Lekker slapen op de camping

06-07-2017 18:30 40 berichten
Hoi forummers, dit jaar ga ik voor het eerst sinds jaaaaaaaren weer eens kamperen. Een beetje primitief aanmodderen vind ik prima, maar ik wil wel graag goed uitrusten. Dus, hoe ga ik er voor zorgen dat ik lekker kan slapen? Wat is nu echt een comfortabel bed voor in een tent? Ik heb wel eens op een aerobed geslapen, maar dat vond ik niet geweldig. Ik hoor graag jullie tips!
MoirenPhae schreef:
06-07-2017 22:14
Het staat alleen kut op.
Dat vind ik nou juist van een luchtbed.
Eloise_Xennakiss schreef:
06-07-2017 22:26
Dat vind ik nou juist van een luchtbed.
Daarom wilde ik een hoge.
MoirenPhae schreef:
06-07-2017 22:32
Daarom wilde ik een hoge.
Hielp niks. Hadden mn ouders speciaal voor mij gekocht voor de 1 max 2x per jaar dat ik er sliep.
Blijf bij het eraf gaan het idee houden dat ik elk moment gelanceerd kan worden.
Zo boing hup eraf, net als een springkussen zeg maar.
Hoe hard of zacht het ding ook.

Nu neem ik dat die 1 a 2x wel voor lief maar heb liever mijn inflatable.
Eloise_Xennakiss schreef:
06-07-2017 23:05
Hielp niks. Hadden mn ouders speciaal voor mij gekocht voor de 1 max 2x per jaar dat ik er sliep.
Blijf bij het eraf gaan het idee houden dat ik elk moment gelanceerd kan worden.
Zo boing hup eraf, net als een springkussen zeg maar.
Hoe hard of zacht het ding ook.

Nu neem ik dat die 1 a 2x wel voor lief maar heb liever mijn inflatable.
Zit jij mijn hoop even de grond in te boren :|
Alle reacties Link kopieren
sandra1905 schreef:
06-07-2017 22:05
Met twee op zo'n ding vind ik niet lekker liggen. En als je 's nachts ff opstaat is de ander wakker. Mijn eigen bed kan jammer genoeg niet mee...
Ik heb er een van 40 cm hoog en een meter breed. Ligt heerlijk!
MoirenPhae schreef:
06-07-2017 23:10
Zit jij mijn hoop even de grond in te boren :|
Sorry :A:
Maar wie weet vind jij het wel heerlijk liggen.
Ook ik zweer bij een selfinflating matje. Ik slaap vaak breeduit (arm /been opzij) en vind daarom een te dik matje of veldbed niks, dan bungelt mijn arm. Ik heb er 1 van 5 cm. Leg er om dezelfde reden graag een deken onder.

Maar waar ik in een tent (maar ook in huisjes met belachelijk lichte gordijnen) niet zonder kan is een goed slaapmasker. En goede oordopjes.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik zweer ook bij een self inflatable. Wij nemen er altijd twee mee en doen die in een tweepersoons hoeslaken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hier ook 10cm inflatable matjes van Nomad. Had ik 10 jaar eerder moeten kopen. Eerder altijd een 2 persoons luchtbed. Ik werd altijd getorpedeerd als mijn vriend zich omdraaide. Thuis hebben we een groot bed en dan op vakantie op een krakend onconfortabel luchtbed van 140 breed. Vreselijk.

Ik zag pas bij de decathlon een soort boxspring/stretcher waar je je matje op kan leggen. Lig je wat hoger en je kan ze ook aanelkaar ritsen. Dat leek me ook wel wat. Alleen blijven wij vaak maximaal 3 nachten op dezelfde plek, dan lijkt t me teveel gedoe. Iemand ervaring?

Dit is hem:
https://www.decathlon.nl/p/opblaasbaar- ... 99&c=BLAUW#
Ik vind het enigszins lachwekkend, sorry.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik denk ook niet dat ik m ga kopen hoor ;)
We nemen al zoveel zooi mee en met het trekken wat wij vaak doen totaal niet handig.
Maar ik las een paar mensen die matjes te laag vinden, en dan is dit misschien een uitkomst. Ik kan me best voorstellen dat als ik een grotere tent zou hebben en ik ergens 2 weken op een vaste plek zou staan ik ze zou kunnen kopen.

Aan de andere kant denk ik dan ook al bijna, waarom ga je dan niet in een caravan liggen? In een tent slapen hoort ook een beetje back to basic te zijn natuurlijk.

Al vraag ik me soms ook wel weer af waarom ik het zo fijn vind om een paar weken per jaar in zo'n kruiptent te zitten. Maar een week in een all inclusive hotel vind ik geen bal aan. En meestal plannen we in de winter ook nog een verre vakantie. Dan vind ik dat kruipen in een klamme tent ook wel weer zijn charmes hebben. :proud:
Ik vraag me inderdaad ook wel eens af waarom ik ga kamperen, maar als ik dan 's avonds met een wijntje voor de tent zit, vind ik het geweldig. En na drie weken kamperen lijkt mijn huis weer enorm ruim en luxe.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Overdag en 's avonds lekker op de camping en 's nachts naar een fatsoenlijk hotel in de buurt!
Luchtbed van Intex, wij hebben die 4 zomers gebruikt en heerlijk op geslapen. Destijds gekocht bij Action.
Zelf altijd rugklachten, zeker 's ochtends werd ik altijd stram wakker. Op basis van uitgebreide review van kampeermeneer.nl een 10 cm dikke zelfopblaasbare mat gekocht: http://www.kampeermeneer.nl/slaapmat-ex ... at-10-lxw/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven