
Citrix receiver / thuiswerken (werkt niet)
woensdag 28 juni 2017 om 12:26
Beste forummers,
Hopelijk kan iemand me hier helpen, want ik kom er niet meer uit met mijn beperkte computer kennis!
Ik gebruik op mijn Mac laptop een Citrix receiver om thuis te werken. Dat gebruik ik al sinds januari dit jaar en werkt(e) altijd prima. Nu niet meer helaas. Ik heb de nieuwste versie van Citrix er op staan en geïnstalleerd.
Als ik inlog op het thuisnetwerk kan ik inloggen met wachtwoord, maar wordt mijn desktop niet geopend. ik krijg dan telkens de melding dat de Citrix viewer onverwachts gestopt is.
Het vreemde is dat ik gisteren mijn laptop naar werk heb meegenomen om hulp te vragen bij de digidesk. Daar wilde ik laten zien wat het probleem is, echter daar deed ie het gewoon zoals het hoort. Heel vreemd!
Zou dit dan aan mijn computer of wifi instellingen liggen?
Dank alvast!
Hopelijk kan iemand me hier helpen, want ik kom er niet meer uit met mijn beperkte computer kennis!
Ik gebruik op mijn Mac laptop een Citrix receiver om thuis te werken. Dat gebruik ik al sinds januari dit jaar en werkt(e) altijd prima. Nu niet meer helaas. Ik heb de nieuwste versie van Citrix er op staan en geïnstalleerd.
Als ik inlog op het thuisnetwerk kan ik inloggen met wachtwoord, maar wordt mijn desktop niet geopend. ik krijg dan telkens de melding dat de Citrix viewer onverwachts gestopt is.
Het vreemde is dat ik gisteren mijn laptop naar werk heb meegenomen om hulp te vragen bij de digidesk. Daar wilde ik laten zien wat het probleem is, echter daar deed ie het gewoon zoals het hoort. Heel vreemd!
Zou dit dan aan mijn computer of wifi instellingen liggen?
Dank alvast!
woensdag 28 juni 2017 om 12:54
Ik ben ook weer niet zo digi beet dat ik vergeet het internet te checken... Dat werkt in ieder geval zoals het hoort!
De ICT desk (verbonden aan mijn werk) doet niet zo heel veel helaas. In de categorie: ja we hebben wel een thuiswerk instelling / mogelijkheid, maar die ondersteunen wij verder niet inhoudelijk, want iedere (privé) computer heeft zijn eigen instellingen...dus daar kom ik niet veel verder mee...
De ICT desk (verbonden aan mijn werk) doet niet zo heel veel helaas. In de categorie: ja we hebben wel een thuiswerk instelling / mogelijkheid, maar die ondersteunen wij verder niet inhoudelijk, want iedere (privé) computer heeft zijn eigen instellingen...dus daar kom ik niet veel verder mee...


woensdag 28 juni 2017 om 13:16
Bij mij werkte het de afgelopen maanden ook steeds minder. Pas na een keer of twintig inloggen kwam ik er doorheen zonder foutmelding.
Inmiddels heb ik een nieuwe laptop en werkt 't als een tierelier. Ik open Citrix nu ook vanuit programma's of mijn bureaublad, in plaats vanuit een browser, en alleen dat lijkt al sneller dan ooit te gaan.
Inmiddels heb ik een nieuwe laptop en werkt 't als een tierelier. Ik open Citrix nu ook vanuit programma's of mijn bureaublad, in plaats vanuit een browser, en alleen dat lijkt al sneller dan ooit te gaan.
woensdag 28 juni 2017 om 13:44
Bekendprobleem, ik help je graag.
Download Citrix for mac. Je mac laat het programma op en dan rechtsbovenin het programma binnenhalen. Als dat is gelukt staat Citrix op de mac.
Open Safari en dan inloggen, bij jouw ook met een sms code?
Heb je voor de sms code al een pincode aangevraagd?
Succes en laat het nog ff weten!
Download Citrix for mac. Je mac laat het programma op en dan rechtsbovenin het programma binnenhalen. Als dat is gelukt staat Citrix op de mac.
Open Safari en dan inloggen, bij jouw ook met een sms code?
Heb je voor de sms code al een pincode aangevraagd?
Succes en laat het nog ff weten!
woensdag 28 juni 2017 om 16:16
@Rozebrilletje: dat is inderdaad de werkwijze met inlog en pin. Die heb ik beiden.
Het heeft ook altijd (afgelopen 6 maanden) goed gewerkt.
Vanmorgen heb ik wat veranderd aan de instellingen van de wifi(iets met de poorten / beveiliging), daarmee heeft het even gewerkt.
Nu wil ik weer inloggen en lukt het weer niet.
Ziggo gebeld die kunnen er niets mee. ICT desk van werk kan er niets mee want betreft een thuiscomputer (waarom laat je mensen dan thuiswerken?? maar dat is mogelijk off topic!)
Het lijkt inderdaad bij de wifi / router / ontvanger te liggen want als ik een hotspot aanmaak via mijn telefoon werkt het prima. Alleen ben ik niet van plan mijn 4G abonnement in te zetten voor thuiswerken...
Het heeft ook altijd (afgelopen 6 maanden) goed gewerkt.
Vanmorgen heb ik wat veranderd aan de instellingen van de wifi(iets met de poorten / beveiliging), daarmee heeft het even gewerkt.
Nu wil ik weer inloggen en lukt het weer niet.
Ziggo gebeld die kunnen er niets mee. ICT desk van werk kan er niets mee want betreft een thuiscomputer (waarom laat je mensen dan thuiswerken?? maar dat is mogelijk off topic!)
Het lijkt inderdaad bij de wifi / router / ontvanger te liggen want als ik een hotspot aanmaak via mijn telefoon werkt het prima. Alleen ben ik niet van plan mijn 4G abonnement in te zetten voor thuiswerken...
woensdag 28 juni 2017 om 17:14
Sinds kort had ik er problemen mee, maar ik moest even in Chrome de instelling aanpassen dat mijn browser wel pop-ups toestaat van die site waarmee ik Citrix opstart. Sindsdien doet 'ie het weer en slaat 'ie zelfs een stap over.
En een tijdje geleden toen ik ook lastig gedoe had met Citrix Viewer, hielp het om het programma te de-installeren en de nieuwere versie te installeren.
En een tijdje geleden toen ik ook lastig gedoe had met Citrix Viewer, hielp het om het programma te de-installeren en de nieuwere versie te installeren.
patsy--stone wijzigde dit bericht op 28-06-2017 17:16
24.68% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
woensdag 28 juni 2017 om 22:18

vrijdag 23 februari 2018 om 13:22
Oplossing: Tijdzone (landkaart) vinkje uitzetten. Internationaal wordt er niet gewerkt met zomer en wintertijd. Ook naar de inlogsite gaan, en bijv. bij SAFARI naar VOORKEUREN. Je ziet dan CITRIX linksonder staan. Aanblikken (gekleurd) en rechts in het scherm zie je een rolmenu met AAN, UIT en VRAAG. Zet deze en de onderste vraag altijd op AAN. Probleem opgelost... Citrix is actief en zon/wintertijd (pc klok) geeft geen probleem meer.... Succes
vrijdag 23 februari 2018 om 19:09
Nieuwe router? Of recente update gehad?
Hier laatst problemen met een nieuwe xs4all router. Dat ding blokkeerde het gewoon.
Porten kunnen ook dichtzitten op je router.
En wat specialistische nog de toegestane MTU grootte kan roet in het eten gooien.
Oh wacht oud bericht. Nou ja wie weet heeft iemand er wat aan.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.