Tips wasmiddel
donderdag 13 juli 2017 om 20:46
Goedenavond allemaal,
Normaal gebruik ik altijd vloeibare zeep van Robijn voor de was. Nu vind ik dat de was (behalve de witte was) niet lekker ruikt. Het ruikt eerder muffig. Nu heb ik de wasmachine schoon gemaakt en kwam er vies spul uit de randen. Opnieuw de was gedaan maar het ruikt nog niet fris. Wie weet wat ik het beste kan doen? Overstappen naar poeder zeep?
Graag tips!
Normaal gebruik ik altijd vloeibare zeep van Robijn voor de was. Nu vind ik dat de was (behalve de witte was) niet lekker ruikt. Het ruikt eerder muffig. Nu heb ik de wasmachine schoon gemaakt en kwam er vies spul uit de randen. Opnieuw de was gedaan maar het ruikt nog niet fris. Wie weet wat ik het beste kan doen? Overstappen naar poeder zeep?
Graag tips!
donderdag 13 juli 2017 om 21:29
Heb je wel het filter schoongemaakt? Ik gebruik ook robijn en maak 1x in de 3 maanden het filter, rubber rand van de trommel en het bakje voor het wasmiddel schoon, doe daarna een kookwas met azijn en nooit last van nare geurtjes.
Overigens was ik zo'n 4x per week, als je meer wast kan het zijn dat vaker schoonmaken nodig is
Overigens was ik zo'n 4x per week, als je meer wast kan het zijn dat vaker schoonmaken nodig is
donderdag 13 juli 2017 om 21:33
Top, ga ik poberen! Was al in staat om ze weg te gooien.Renaissance_ schreef: ↑13-07-2017 21:17Miepje, je kan de handdoeken ook een nacht laten weken in water waar je baksoda in hebt opgelost. Dat helpt heel goed tegen geurtjes. Daarna wassen, liefst op 60 graden.
Zit in zo'n oranje pakje van Arms & Hammer, ik koop dat altijd bij de toko.
donderdag 13 juli 2017 om 22:01
Poeder gebruiken. En voor de gein een paar keer je was en het wsmiddel wegen. Op het pak staat hoeveel je moet doseren bij welke hoeveelheid was. De kans is groot dat je ook teveel wasmiddel gebruikt.
Regelmatig een kookwas werd ook al gezegd
Ik was de zwarte was apart van de andere kleuren, maar wel gewoon met kleurwasmiddel.
Regelmatig een kookwas werd ook al gezegd
Ik was de zwarte was apart van de andere kleuren, maar wel gewoon met kleurwasmiddel.
donderdag 13 juli 2017 om 22:13
Wijnsteenzuur.
(Te koop bij de drogist).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 13 juli 2017 om 22:33
Zet er een bak onder
vrijdag 14 juli 2017 om 16:38
Handdoeken minimaal op 60, soms 75.
Witte lakens, sokken en ondergoed, altijd op 90
“Don’t look back – you’re not going that way.”