Dingen uitlenen.
vrijdag 14 juli 2017 om 00:29
Nog steeds spijt van oudere foto's (geen digitale maar echt nog van een rolletje) die ik uitgeleend heb en nooit meer teruggezien.
Waar degene die ze even wilde laten kopiëren tegenwoordig woont: geen idee..
Toen ik nog een partner had en hij om de haverklap cd'tjes uitleende aan collega's en nog erger: vage kennissen die hij kende van sport b.v. en de cd'tjes nooit meer terugkwamen waren daar ook veel discussies over.
Vooral als het muziek was die in beperkte oplage was uitgebracht, een gesigneerde met een persoonlijke boodschap van een muzikant die ik kende en inmiddels overleden was kon ik daar echt razend om worden.
Kortom: zaken die je niet meer kunt vervangen als je ze niet meer terugkrijgt leen ik niet uit zeker niet als ze emotionele waarde hebben.
Pas nog een vriendin teleurgesteld omdat ze de perfecte ketting bij haar nieuwe outfit voor een groot feest niet mocht lenen. Is van mijn moeder geweest dus ook al is het geen duur ding: voor mij van onschatbare waarde, ik draag hem nooit bang om hem te verliezen.
Gelukkig begreep ze dat wel (anders was het geen beste vriendin geweest vind ik..)
Waar degene die ze even wilde laten kopiëren tegenwoordig woont: geen idee..
Toen ik nog een partner had en hij om de haverklap cd'tjes uitleende aan collega's en nog erger: vage kennissen die hij kende van sport b.v. en de cd'tjes nooit meer terugkwamen waren daar ook veel discussies over.
Vooral als het muziek was die in beperkte oplage was uitgebracht, een gesigneerde met een persoonlijke boodschap van een muzikant die ik kende en inmiddels overleden was kon ik daar echt razend om worden.
Kortom: zaken die je niet meer kunt vervangen als je ze niet meer terugkrijgt leen ik niet uit zeker niet als ze emotionele waarde hebben.
Pas nog een vriendin teleurgesteld omdat ze de perfecte ketting bij haar nieuwe outfit voor een groot feest niet mocht lenen. Is van mijn moeder geweest dus ook al is het geen duur ding: voor mij van onschatbare waarde, ik draag hem nooit bang om hem te verliezen.
Gelukkig begreep ze dat wel (anders was het geen beste vriendin geweest vind ik..)
vrijdag 14 juli 2017 om 00:42
vrijdag 14 juli 2017 om 00:54
Je hebt echt geen idee hoe een openbaar forum werkt he?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
vrijdag 14 juli 2017 om 01:02
Vriendin van me leende altijd mijn gourmetstel met Kerst. Op een keer was het weer december dus ze vroeg of ze het kon lenen. Is goed, dus ik naar zolder om het meteen te pakken. Nergens te vinden, had het dus een jaar bij haar in de kast gestaan, haar was het niet opgevallen, ik had het niet gemist. Had het dus even goed kunnen verkopen aan haar, maar zij heeft intussen een bakplaat gekocht en hier staat het weer op zolder
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 14 juli 2017 om 01:35
Ik leen wel boeken, reisgidsen, cd's, dvd's, grillplaat, handige spullen voor op reis (waslijn waarbij je geen knijpers nodig hebt), Oyster card, en dat soort dingen uit. Mijn stadsfietsen alleen met veel waarschuwingen erbij (altijd ergens aan vast op slot!). En er hebben al allerlei mensen in mijn huis gezeten om op mijn kat te passen als ik op vakantie ben.
Oh ja ik heb wel een lijstje in mijn telefoon van uitgeleende én geleende spullen, want ik kan dat allemaal niet onthouden. Zo weet ik tenminste ook van WIE ik zelf dat ene boek of die dvd geleend had.
Mijn vorige auto heb ik een paar keer verhuurd via Snappcar maar door een superslechte ervaring ben ik daarmee gestopt. Ik zat te wachten want ze zou hem voor 22u 's avonds terugbrengen, ik hoorde maar niks... om 23u zelf maar eens gebeld... waren ze nog in Duitsland! Moesten ze nog minstens 1,5 uur rijden! En niet even zelf gevraagd of dat wel oke was. En ook geen excuses toen ik zelf belde.
En dan waren ze dus ook niet meer verzekerd, want dat regelt Snappcar alleen voor de huurperiode. Die muts heeft toen ook nog doodleuk eerst al haar vriendinnen rustig thuis gebracht en mij tot 02.00u laten wachten. Gelukkig was de auto wel nog heel. Daarna heeft ze ook nog weken lang ruzie gemaakt omdat zij vond dat ze €5 minder aan benzine op had gemaakt. Sjongejonge die bitch, vond ze al die ellende niet €5 waard? En nog steeds geen excuus. Sommige mensen....
Mijn huidige auto is een automaat dus dan ben ik bang dat mensen daarmee een foutje maken en misschien een ongeluk krijgen. Verder ben ik er gewoon heel zuinig op, wil ik hem sowieso niet uitlenen of -huren. Hoe meer kilometers hij maakt, hoe meer slijtage, en hoe meer kans op ongelukken (ook door andermans fout of pech). Die risico's geef ik liever niet uit handen.
Mijn vakantiefiets zou ik ook nooit uitlenen, ben ik ook heel zuinig op en maak ik altijd supergoed schoon. Ik zie ook veel te vaak mensen met hun fiets een stoep op knallen of het frame tegen ander metaal knallen.
Oh ja ik heb wel een lijstje in mijn telefoon van uitgeleende én geleende spullen, want ik kan dat allemaal niet onthouden. Zo weet ik tenminste ook van WIE ik zelf dat ene boek of die dvd geleend had.
Mijn vorige auto heb ik een paar keer verhuurd via Snappcar maar door een superslechte ervaring ben ik daarmee gestopt. Ik zat te wachten want ze zou hem voor 22u 's avonds terugbrengen, ik hoorde maar niks... om 23u zelf maar eens gebeld... waren ze nog in Duitsland! Moesten ze nog minstens 1,5 uur rijden! En niet even zelf gevraagd of dat wel oke was. En ook geen excuses toen ik zelf belde.
En dan waren ze dus ook niet meer verzekerd, want dat regelt Snappcar alleen voor de huurperiode. Die muts heeft toen ook nog doodleuk eerst al haar vriendinnen rustig thuis gebracht en mij tot 02.00u laten wachten. Gelukkig was de auto wel nog heel. Daarna heeft ze ook nog weken lang ruzie gemaakt omdat zij vond dat ze €5 minder aan benzine op had gemaakt. Sjongejonge die bitch, vond ze al die ellende niet €5 waard? En nog steeds geen excuus. Sommige mensen....
Mijn huidige auto is een automaat dus dan ben ik bang dat mensen daarmee een foutje maken en misschien een ongeluk krijgen. Verder ben ik er gewoon heel zuinig op, wil ik hem sowieso niet uitlenen of -huren. Hoe meer kilometers hij maakt, hoe meer slijtage, en hoe meer kans op ongelukken (ook door andermans fout of pech). Die risico's geef ik liever niet uit handen.
Mijn vakantiefiets zou ik ook nooit uitlenen, ben ik ook heel zuinig op en maak ik altijd supergoed schoon. Ik zie ook veel te vaak mensen met hun fiets een stoep op knallen of het frame tegen ander metaal knallen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
vrijdag 14 juli 2017 om 08:58
Ik leen nooit meer iets uit. Soms geef ik het weg maar ook dat komt niet meer vaak voor omdat geen enkele relatie daar beter van wordt. Als iemand me zegt dat hij dolgraag iets zou willen hebben wat ik niet meer gebruik en hij brengt het een beetje leuk dan krijgt hij het vermoedelijk wel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 14 juli 2017 om 08:58
Maakt dat wat uit ?
vrijdag 14 juli 2017 om 09:08
Heb ik wel...ben niet gek ofzo.
Maar moet dat...zo 'n botte opmerkingen.
Waar is dat goed voor...dat vraag ik me af.
vrijdag 14 juli 2017 om 09:10
Lijkt mij wel. Als het zijn laptop is, mag hij er zelf mee doen wat hij wil, ook uitlenen. Is het een gezamenlijke laptop moet hij overleggen met jou voor hij het uitleent en als het jouw laptop is, bepaal alleen jij of het uitgeleend wordt. Tenminste, dat is mijn mening.
vrijdag 14 juli 2017 om 09:10
Eh ja. Duh.
Maar goed ik zie nu wie je bent en ipv een duidelijke OP en normaal antwoord op vragen ga je weer zo zitten doen. Waarom? Word je niet moe van jezelf? Of is het gewoon een beetje een grappig willen doen op een forum? Of ben je serieus?
Ontopic:
Mijn laptop zal mijn man niet uitlenen. Nooit.
Een oudje die niet gebruikt word of de zijne misschien wel. Tuurlijk zit daar verschil in.
vrijdag 14 juli 2017 om 09:12
Ik heb nog wel wat oudere laptops als iemand verschrikkelijk omhoog zou zitten, maar aangezien het mij ontzettend veel tijd zou kosten om alle privédata goed te wissen/overschrijven geef ik die vermoedelijk niet weg. Paswoorden zijn verouderd maar je weet maar nooit of ik er geen privéfoto's op heb gehad. Dat weet ik niet meer dus ik riskeer niet dat iemand dat soort dingen vindt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 14 juli 2017 om 09:16
Voor mij zou dat wel uitmaken. Mijn eerste reactie was ook gelijk dat ik dat niet leuk zou vinden maar daarbij dacht ik aan mijn eigen nieuwe laptop die ik dagelijks gebruik. Als mijn vriend zijn laptop uit zou lenen zou hij dat zelf moeten weten.
En we hebben nog mijn oude laptop staan die al meer dan een jaar niet gebruikt wordt. Als hij die zou uitlenen zou ik zeggen dat ik het fijn zou vinden als hij dat in het vervolg overlegd maar die mag prima worden uitgeleend.
En eigenlijk zou ook de persoon aan wie wordt uitgeleend en waarom voor mij uitmaken.
vrijdag 14 juli 2017 om 09:22
Já tochpaleviolet schreef: ↑13-07-2017 23:21Even los van alledaagse prulletjes (schroevendraaier, kopje suiker) zou ik verwachten dat het overlegt word als er iets word uitgeleend.
vrijdag 14 juli 2017 om 09:24
Ik ben serieus. .was niet grappig bedoeld.Fee-de-Goede schreef: ↑14-07-2017 09:10Eh ja. Duh.![]()
Maar goed ik zie nu wie je bent en ipv een duidelijke OP en normaal antwoord op vragen ga je weer zo zitten doen. Waarom? Word je niet moe van jezelf? Of is het gewoon een beetje een grappig willen doen op een forum? Of ben je serieus?
vrijdag 14 juli 2017 om 09:31
Wat wil je daar mee zeggen ??
vrijdag 14 juli 2017 om 09:54
Ik kom uit zn familie waarbij we van elkaar dingen lenen als een ander iets heeft wat handig is om te gebruiken. Dus als ik een powertool nodig heb, bijv. een cirkelzaag, dan leen ik die even van mn broers of mn vader. Maar mn partner heeft dan zo iets van, heb ik een cirkelzaag nodig, dan koop ik hem wel ff. Wat ik onzin vind want A. na die ene keer gebruiken we hem nooit weer, B. mijn familie heeft er 1 die we ook kunnen lenen en C. die gekochte cirkelzaag ligt daarna in het hok te verstoffen omdat je hem ook niet wilt uitlenen aan anderen. Daar hebben we dan wel discussie over inderdaad. Waarom zou je iets kopen voor 1 a 2 keer wat ik ook gewoon bij mn familie kan lenen. En ik kan veel lenen, tot aan de bestelbus of aanhangwagen aan toen. Dan ga ik die echt niet huren.
Wat ik overigens uitleen, dat noteer ik altijd, zo weet ik ook waar mn spullen blijven en bij wie ik iets moet terug vragen.
Wat ik overigens uitleen, dat noteer ik altijd, zo weet ik ook waar mn spullen blijven en bij wie ik iets moet terug vragen.