Hoe heet zo'n schakelaar?

06-07-2017 20:33 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
De knop op de schakelaar van mijn oude lamp is lam, dus die wil ik vervangen. Maar ik weet niet hoe zo'n schakelaar heet en al googelend kom ik er niet achter.
Het is een staande lamp met twee kappen, als je achtereenvolgens op de knop drukt, gaat eerst de ene lamp aan, dan de andere, dan allebei en dan gaan ze allebei uit. Hoe heet zo'n schakelaar? Als ik weet hoe hij heet, kan ik ernaar op zoek gaan.
Alvast bedankt!
Een dinges.
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
foto schakelaar?
Foto schakelaar lijkt het niet te zijn!
Serieschakelaar?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Voetschakelaar 3 standen.?

Serieschakelaar zou voor in de muur zijn.
orangesss schreef:
06-07-2017 20:45
Foto schakelaar lijkt het niet te zijn!
Ik bedoelde eigelijk of je een foto hebt van die schakelaar :biggrin:
Onderbrekingsschakelaar?
Ginerva schreef:
06-07-2017 20:48
:rofl:
Wisselschakelaar of serieschakelaar
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Kluitje schreef:
06-07-2017 20:53
Wisselschakelaar of serieschakelaar
Wisselschakelaar is het niet. Dat een een contact wat je met 2 schakelaars kunt bedienen. Noem het zelf altijd hotelschakelaar.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ginerva schreef:
Haha, oeps...
Voetschakelaar, bedankt!
Die met drie standen die ik vind zijn duurder dan de (tweedehands) lamp is geweest... Maar maakt niet uit, ik weet nu in ieder geval waar ik op moet zoeken.
Maar weet je eigenlijk wel iets van elektra om de schakelaar te vervangen? Ik zie nl. heel vaak installaties en apparaten die met de beste intenties zijn 'verbeterd' of 'gerepareerd', maar ondertussen een ware death trap zijn geworden.
verkeerd gelezen, laat maar..
Ginerva schreef:
:hihi: :hihi:
orangesss schreef:
06-07-2017 21:37
Die met drie standen die ik vind zijn duurder dan de (tweedehands) lamp is geweest... Maar maakt niet uit, ik weet nu in ieder geval waar ik op moet zoeken.
Dat klopt, het is ook bepaald geen standaard type schakelaar. Dit is een type dat alleen direct voor fabrieken beschikbaar is.

Je kunt op Aliexpress en dat soort zaken kijken, maar ik weet uit eigen ervaring ook wat voor troep er uit China komt en bibber meer dan eens bij het feit dat veel mensen dergelijke troep in huis hebben.
De betere lampenwinkel wil nog wel eens verrassingen in huis hebben die je niet zomaar verwacht, dus daar kan je ook nog langsgaan.

Er zal een naam voor zijn, maar ik weet 'm niet (ik heb een tijd in een zaak gewerkt waar we op componentniveau van alles verkochten voor elektra en elektronica). Een 'doordruk-2-standen' schakelaar lijkt me eigenlijk nog de beste omschrijving.
De schakelaar meenemen of de lamp (als dat gaat) is de beste tip die ik je kan geven om lang giswerk door de verkoper te voorkomen.

Verder ga ik wel met NosceTeIpsum mee...
Nog bedankt voor tips! Ik ga me niet zelf wagen aan het vervangen van de schakelaar, maar wil wel zelf het materiaal regelen. Ik zal eens langsgaan in een lampenwinkel.
Ginerva schreef:
:biggrin:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ga eens naar een kringloopwinkel en haal daar voor 5 euries een lamp weg met vergelijkbare schakelaar zodat je hem om kan zetten :)
Niet geschoten is altijd mis
Ginerva schreef:
:-) Logisch, anders had je die spatie niet gebruikt...
Tickel schreef:
06-07-2017 20:59
Wisselschakelaar is het niet. Dat een een contact wat je met 2 schakelaars kunt bedienen. Noem het zelf altijd hotelschakelaar.
Een hotelschakelaar bestaat niet. Een hotelschakeling wel. En die bestaat uit 2 wisselschakelaars....
viva1966 schreef:
09-07-2017 19:14
Een hotelschakelaar bestaat niet. Een hotelschakeling wel. En die bestaat uit 2 wisselschakelaars....
Mijn man de elektroboer zegt voetschakelaar 3 standen. To heeft dat al uitgevogeld en bekeken maar vind het een dure schakelaar. Dus je bent een beetje mosterd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven