Tips wasmiddel

13-07-2017 20:46 31 berichten
Goedenavond allemaal,

Normaal gebruik ik altijd vloeibare zeep van Robijn voor de was. Nu vind ik dat de was (behalve de witte was) niet lekker ruikt. Het ruikt eerder muffig. Nu heb ik de wasmachine schoon gemaakt en kwam er vies spul uit de randen. Opnieuw de was gedaan maar het ruikt nog niet fris. Wie weet wat ik het beste kan doen? Overstappen naar poeder zeep?

Graag tips!
Alle reacties Link kopieren
Natuur azijn of soda in je bakje doen en op 90 graden wassen in lege trommel. Alleen uitwendig schoonmaken is niet voldoende .
Tarlin schreef:
13-07-2017 20:51
Natuur azijn of soda in je bakje doen en op 90 graden wassen in lege trommel.
Dat heb ik gedaan maar helpt niet veel..
Probeer eens Omo color klein en krachtig. Ik vond Robijn ook niet lekker meer ruiken, Omo wel, zonder wasverzachter zelfs.
Poeder gebruiken en 1x per maand een 90 graden was met een vaatwastablet erin. (wel even het plastic eraf halen)
Was je wel eens op 90 graden?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Met poeder gaan wassen en regelmatig een kookwas geen vetluis en andere rare luchtjes meer .
Ook de slangen eens goed doorspoelen daar zit buiten tussen de rubbers ook veel prut in.
Thanks voor de tiips, ik had precies hetzelfde probleem.
Mijn handdoeken blijven stinken. De rest ruikt wel weer fris.
Misschien de handdoeken ook nog op 90 graden wassen?
Miepje, je kan de handdoeken ook een nacht laten weken in water waar je baksoda in hebt opgelost. Dat helpt heel goed tegen geurtjes. Daarna wassen, liefst op 60 graden.

Zit in zo'n oranje pakje van Arms & Hammer, ik koop dat altijd bij de toko.
Inderdaad 1x per maand kookwasprogramma met soda.
Ik doe de soda rechtstreeks in de trommel.
Verder wassen met poeder, deze doe ik ook rechtstreeks in de trommel.
Heb je wel het filter schoongemaakt? Ik gebruik ook robijn en maak 1x in de 3 maanden het filter, rubber rand van de trommel en het bakje voor het wasmiddel schoon, doe daarna een kookwas met azijn en nooit last van nare geurtjes.

Overigens was ik zo'n 4x per week, als je meer wast kan het zijn dat vaker schoonmaken nodig is :)
Bedankt voor de goede tips! Ik ga eens wat vaker op 90 graden wassen met een vaatwas tablet en zal Omo ook eens proberen!

Nog een vraag: welke poeder gebruik je voor de zwarte was? Ik zie alleen maar poeder voor de witte en kleur was.
Renaissance_ schreef:
13-07-2017 21:17
Miepje, je kan de handdoeken ook een nacht laten weken in water waar je baksoda in hebt opgelost. Dat helpt heel goed tegen geurtjes. Daarna wassen, liefst op 60 graden.

Zit in zo'n oranje pakje van Arms & Hammer, ik koop dat altijd bij de toko.
Top, ga ik poberen! Was al in staat om ze weg te gooien.
ipv vloeibaar poeder gebruiken, af en toe op 60 of 90 graden wassen. Ik gebruik al jaar en dag ariel poeder..
Poeder gebruiken. En voor de gein een paar keer je was en het wsmiddel wegen. Op het pak staat hoeveel je moet doseren bij welke hoeveelheid was. De kans is groot dat je ook teveel wasmiddel gebruikt.
Regelmatig een kookwas werd ook al gezegd
Ik was de zwarte was apart van de andere kleuren, maar wel gewoon met kleurwasmiddel.
Tarlin schreef:
13-07-2017 20:51
Natuur azijn of soda in je bakje doen en op 90 graden wassen in lege trommel. Alleen uitwendig schoonmaken is niet voldoende .
Wijnsteenzuur.

(Te koop bij de drogist).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Voor de zwarte was gebruik ik gewoon poeder voor gekleurde was van de lidl.
miepje1971 schreef:
13-07-2017 22:34
Filter vergeten schoon te maken. Ga ik ook doen!
Zet er een bak onder ;)
Filter vergeten schoon te maken. Ga ik ook doen!
Het is een bekend feit dat wassen op lagere temperaturen dan 60 graden eerder meer dan minder bacteriënontwikkeling geeft. Dus méér leven in je shirtjes na de was dan ervoor. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Queen-D schreef:
13-07-2017 20:52
Dat heb ik gedaan maar helpt niet veel..
Nog een keer.
Dooie bacteriën zullen niet meer kunnen eten van achtergebleven zeep en huidschilfers. Met 60 graden zijn de meeste bacteriën dood.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wassen jullie de handdoeken dan altijd apart op 60 graden? Ik draai eigenlijk alleen maar 40 graden was. Doekjes was gaat op 95 graden.
Queen-D schreef:
14-07-2017 12:11
Wassen jullie de handdoeken dan altijd apart op 60 graden? Ik draai eigenlijk alleen maar 40 graden was. Doekjes was gaat op 95 graden.
Handdoeken minimaal op 60, soms 75.
Witte lakens, sokken en ondergoed, altijd op 90
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Handdoeken gaan bij mij op 95°.
Witte lakens, etc ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven