Natuurbegraafplaatsen.

09-07-2017 21:49 190 berichten
Via Google kan ik het niet echt vinden, maar misschien gebruik ik verkeerde termen.

Ik ben op zoek naar natuur- e/o begraafplaatsen in de Randstad.

Ik weet dat Zorgvlied er speciale delen voor heeft, maar zijn er ook nog anderen?
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
11-07-2017 20:41
Geen idee, nog niet in verdiept en hoop daar nog een jaar of 40 voor te krijgen :P
3 dagen is volgens mij de wachttijd.
De uitvaart mag (uit mijn hoofd) niet eerder dan 36 uur na het overlijden plaatsvinden. Natuurlijk moet het dan een natuurlijk overlijden zijn.
Bladiebladiebla2016 schreef:
11-07-2017 20:42
Waar het precies uitkomt weet ik niet. Nooit gevraagd. Maar ik denk het wel. Ik werk inderdaad voor een uitvaartverzorger.
O van daar dat je zoveel weet, bijzonder beroep
Bladiebladiebla2016 schreef:
11-07-2017 20:47
De uitvaart mag (uit mijn hoofd) niet eerder dan 36 uur na het overlijden plaatsvinden. Natuurlijk moet het dan een natuurlijk overlijden zijn.
Dan haal je dat precies Moi, en ik hoop ook dat je pas over ruim 50 jaar begraven wordt.

Toevallig ben ik me er ook net in aan het verdiepen, maar ben nog niet verder gekomen dan dat ik die doeken mooi vind en dat ik graag of op zee of in een natuurbegraafplaats begraven wil worden.
Ik ben er niet voor:

"Bedrijven die ‘natuurbegraven’ aanbieden, verkopen grafrechten ‘voor eeuwig’. Dit roept bij ons veel vragen op. Hoezo kan een ondernemer het gebruik van een stuk van de aarde ‘voor eeuwig’ verkopen? Hoe groot is Nederland nog als we allemaal een eigen stuk grond ‘eeuwig’ bezet willen houden? Belasten we de aarde al niet genoeg?

Is het wenselijk dat wij mensen ook de laatste stukjes natuur in Nederland economisch uitbaten? Willen wij echt dat de weinige natuurgebieden in Nederland veranderen in begraafplaatsen?" (http://natuurbegraafplaats-waaromniet.n ... -en-tegen/)

Dat is een beetje mijn bezwaar. Ik laat me cremeren zodat ik na mijn dood geen ruimte inneem en de natuur niet vervuil met mijn stoffelijke resten.
Ik breek kort in......
Mij mogen ze in de Kliko douwen. Echt waar.......die opsmuk en aandacht wil ik helemaal niet. Levend doe ik graag moeite voor mijn uiterlijk en lig ik graag comfortabel, dood bespaar ik mij die dingen.

Neemt niet weg dat eenieder zijn eigen ideeën mag hebben. Voor mij zelf echter geen toeters en bellen dmv graf dat moet worden onderhouden, koffietafel, tranen etc als het aan mij ligt.
Lichaam in de kliko, en als afscheid een "feestje" in een plaatselijke brasserie met vrolijke muziek, vrolijke kleuren, alcohol en hapjes voor degenen die dat blieven. Dat zou mij aanspreken.
PowerCube schreef:
12-07-2017 09:45
Ik ben er niet voor:

"Bedrijven die ‘natuurbegraven’ aanbieden, verkopen grafrechten ‘voor eeuwig’. Dit roept bij ons veel vragen op. Hoezo kan een ondernemer het gebruik van een stuk van de aarde ‘voor eeuwig’ verkopen? Hoe groot is Nederland nog als we allemaal een eigen stuk grond ‘eeuwig’ bezet willen houden? Belasten we de aarde al niet genoeg?

Is het wenselijk dat wij mensen ook de laatste stukjes natuur in Nederland economisch uitbaten? Willen wij echt dat de weinige natuurgebieden in Nederland veranderen in begraafplaatsen?" (http://natuurbegraafplaats-waaromniet.n ... -en-tegen/)

Dat is een beetje mijn bezwaar. Ik laat me cremeren zodat ik na mijn dood geen ruimte inneem en de natuur niet vervuil met mijn stoffelijke resten.
Exact. Precies mijn bezwaar. Ik vind het werkelijk het toppunt van egoïsme, en compleet niet 'natuurlijk'.
PowerCube schreef:
Ik ben er niet voor:

.
Duidelijk stuk zeg. Ik was al niet voor in verband met het opeisen van die paar stukjes groen die er nog zijn in Nederland. Maar wat ik hier lees zou je dit helemaal niet moeten willen.
Troeteltje schreef:
12-07-2017 09:55
Ik breek kort in......
Mij mogen ze in de Kliko douwen. Echt waar.......die opsmuk en aandacht wil ik helemaal niet. Levend doe ik graag moeite voor mijn uiterlijk en lig ik graag comfortabel, dood bespaar ik mij die dingen.

Neemt niet weg dat eenieder zijn eigen ideeën mag hebben. Voor mij zelf echter geen toeters en bellen dmv graf dat moet worden onderhouden, koffietafel, tranen etc als het aan mij ligt.
Lichaam in de kliko, en als afscheid een "feestje" in een plaatselijke brasserie met vrolijke muziek, vrolijke kleuren, alcohol en hapjes voor degenen die dat blieven. Dat zou mij aanspreken.
.
Dat zou ik ter beschikking aan de medische wetenschap overwegen, dan dient je lichaam nog enig nut. Alleen is het feestje dan zonder lichaam.
Hetvrijewoord schreef:
12-07-2017 10:33
.
Duidelijk stuk zeg. Ik was al niet voor in verband met het opeisen van die paar stukjes groen die er nog zijn in Nederland. Maar wat ik hier lees zou je dit helemaal niet moeten willen.
Het hele stuk is inderdaad de moeite waard, niet alleen het deel dat ik citeerde. In dat deel wordt mijn oorspronkelijke bezwaar verwoord (beter dan ik dat zelf kan) maar ook in de andere bezwaren kan ik me vinden.
Ginerva schreef:
11-07-2017 20:35
Lek je soms ook door de huid?

Je hebt er veel verstand van werk jij soms bij een uitvaartcentrum?
Leeglopen gebeurd al na een paar uur, en door de huid lekker gebeurd idd ook. Dit duurt wel wat langer.
Ik merk dat ik me gewoon een beetje boos aan het maken ben. Ik hoop echt, voor het welzijn van de natuur, dat dit verboden wordt.
Perzina schreef:
12-07-2017 11:32
Ik merk dat ik me gewoon een beetje boos aan het maken ben. Ik hoop echt, voor het welzijn van de natuur, dat dit verboden wordt.
Ja ik vind dit ook allemaal nogal bullshit. Teruggaan in de tijd door maar lichamen neer te pleuren waar je maar wilt. Zie zo allerlei ziekten weer hun come back maken die weg zijn dankzij hygiene.
Hetvrijewoord schreef:
12-07-2017 10:34
.
Dat zou ik ter beschikking aan de medische wetenschap overwegen, dan dient je lichaam nog enig nut. Alleen is het feestje dan zonder lichaam.
Is geregeld. Goede tip, prima idee en gaat dus ook gebeuren.
Hetvrijewoord schreef:
12-07-2017 10:34
.
Dat willen mijn achterblijvers niet.
Naar hen luister ik wanneer ik bepaalde beslissingen neem. Dit is er eentje van.
Pieps2016 schreef:
12-07-2017 11:39
Ja ik vind dit ook allemaal nogal bullshit. Teruggaan in de tijd door maar lichamen neer te pleuren waar je maar wilt. Zie zo allerlei ziekten weer hun come back maken die weg zijn dankzij hygiene.
Op een reguliere begraafplaats is er geen vervuiling en kans op ziekten. Ik zie werkelijk het verschil niet.
MoirenPhae schreef:
12-07-2017 12:15
Op wen reguliere begraafplaats is er geen vervuiling en kans op ziekten. Ik zie werkelijk het verschil niet.

Werkelijk!

Het verschil zit in het feit dat de reguliere begraafplaatsen vaststaande locaties zijn, die daar ook zullen blijven. Daar is dan de vervuiling en hier wordt zorgvuldig mee om gesprongen als er geruimd wordt.

Men weet dus waar de menselijke resten en de vervuiling zich bevinden, in afgekaderd gebied.

Dit heeft als gevolg dat de natuur, het natuurgebied schoon blijft!

Nog los van de verstoring van de natuurgebieden door die idiote begravenissen.
Perzina schreef:
12-07-2017 12:19
Werkelijk!

Het verschil zit in het feit dat de reguliere begraafplaatsen vaststaande locaties zijn, die daar ook zullen blijven. Daar is dan de vervuiling en hier wordt zorgvuldig mee om gesprongen als er geruimd wordt.

Men weet dus waar de menselijke resten en de vervuiling zich bevinden, in afgekaderd gebied.

Dit heeft als gevolg dat de natuur, het natuurgebied schoon blijft!

Nog los van de verstoring van de natuurgebieden door die idiote begravenissen.
Sta je ni met stoom uit je oren te stampvoeten?

Doe eens normaal zeg.
Ik laat me begraven waar ik wil en hoe ik wil. Dat jij daar anders over denkt kan en mag. Ik ga tegen jou toch ook noet zo te keer.
Troeteltje schreef:
12-07-2017 12:09
Is geregeld. Goede tip, prima idee en gaat dus ook gebeuren.
.
:-D

Mijn vader heeft dat ook besloten, persoonlijk vind ik het lastig (vooral het snelle weghalen) maar respecteer zijn beslissing.
Hetvrijewoord schreef:
12-07-2017 12:22
.
Mijn reactie was aan Troeteltje gericht.
Daar mag ik dan niet op reageren?
MoirenPhae schreef:
12-07-2017 12:11
Naar hen luister ik wanneer ik bepaalde beslissingen neem. Dit is er eentje van.
.
Mijn reactie was aan Troeteltje gericht.
MoirenPhae schreef:
12-07-2017 12:22
Daar mag ik dan niet op reageren?
.
:lijstje:
Schrijf ik dat?
MoirenPhae schreef:
12-07-2017 12:11
Zelf ben ik levensbedreigend ziek geweest en heb toen mijn wensen vastgelegd. Inmiddels heb ik kinderen en om die reden heb ik mijn plannen wel wat aangepast, maar meer dan een urn zit er voor mijn nabestaanden niet in ben ik bang. Ik heb ook allerlei ideeen over de uitvaartceremonie, maar laat het aan mijn nabestaanden (man/kinderen) hoe ze die willen vormgeven. De keuze voor mijn laatste rustplaats is wel aan mij. Ik heb dat 1x aan mijn basisschoolkinderen uitgelegd en toen snapten ze het al.
MoirenPhae schreef:
12-07-2017 12:20

Doe eens normaal zeg.
Ik laat me begraven waar ik wil en hoe ik wil. Dat jij daar anders over denkt kan en mag. Ik ga tegen jou toch ook noet zo te keer.

Ja dat jij toch doet wat je wilt en je eigen belang boven de natuur stelt was me duidelijk.
MoirenPhae schreef:
12-07-2017 12:20

Doe eens normaal zeg.
.
Dat valt nog te bezien je openingspost lezende. Als er in de regio waar je perse begraven wilt worden niets is zul je ergens water bij de wijn moeten doen.

Ik vond het artikel dat powercube deelde zeer informatief. Lees het eens om je te informeren.
PowerCube schreef:
Ik ben er niet voor:

Eens. Er is weinig ruimte in Nederland en de open stukken díe we nog hebben gaan we dan gebruiken om lichamen te laten vergaan. Want zo lekker één met de natuur. Please zeg. Maak nog een boswandeling voor je gaat en laat je cremeren en uitstrooien. Kun je mee met de wind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven