Citrix receiver / thuiswerken (werkt niet)

28-06-2017 12:26 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Hopelijk kan iemand me hier helpen, want ik kom er niet meer uit met mijn beperkte computer kennis!

Ik gebruik op mijn Mac laptop een Citrix receiver om thuis te werken. Dat gebruik ik al sinds januari dit jaar en werkt(e) altijd prima. Nu niet meer helaas. Ik heb de nieuwste versie van Citrix er op staan en geïnstalleerd.
Als ik inlog op het thuisnetwerk kan ik inloggen met wachtwoord, maar wordt mijn desktop niet geopend. ik krijg dan telkens de melding dat de Citrix viewer onverwachts gestopt is.

Het vreemde is dat ik gisteren mijn laptop naar werk heb meegenomen om hulp te vragen bij de digidesk. Daar wilde ik laten zien wat het probleem is, echter daar deed ie het gewoon zoals het hoort. Heel vreemd!

Zou dit dan aan mijn computer of wifi instellingen liggen?

Dank alvast!
Alle reacties Link kopieren
controleer eerst effe of je normaal internet hebt
Alle reacties Link kopieren
kun je niet vanuit huis met de ict helpdesk bellen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook weer niet zo digi beet dat ik vergeet het internet te checken... Dat werkt in ieder geval zoals het hoort!

De ICT desk (verbonden aan mijn werk) doet niet zo heel veel helaas. In de categorie: ja we hebben wel een thuiswerk instelling / mogelijkheid, maar die ondersteunen wij verder niet inhoudelijk, want iedere (privé) computer heeft zijn eigen instellingen...dus daar kom ik niet veel verder mee...
Probeer eens of je op een ander wifi netwerk wel kunt inloggen? In de bieb ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst ook problemen met citrix, kreeg de applicatie niet gestart via Safari.
Ik heb nu chrome geïnstalleerd en als ik de site open via die internetbrowser, werkt citrix wel.
Dus misschien werkt dat bij jou ook?
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Je computer al even opnieuw opgestart?

Anders Citrix Receiver even eraf gooien en opnieuw installeren. Of de oude versie terugzetten.
Alle reacties Link kopieren
Citrix opnieuw downloaden werkte bij mij ook niet. Blijkbaar blokkeerde Safari de plug-in (ofzo, ik heb er ook geen verstand van).
Maar via Chrome werkte ie dus wel!
Vivo per lei
Bij mij werkte het de afgelopen maanden ook steeds minder. Pas na een keer of twintig inloggen kwam ik er doorheen zonder foutmelding.
Inmiddels heb ik een nieuwe laptop en werkt 't als een tierelier. Ik open Citrix nu ook vanuit programma's of mijn bureaublad, in plaats vanuit een browser, en alleen dat lijkt al sneller dan ooit te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Java updaten!
Alle reacties Link kopieren
Ow dank voor de tips, ik ga het eens via Chrome proberen!

De receiver (oud) had ik inderdaad al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat heeft niet geholpen, maar mogelijk de Chrome wel!
Alle reacties Link kopieren
Bekendprobleem, ik help je graag.

Download Citrix for mac. Je mac laat het programma op en dan rechtsbovenin het programma binnenhalen. Als dat is gelukt staat Citrix op de mac.
Open Safari en dan inloggen, bij jouw ook met een sms code?
Heb je voor de sms code al een pincode aangevraagd?

Succes en laat het nog ff weten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook. Nu via een andere browser geprobeerd (firefox) en dat ging wel. Snap niet waar het aan ligt, als ie het maar doet!
Alle reacties Link kopieren
@Rozebrilletje: dat is inderdaad de werkwijze met inlog en pin. Die heb ik beiden.
Het heeft ook altijd (afgelopen 6 maanden) goed gewerkt.

Vanmorgen heb ik wat veranderd aan de instellingen van de wifi(iets met de poorten / beveiliging), daarmee heeft het even gewerkt.

Nu wil ik weer inloggen en lukt het weer niet.
Ziggo gebeld die kunnen er niets mee. ICT desk van werk kan er niets mee want betreft een thuiscomputer (waarom laat je mensen dan thuiswerken?? maar dat is mogelijk off topic!)

Het lijkt inderdaad bij de wifi / router / ontvanger te liggen want als ik een hotspot aanmaak via mijn telefoon werkt het prima. Alleen ben ik niet van plan mijn 4G abonnement in te zetten voor thuiswerken...
Alle reacties Link kopieren
is het een idee om de router en ontvanger te resetten?
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort had ik er problemen mee, maar ik moest even in Chrome de instelling aanpassen dat mijn browser wel pop-ups toestaat van die site waarmee ik Citrix opstart. Sindsdien doet 'ie het weer en slaat 'ie zelfs een stap over.

En een tijdje geleden toen ik ook lastig gedoe had met Citrix Viewer, hielp het om het programma te de-installeren en de nieuwere versie te installeren.
patsy--stone wijzigde dit bericht op 28-06-2017 17:16
24.68% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik het goed dat je je eigen computer moet gebruiken om je werk te doen? Krijg je er wel een vergoeding voor?
Alle reacties Link kopieren
Staan alle laatste updates van je OSX erop? Anders wordt de receiver niet meer ondersteund.
Heb je bij het verwijderen van de Receiver de mogelijkheid van de Receiver zelf gebruikt of heb je deze vanuit de map applicaties verwijderd.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Pop ups gecontroleerd inderdaad? Java script in orde?
Kun je geen tijdelijke instelling bv toestaan? Die optie komt bij mij naar voren.
Alle reacties Link kopieren
Heb je toevallig de laatste update van deze week geïnstalleerd op je Mac?
Alle reacties Link kopieren
:whistle:
Bij mij waren het ook de popups.
Alle reacties Link kopieren
Oplossing: Tijdzone (landkaart) vinkje uitzetten. Internationaal wordt er niet gewerkt met zomer en wintertijd. Ook naar de inlogsite gaan, en bijv. bij SAFARI naar VOORKEUREN. Je ziet dan CITRIX linksonder staan. Aanblikken (gekleurd) en rechts in het scherm zie je een rolmenu met AAN, UIT en VRAAG. Zet deze en de onderste vraag altijd op AAN. Probleem opgelost... Citrix is actief en zon/wintertijd (pc klok) geeft geen probleem meer.... Succes
Alle reacties Link kopieren
MissyM2 schreef:
28-06-2017 16:16

Het lijkt inderdaad bij de wifi / router / ontvanger te liggen want als ik een hotspot aanmaak via mijn telefoon werkt het prima. Alleen ben ik niet van plan mijn 4G abonnement in te zetten voor thuiswerken...
Nieuwe router? Of recente update gehad?

Hier laatst problemen met een nieuwe xs4all router. Dat ding blokkeerde het gewoon.
Porten kunnen ook dichtzitten op je router.
En wat specialistische nog de toegestane MTU grootte kan roet in het eten gooien.

Oh wacht oud bericht. Nou ja wie weet heeft iemand er wat aan.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven