Fotoos zoeken en rangschikken pc

05-07-2017 15:08 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames en heren,

Ik heb een beetje een zooitje gemaakt van de fotoos op mn pc, klakkeloos erop gezet met de intentie om het ooit te gaan uitzoeken, nooit van gekomen natuurlijk, maar de pc wordt oud en heeft kuren, ik heb natuurlijk ge back upped maar voor mn eigen gevoel wil ik die zooi gaan ordenen.

Fotoos staan overal, in de mail, in mappen, in picassa in one drive....

Wie heeft de tip, om ten eerste alle fotoos te pakken te krijgen en met welk programma kan ik dat het beste doen?

Groetjes Serena
Gewoon zelf, met de hand.
Er zijn geen programma's die overal je foto's vandaan halen en ze in een map zetten. helaas..
Ja misschien via een cloud of wat dan ook maar daar heb ik zelf geen ervaring mee...

Foto's die in je mail staan kun je downloaden naar je pc, vervolgens zet je ze in een mapje. Dat zal voor die andere dingen ook gelden denk ik.

Wat ik je kan aanraden is het volgende:

- Op het moment dat je je foto's van camera/telefoon naar je pc zet meteen een goede naam geven.
- Mappen aanmaken op jaar of thema (vrienden/familie/uitjes/feestjes/reizen etc etc)
- Lelijke en mislukte foto's dumpen (less is more)

Als je 5000 foto's in 1 map hebt staan en je niet weet waar te beginnen 'gewoon' sorteren op datum en mappen aan gaan maken waar je foto's per groepje in zet.

Succes ermee!
Op een gegeven moment bestaat de kans dat je fototoestellen of smartphones dubbele nummers gaan gebruiken, dus niet alles in 1 map!
anoniem_150268 wijzigde dit bericht op 30-01-2018 14:03
36.87% gewijzigd
Rotklus. Ik heb het verleden jaar ook gedaan.

Je mail kun je alvast sorteren op bijlagen en dan openen (hell, ik weet het) en overzetten in meerdere mappen die je van te voren hebt aangemaakt. Heb je gelijk een datum erbij.

Bijvoorbeeld 2017/maand/nummer

Foto's nummeren en dan begin je met 001 (weet niet hoeveel foto's je hebt. Ik had er een paar honderd) want als je met 1 begint dan is de volgende niet 2 maar 11 ;-).

Of je geeft het een naam: 2017/feest tante Truus/001 etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven