Natuurbegraafplaatsen.

09-07-2017 21:49 190 berichten
Via Google kan ik het niet echt vinden, maar misschien gebruik ik verkeerde termen.

Ik ben op zoek naar natuur- e/o begraafplaatsen in de Randstad.

Ik weet dat Zorgvlied er speciale delen voor heeft, maar zijn er ook nog anderen?
Alle reacties Link kopieren
PowerCube schreef:
12-07-2017 13:26
Voor de hardliners is dat ook niet goed. Je veroorzaakt schadelijke stoffen doordat je je laat verbranden en neemt dan ook nog ruimte in in een urnentuin of urnenwand! Dat gaat me persoonlijk een beetje te ver, want 1 urnenwand met 50 urnen neemt stukken minder ruimte in dan een begraafplaats met 50 graven.
Ik heb behoorlijk schijt aan hardliners. Dus dat is geen probleem.
Maar er is toch ook zo'n methode dat je gevriesdroogd wordt? Dan blijft er alleen poeder over en dan word je gecomposteerd. Volgens mij ook niet persé milieuvriendelijk trouwens.
Bestaat een milieuvriendelijke uitvaart?
http://www.palliatievezorg.nl/page_699.html

Volgens dit artikel niet.
Lekker dan, geen enkel bos meer om lekker in te wandelen want daar liggen allemaal lijken in te vergaan, botulisme zal dan ook snel weer een comeback maken. Dieren die verdwijnen want ohhh ik wil zo graag een natuur begrafenis zoooo natuurlijk allemaal met die graafmachines want hell no dat er met de hand een graf gederft gaat worden want de Arbo wet is ook nog een dingetjes. Maar ach als de gekkies maar in de natuur begraven worden, doe dan tenminste je alu hoedje af.
Ze gaan inderdaad in alle (en allemaal aangelegde) bossen lijken begraven.
Laten we de nabestaanden zelf het graf derven, komen er ook geen bulldozers het bos in.
Wel fijn, warmte alle bossen is dan dus ook dicht bij mijn woonplaats.
Pieps2016 schreef:
12-07-2017 13:45
Lekker dan, geen enkel bos meer om lekker in te wandelen want daar liggen allemaal lijken in te vergaan, botulisme zal dan ook snel weer een comeback maken. Dieren die verdwijnen want ohhh ik wil zo graag een natuur begrafenis zoooo natuurlijk allemaal met die graafmachines want hell no dat er met de hand een graf gederft gaat worden want de Arbo wet is ook nog een dingetjes. Maar ach als de gekkies maar in de natuur begraven worden, doe dan tenminste je alu hoedje af.
Goh pieps wat een ongepaste post
PowerCube schreef:
12-07-2017 13:37
Bestaat een milieuvriendelijke uitvaart?
http://www.palliatievezorg.nl/page_699.html

Volgens dit artikel niet.
Ik heb het gelezen, nee schijnbaar bestaat er geen milieuvriendelijke uitvaart. Geeft toch ook wel te denken :(
nessemeisje schreef:
12-07-2017 13:31
Ik heb behoorlijk schijt aan hardliners. Dus dat is geen probleem.
Maar er is toch ook zo'n methode dat je gevriesdroogd wordt? Dan blijft er alleen poeder over en dan word je gecomposteerd. Volgens mij ook niet persé milieuvriendelijk trouwens.
Wel schoon maar niet milieuvriendelijk heb ik gelezen
Pieps2016 schreef:
12-07-2017 13:45
Lekker dan, geen enkel bos meer om lekker in te wandelen want daar liggen allemaal lijken in te vergaan
Grappig dat je dat zegt, want dat is dus al zo. Misschien dat die herten van Phae nog wel afgevoerd worden door de boswachter, maar al die muizen en eekhoorns en egels en vogels en insecten liggen gewoon te vergaan in dat bos. Open en bloot, want niemand die ze netjes begraaft. En daar wandel jij allemaal maar overheen, brrrr.
Je ziet die lijken ook echt niet liggen. Die zitten in de grond.

Er is 1 plek waar ze bovengronds liggen ivm onderzoek. En daar kan je dus niet bij, dus kom je die niet tegen.
MoirenPhae schreef:
12-07-2017 21:15
Je ziet die lijken ook echt niet liggen. Die zitten in de grond.

Er is 1 plek waar ze bovengronds liggen ivm onderzoek. En daar kan je dus niet bij, dus kom je die niet tegen.
Zou wat zijn hahahah gezellig met de kinderen aan de wandel breek je je nek over een lijk.
Bladiebladiebla2016 schreef:
12-07-2017 21:24
Zou wat zijn hahahah gezellig met de kinderen aan de wandel breek je je nek over een lijk.
Kunnen ze je wel laten liggen.
MoirenPhae schreef:
12-07-2017 21:31
Kunnen ze je wel laten liggen.
Scheelt een hoop kosten haha
:proud:
Er komt een nieuwe natuurbegraafplaats in de provincie Groningen. Misschien breiden ze ook uit in de Randstad?

http://www.dvhn.nl/groningen/Kleine-beg ... 76337.html
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Groningen is wel wat uit de route ja :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven