Stedentrip Den Haag

12-07-2017 21:49 18 berichten
Binnenkort ga ik 5 dagen in mijn uppie naar Den Haag. Wie heeft er nog tips/adviezen om te bezoeken of te bekijken daar? Gaat me meer om de niet zo standaard dingen.... een aantal musea staat al op mijn lijstje maar misschien hebben insiders nog leuke tips!
Ook met betrekking tot lunch en diner zijn tips welkom. Waar kun je ook in je eentje lekker zitten?
Alle reacties Link kopieren
Den Haag is niet leuk...Schilderswijk is aan te raden, maar niet alleen. Wel toeristisch, alleen ben jij de toerist...sarcasm off
Ik weet niet alle inside tips, maar zag afgelopen week voorbij komen dat er deze zomer weer rondleidingen worden georganiseerd in het vredespaleis: https://www.vredespaleis.nl/bezoek/rondleidingen/

In ieder geval uniek. Ik weet dat er in Den Haag ook wel eens (klassieke) lunchconcerten gegeven worden. Geen idee of dat was is hoor, maar wellicht interessant genoeg om uit te zoeken als je iets bijzonders zoekt. ;-)
Keep on dreaming!
Mauritshuis om meisje met de parel te bekijken..is redelijk recent vernieuwd en mooi geworden
Daarbij is meteen het binnenhof..het plein..bios ..stad met mooie passage...

Verder gemeentemuseum en museon

Naar scheveningen struinen op de boulevard en pier

Fiets huren en door meijendel fietsen echt prachtig of gewoon door haagse duinen

Picknicken in het zuiderpark

Tram 1 van scheveningen naar hartje delft nemen..kom je langs de meeste highlights en daarna grachtjes van delft bekijken
Oja panorama mesdag

Of je doet gewoon een stadswandeling

Lekker theedrinken in westbroekpark en madurodam bekijken

Ik zou even checken welke events of festivals er eventueel zijn als je er bent
Standaard, maar toch:
- Het Mauritshuis
- De Tweede Kamer, je kunt de plenaire zaal bezoeken en dan de debatten live bekijken, even opzoeken wanneer ze bezig zijn, is leuk om een keer te zien. En dan meteen de buitenkant alle gebouwen bekijken, ook het torentje
- Panorama Mesdag
Voor eten: Mama Kelly; zit in de Binckhorst.
Zuiderstrand, naar de Fuut! Leuke converten/voorstellingen, fijn (ook alleen) zitten en het strandbeest van Theo Jansen. De Frederik Hendriklaan, Fahrenheitstraat en de Weimarstraat, totaal verschillend maar allemaal lekker rondlopen, winkelen en lunchen. De Paap voor muziek, Plein of Grote Markt om mensen te kijken. Filmhuis voor goeie films en Gemeentemuseum voor de kunst. Veel plezier!
Go green, fuck a vegetarian
Oh en MAma Kelly is wel leuk en aparte plek, maar niet zoveel aan in je uppie denk ik. Zeeheldenkwartier is ook leuk lopen en lunchen, en check idd vooral de festivals wanneer je gaat.
Go green, fuck a vegetarian
Ik ben in maart nog naar Scheveningen geweest voor een stedentrip en we zijn toen in Den Haag naar UrbanFarmers geweest. Was interessant om eens te zien en te horen hoe dat allemaal in zijn werk ging. Verder vond ik museum de Gevangenpoort ook erg leuk. Die is hier ook nog niet genoemd. Verder inderdaad vooral dingen die hier ook al genoemd zijn. Qua eet- en drinkgelegenheden ligt het een beetje aan je budget en waar je van houdt. Wij houden heel erg van vis en dan heb je in Scheveningen aan de haven 2 (en binnenkort 3) hele leuke visrestaurants.
Den Haag is heel leuk en er is zoveel te doen. Gelukkig heb je 5 dagen.

Hierbij een aantal tips in willekeurige volgorde:
1)De Haagsche Markt (een van de grootste multiculturele markten van Europa)
2)Fietstocht door Meijendel (het duingebied tussen Scheveningen en Wassenaar) onderweg wat eten of drinken bij een strandtent of bij de oude watertoren
3)Panorama Mesdag/Mauritshuis/Gemeente Museum (Mondriaan)
4) Shoppen in de bijzondere winkeltjes in het Zeeheldenkwartier en lunchen of dineren bij 1 van de gezellige tentjes in de Piet Hein- of Prins Hendrikstraat
5) Strandwandeling van Scheveningen naar Kijkduin
6) Wandelen door het Scheveningse Bos, Haagsche Bos of Park Sorghvliet (voor dit park moet je kaart hebben, te koop bij de VVV)
7) Den Haag binnenstad met o.a. de Bijenkorf en de Passage en natuurlijk bezoekje aan het Binnenhof en de paleistuin
8) Vis eten bij Simonis in de haven
9) Art deco of art nouveau stadswandelroute
10) Boottocht door de grachten
Wandeling met duister den haag
De Fred bewandelen
Esscher in t paleis
Nationaal archief
Als je bij museon/gemeentemuseum bent lunchen bij Gember..zit onderin Gem/fotomuseum
Haags historisch museum
Een baksteen is nooit alleen
Ik vind Den Haag niet leuk maar er zijn wel goeie musea.
Escher in het Paleis inderdaad.
Louwman automuseum is ook heel gaaf, vooral als je van oude auto's houdt. Ze hebben er enorm veel, ook de auto van James Bond.

Meijendel is inderdaad ook wel mooi, daar zit ook een pannenkoekenhuis. Als je daar op de fiets heen gaat, fiets dan ook wat door Wassenaar. Je kunt het knooppuntensysteem gebruiken om mooiere routes te vinden (in plaats van alleen maar de snelste). http://www.nederlandfietsland.nl/knoopp ... uitlegknpt (zie ook 'Zo werkt het': https://vimeo.com/14084388 )
Bij mooi weer kun je ook makkelijk door de duinen naar Katwijk aan Zee fietsen en weer terug. Katwijk is een beetje vergane glorie maar die paden door de duinen zijn mooi.

Ik vind cafe Schlemmer wel leuk en sfeervol voor lunch / borrel, ze draaien goeie beetje jazzy muziek ook. Maar ik geloof dat de meningen wisselen, zoek even in IENS enzo.

Veel plezier! Lekker, even 5 dagen een stedentripje + strand!
patsy--stone wijzigde dit bericht op 13-07-2017 16:21
13.50% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
-
patsy--stone wijzigde dit bericht op 13-07-2017 16:14
Reden: weet niet waarom viva het 4x plaatste
0.00% gewijzigd
-
patsy--stone wijzigde dit bericht op 13-07-2017 16:13
0.00% gewijzigd
sorry foutje
patsy--stone wijzigde dit bericht op 13-07-2017 16:18
Reden: weet niet waarom viva het 4x plaatste
97.14% gewijzigd
Esscher in het paleis is erg leuk: http://www.escherinhetpaleis.nl/
Een middagje naar Kijkduin!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven