Hoe heet zo'n schakelaar?
donderdag 6 juli 2017 om 20:33
De knop op de schakelaar van mijn oude lamp is lam, dus die wil ik vervangen. Maar ik weet niet hoe zo'n schakelaar heet en al googelend kom ik er niet achter.
Het is een staande lamp met twee kappen, als je achtereenvolgens op de knop drukt, gaat eerst de ene lamp aan, dan de andere, dan allebei en dan gaan ze allebei uit. Hoe heet zo'n schakelaar? Als ik weet hoe hij heet, kan ik ernaar op zoek gaan.
Alvast bedankt!
Het is een staande lamp met twee kappen, als je achtereenvolgens op de knop drukt, gaat eerst de ene lamp aan, dan de andere, dan allebei en dan gaan ze allebei uit. Hoe heet zo'n schakelaar? Als ik weet hoe hij heet, kan ik ernaar op zoek gaan.
Alvast bedankt!
donderdag 6 juli 2017 om 20:59
donderdag 6 juli 2017 om 21:37
zaterdag 8 juli 2017 om 15:19
Dat klopt, het is ook bepaald geen standaard type schakelaar. Dit is een type dat alleen direct voor fabrieken beschikbaar is.
Je kunt op Aliexpress en dat soort zaken kijken, maar ik weet uit eigen ervaring ook wat voor troep er uit China komt en bibber meer dan eens bij het feit dat veel mensen dergelijke troep in huis hebben.
De betere lampenwinkel wil nog wel eens verrassingen in huis hebben die je niet zomaar verwacht, dus daar kan je ook nog langsgaan.
Er zal een naam voor zijn, maar ik weet 'm niet (ik heb een tijd in een zaak gewerkt waar we op componentniveau van alles verkochten voor elektra en elektronica). Een 'doordruk-2-standen' schakelaar lijkt me eigenlijk nog de beste omschrijving.
De schakelaar meenemen of de lamp (als dat gaat) is de beste tip die ik je kan geven om lang giswerk door de verkoper te voorkomen.
Verder ga ik wel met NosceTeIpsum mee...
zondag 9 juli 2017 om 10:19
zondag 9 juli 2017 om 19:14
zondag 9 juli 2017 om 19:25