Hotspots Barcelona

05-07-2017 16:38 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Wij gaan binnenkort een aantal dagen naar Barcelona toe. Ons hotel is een stukje er vanaf maar wel te doen met de auto. Wie heeft er nog leuke hotspots/tips?

Dank je wel alvast! :)
Koop je kaartjes voor de sagrada familia vooraf online, dan kan je zo via de ingang aan de andere kant naar binnen en dat scheelt echt uren wachtrij!
Parkeren is er volgens mij niet fijn. Ik zou een station net buiten de stad zoeken en met de trein verder gaan.

Verder zou ik de ramblas overslaan.
Park Guell is ook heel mooi maar ook daarvoor reserveren anders kan je er niet in. Je moet voor een bepaald tijdslot reserveren. Wij hadden in mei gelukkig gereserveerd, want het was die dag uitverkocht.

Ook leuk een fietstocht door Barcelona.
Sagrada familia mag je écht niet missen. Wij hebben een tour gehad met een gids wat erg interessant was. Wel even vooraf reserveren. Zoals eerder gezegd Park Guell, maar ook even reserveren van te voren. Verder vonden wij de haven erg leuk en het winkelcentrum daarbij. En als je van voetbal houdt dan is Camp Nou wel erg leuk om eens te bekijken. Ik vond de Ramblas ook erg leuk en gezellig om over te wandelen.

Verder hebben wij ook op de hop on hop off bus gezeten. Aanrader! Je komt langs alle leuke plekjes van de stad en je kan uitstappen en opstappen op de verschillende haltes. We zijn ook nog met de kabelbaan naar Montjuicberg geweest. Wij waren er een week dus we hebben aardig wat kunnen zien van de stad.

Ach, en het is in iedere stad zo maar let goed op je spullen en dan met name in de metro. Mijn vriend z'n telefoon is daar uit z'n broekzak gejat.

Fijne vakantie!
Fietsen door Barcelona is inderdaad ook superleuk!
Fietsen is leuk ja. Als je de kleine oude straatjes wilt zien, ga dan naar Barceloneta, een wijk die parallel aan de zee loopt. Die wordt ook steeds hipper.
De Ramblas zou ik wel doen als je voor het eerst daar bent. Druk en vol toeristen (én zakkenrollers!), maar je moet het eigenlijk een keer gezien hebben.
De huizen van Gaudí (vooral La Pedrera) vind ik ook prachtig om te bezoeken.

En inderdaad, niet met de auto de stad in als het niet hoeft. Ik weet niet waar je zit, maar de kustplaatsen ten noorden van Barcelona hebben een prima treinverbinding. Leuk lijntje is dat ook, langs de kust.
http://www.spottedbylocals.com/barcelona/
You can never have too many hats, gloves and shoes
Super dank jullie wel, ik ga het verder uitzoeken. Mochten er nog tips zijn dan hoor ik het graag :)
Carry_lm schreef:
05-07-2017 18:11
Park Guell is ook heel mooi maar ook daarvoor reserveren anders kan je er niet in. Je moet voor een bepaald tijdslot reserveren. Wij hadden in mei gelukkig gereserveerd, want het was die dag uitverkocht.

Ook leuk een fietstocht door Barcelona.
Wij waren er gewoon zonder reservering naartoe gegaan en geen probleem. Was echter wel 10 jaar geleden ofzo.
Mooiste van Barcelona wat mij betreft. Al vond ik Casa Batlo en Milo ook bijzonder.

In de stad gewoon alles met de metro doen of de hop-on-hop-off
MilA
Monserrat is een plaatsje in de bergen in de buurt van Barcelona. Je komt er met de trein en neemt dan de kabelbaan of een treintje naar boven. Ik vond het uitzicht vanaf daar echt fantastisch, zo tussen alle bergen in staan op een grote berg.
Tot een paar jaar geleden was Parc Guell gratis entree, dus hoefde je niet te reserveren. Tegenwoordig is er een gratis deel (dus zonder reservering), maar het mooiste deel is betaalde entree nu, en het is in de zomermaanden idd zeker nodig om te reserveren - zelfde voor Sagrada Familia. Verder is mijn persoonlijke favoriet Casa Batllo, ook prijzige entree maar met audioguide erg interessant en schitterend om te zien. Een fietstocht is zeker erg de moeite waard, probeer de grote groepen te vermijden, er zijn ook bedrijfjes die kleine groepen rondfietsen en door de drukte tegenwoordig in de stad is dat een stuk fijner en zie/hoor je veel meer dan met de massa-groepen van de grotere tours.
De vers markt aan de Ramblas La bougeria.
susje
De magische fontein, ofwel el Font Màgic is een van mijn favoriete plekjes. Bij de Placa Espanya (metrohalte) en dan 's avonds. Ieder half uur een voorstelling van de fontein die op de maat van muziek beweegt, met kleur erbij. En ieder half uur is de muziek anders (meer pop, meer klassiek, etc).
Barcelona is een geweldige stad en er zijn al een hoop leuke opties genoemd! Maar wij hebben laatst twee dingen gedaan, een fietstour en een speurtocht. Super leuk! Fietsen zie je veel van de stad en je hebt veel nederlandse gidsen en de speurtocht is super leuk als je van escape rooms houdt, deze was heel goed in elkaar gezet, lastige puzzels en je ziet ook veel van de stad. Wij vonden het super leuk :)

Wij sliepen in de buurt van Sant Antoni en daar heb je allemaal leuke barretjes en restaurantje waar je nog voor goedkope prijzen een biertje kan bestellen. Niet zoals op de Rambla. (12euro :( )
Alles is al zo'n beetje gezegd. De ramblas en de haven zijn echt aanraders. Pas op er zijn daar enorm veel zakkenrollers!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven