ook een aantal anderen) vinden dat ik niet zo moeilijk over dat huis moet doen. Kost toch geen geld?

En inderdaad, heb er nu niets aan, maar hoop dat hij zichzelf snel tegenkomt. Maar wel pas als ik weer happy ben.
miedo schreef:
28-06-2017 13:01
Waarom.
Ik weet wel dat erin staat dat relaties waarin je met een roze bril naar elkaar kijkt, vaak langer duren.Maar dan moeten wel BEIDE partners de roze bril ophebben natuurlijk!
Nee dat staat er niet. 1 roze-bril-kijker is genoeg.

"Uit nieuw onderzoek blijkt nu dat met een roze bril kijken naar je geliefde ook beter is voor de kwaliteit van de relatie op de langere termijn dan wanneer je een realistisch beeld hebt van je partner."

"Bij de mensen, die hun partner sterk idealiseerden aan het begin van de relatie, nam de tevredenheid niet af. En het effect is ook nog besmettelijk: als jouw partner jou idealiseert, word jij daar gelukkiger van, ongeacht van wat jij denkt over hem/haar."
safrat schreef:
28-06-2017 13:22
Nee dat staat er niet. 1 roze-bril-kijker is genoeg.

"Uit nieuw onderzoek blijkt nu dat met een roze bril kijken naar je geliefde ook beter is voor de kwaliteit van de relatie op de langere termijn dan wanneer je een realistisch beeld hebt van je partner."

"Bij de mensen, die hun partner sterk idealiseerden aan het begin van de relatie, nam de tevredenheid niet af. En het effect is ook nog besmettelijk: als jouw partner jou idealiseert, word jij daar gelukkiger van, ongeacht van wat jij denkt over hem/haar."
Oke, Safrat, bedankt voor je bijdrage:)
In een relatie zijn beide 50% verantwoordelijk. Jij bent niet meer of minder verantwoordelijk dan hij.

In een volgende relatie kun je hooguit om de zoveel tijd eens vragen hoe gelukkig de ander is. De ander blijft ook wanneer jij het niet vraagt verantwoordelijk om zelf dingen aan te kaarten.

Misschien was na 13 jaar de koek bij hem op. Jammer dat bij jou het gevoel blijft dat jullie er samen niet aan hebben kunnen werken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven