Lichaam wil iets anders?
vrijdag 7 juli 2017 om 17:01
Als iemand "slecht aan het gaan" is van drugs of helemaal lazarus is van de drank is dat overduidelijk NIET het moment om de persoon in kwestie te gaan betasten. Je weet dan dat die persoon er niet met zijn volle verstand bij is.
Het feit dat je geen nee hebt gezegd ligt dus binnen het verwachtingspatroon. Die persoon heeft dus willens en wetens misbruik gemaakt van de situatie. Je hoeft echt geen "nee!!!!!" te gillen om duidelijk te maken dat het niet gewenst is. Je hebt je weggedraaid. Is volgens mij veelzeggend genoeg als je dat optelt bij het feit dat je onder invloed van drugs was.
Jij bent niet fout TO. Jij bent echt het slachtoffer in deze.
Het feit dat je geen nee hebt gezegd ligt dus binnen het verwachtingspatroon. Die persoon heeft dus willens en wetens misbruik gemaakt van de situatie. Je hoeft echt geen "nee!!!!!" te gillen om duidelijk te maken dat het niet gewenst is. Je hebt je weggedraaid. Is volgens mij veelzeggend genoeg als je dat optelt bij het feit dat je onder invloed van drugs was.
Jij bent niet fout TO. Jij bent echt het slachtoffer in deze.
vrijdag 7 juli 2017 om 17:06
Aanranders zien het altijd anders, maar dat wil niet zeggen dat zij het juist ziensam-the-man schreef: ↑07-07-2017 16:49diegene zag dat anders ook omdat ik geen nee gezegd heb denk ik en dat moet ik dan ook aan vriend vertellen. en hij kent die persoon langer dus ik weet niet wie hij gaat geloven.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 7 juli 2017 om 17:06
Je bent ongewenst bepoteld oftewel aangerand terwijl je zo onder invloed was dat je niet adequaat kon reageren. Zo lees ik het. Ik zou als partner daar niet boos om kunnen zijn, maar het verschrikkelijk voor je vinden. Als je het moeilijk vindt te vertellen, misschien idee om met de praktijkondersteuner van de ggz bij je huisarts te praten of misschien iets via een gay-organisatie als het coc ofzo?
vrijdag 7 juli 2017 om 17:23
vrijdag 7 juli 2017 om 17:24
Wat weet die vriend er nog van als hij ook onder invloed was? Als jullie beide een half verhaal onthouden hebben, zou ik me afvragen wie de werkelijkheid kan navertellen.
Ik zou eerst eens gaan praten met degene die je lastig heeft gevallen om te kijken wat er volgens zijn versie van het verhaal wel of niet gebeurd is. Daarna kun je altijd nog met je vriend en evt. met z'n drieën in gesprek.
Als het je echt dwars zit zou ik tegen je vriend open kaart spelen, hier hoef je niet mee rond te blijven lopen.
Ik zou eerst eens gaan praten met degene die je lastig heeft gevallen om te kijken wat er volgens zijn versie van het verhaal wel of niet gebeurd is. Daarna kun je altijd nog met je vriend en evt. met z'n drieën in gesprek.
Als het je echt dwars zit zou ik tegen je vriend open kaart spelen, hier hoef je niet mee rond te blijven lopen.
vrijdag 7 juli 2017 om 17:25
Ik gooi hem er nog maar een keer in:
https://www.youtube.com/watch?v=pZwvrxVavnQ
Sterkte, TO.
https://www.youtube.com/watch?v=pZwvrxVavnQ
Sterkte, TO.
Ik moet helemaal niks!
vrijdag 7 juli 2017 om 18:04
Wat een maffe uitspraak. Jouw lichaam zal nooit "zeggen" dat je iemand in elkaar moet slaan. Dat zijn je gedachten.
Je geslachtsdelen daarintegen kunnen wel reageren zonder hulp van jouw gedachten.
vrijdag 7 juli 2017 om 18:10
vrijdag 7 juli 2017 om 18:36
Je klinkt als een lieve vent die iets stoms heeft gedaan (drugs gebruiken) en dat daar hele grote consequenties aan zitten (aanranding). Die beslissing om drugs te nemen heb je zelf genomen, misschien met wat groepsdruk, maar die heb je wel zelf genomen. Maar dan ben je, in mijn ogen, niet verantwoordelijk voor het feit dat dan iemand anders bedenkt dat'ie wel even aan jou mag zitten. Dat mag niet zonder jouw toestemming. Dat mag nooit. NOOIT.
Jij hebt geen toestemming gegeven. Dat je niet keihard nee hebt geroepen wil niet zeggen dat jij het er mee eens was, of dat je het wilde. Die ander is veel, veel te ver gegaan.
Als ik niet zeg dat ik niet wil dat jij mij in elkaar mept, mag jij mij dan in elkaar meppen? Nee
Als ik niet zeg dat ik niet wil dat jij mij een kop thee inschenkt, mag jij mij dan dwingen om die kop thee te drinken? Nee.
Als ik niet zeg dat ik niet wil dat jij mijn geslachtsdelen aanraakt, mag jij dat dan doen? Nee.
Hij is de klootzak, niet jij.
Jij hebt geen toestemming gegeven. Dat je niet keihard nee hebt geroepen wil niet zeggen dat jij het er mee eens was, of dat je het wilde. Die ander is veel, veel te ver gegaan.
Als ik niet zeg dat ik niet wil dat jij mij in elkaar mept, mag jij mij dan in elkaar meppen? Nee
Als ik niet zeg dat ik niet wil dat jij mij een kop thee inschenkt, mag jij mij dan dwingen om die kop thee te drinken? Nee.
Als ik niet zeg dat ik niet wil dat jij mijn geslachtsdelen aanraakt, mag jij dat dan doen? Nee.
Hij is de klootzak, niet jij.
vrijdag 7 juli 2017 om 18:48
Met "zo erg is het toch allemaal niet" bedoel ik dus dat TO niets verkeerds heeft gedaan.karin12345 schreef: ↑07-07-2017 16:34Joh, dat kun je toch prima vertellen?
Zo erg is het toch allemaal niet?
vrijdag 7 juli 2017 om 18:48
Met "zo erg is het toch allemaal niet" bedoel ik dus dat TO niets verkeerds heeft gedaan.karin12345 schreef: ↑07-07-2017 16:34Joh, dat kun je toch prima vertellen?
Zo erg is het toch allemaal niet?
vrijdag 7 juli 2017 om 20:22
Lieve vriend, ik moest iets vertellen wat ik heel moeilijk vind. Toen ik laatst voor het eerst drugs gebruikte was ik helemaal van de kaart weet je nog? (Weet je vriend dit überhaupt?!) Onze vriend probeerde me toen af te trekken. Ik draaide me op mijn buik, maar was te misselijk om meer te bewegen. Hij denkt misschien dat ik het ook wilde, omdat ik wel een stijve kreeg, maar dat was zeker niet zo. Ik voel me eigenlijk aangerand en voel me er natuurlijk ook heel kut over omdat ik alleen jou wil.
Ps. Als iemand hier 'schuld' heeft dan is het die kerel die jou af gaat trekken terwijl hij bevriend is met jou en je vriend. Hij probeerde je gewoon te verleiden tot vreemdgaan, fijne vriend is dat.
Ps. Als iemand hier 'schuld' heeft dan is het die kerel die jou af gaat trekken terwijl hij bevriend is met jou en je vriend. Hij probeerde je gewoon te verleiden tot vreemdgaan, fijne vriend is dat.
vrijdag 7 juli 2017 om 23:12
sorry dat ik niet meer reageerde ik moest werken. ik wil het er met die vriend over hebben maar aan de andere kant weet ik dat hij het weet omdat ie van die dubbele opmerkingen maakt waar vriend bij is. en zometeen gaat hij er een heel ding van maken waar vriend bij is. nu zegt hij bijvoorbeeld zo jij ging wel lekker he? waar vriend bij is en ik voel me dan zo vreemd erbij. ik ben zo bang dat mn vriend anders over me gaat denken of me eruit gooit.
vrijdag 7 juli 2017 om 23:29
zaterdag 8 juli 2017 om 00:54
Zit jouw relatie wel helemaal goed?
Als mij zoiets zou overkomen, dan zou ik helemaal niet bang zijn dat mijn vriend kwaad op mij zou worden.
Mijn vriend zou in zo'n geval aan mijn kant staan.
Het moet niet gekker worden zeg.
Dit is niet jouw schuld, en aangezien die kennis er rare dubbelzinnige opmerkingen over maakt zou ik het zeker zo snel mogelijk zelf vertellen, voor die kennis er zijn eigen draai aan geeft.
Wat ik me ook afvraag is waarom die kennis het zo normaal lijkt te vinden om de vriend van zijn vriend te bepotelen op een feestje.
Is dat gangbaar op zo'n gelegenheid?
Als mij zoiets zou overkomen, dan zou ik helemaal niet bang zijn dat mijn vriend kwaad op mij zou worden.
Mijn vriend zou in zo'n geval aan mijn kant staan.
Het moet niet gekker worden zeg.
Dit is niet jouw schuld, en aangezien die kennis er rare dubbelzinnige opmerkingen over maakt zou ik het zeker zo snel mogelijk zelf vertellen, voor die kennis er zijn eigen draai aan geeft.
Wat ik me ook afvraag is waarom die kennis het zo normaal lijkt te vinden om de vriend van zijn vriend te bepotelen op een feestje.
Is dat gangbaar op zo'n gelegenheid?
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
zaterdag 8 juli 2017 om 10:32
Die jarenlange vriendschap was voor die bepotelaar toch niet zoveel waard als hij de vriend van zijn kameraad gaat betasten.sam-the-man schreef: ↑07-07-2017 23:29als ik het vertel kan ik het niet meer terugnemen en zit ik te stoken in een lange vriendschap maar als ik het niet vertel en vriend komt er dan achter.. misschien is dat wel erger? ik kan dit niet goedpraten lijkt zo. iedereen had gebruikt en ik was de enige die zo raar deed
Als mijn beste vriendin mijn man gaat bepotelen terwijl hij onder invloed is van drugs kan die vriendin ophoepelen hoor!
zaterdag 8 juli 2017 om 20:12
mn vriend zat bij de rest die had het gewoon leuk ik was degene die weer zo raar reageerde. misschien herinner ik het me ook allemaal fout maar dat weet ik ook niet zeker. ik durf er niet over te beginnen. ik weet niet of het normaal is dat ik zo deed. ze zeiden wel van te voren dat je iedereen extreem lief vind enzo en dat er wel over sommige grenzen gegaan word en dat dat moet kunnen maar ik had niet verwacht dat zoiets gebeurde? ik voelde me niet zo alleen maar ziek eigenlijk. maar toch was er iets dat het wel ok vond anders reageerde ik wel anders denk ik? ze gaan vanavond uit ik wil niet mee ik kan die gast gewoon even niet zien. en toch wat als hij met mn vriend gaat praten?
ja de relatie zit goed maar dat betekend niet dat hij alsnog kwaad zou kunnen worden hij kent mij veel minder lang dan al zijn vrienden.
ja de relatie zit goed maar dat betekend niet dat hij alsnog kwaad zou kunnen worden hij kent mij veel minder lang dan al zijn vrienden.