Melden?

14-07-2017 19:50 63 berichten
Zou jij dit melden als je zo een gezin kent?
http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170702_02953701
To eerst: eigenlijk wil ik niet maar er is echt wel misbruik. En daar ga ik niet voor werken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, want als ze er heen kunnen op vakantie wat doen ze dan hier? Was het zeker toch niet zo gevaarlijk. Aanpakken!
Nee! Dat zou ik niet melden, simpelweg omdat ik geen snitch ben, onder geen enkele omstandigheid.
Ik heb wel betere dingen te doen.
O, ik haat verklikkers. Bemoei je met je eigen zaken
Ik zou het niet melden denk ik.

Langs de andere kant maken dat soort grapjes dat we met z'n allen zwaarder belast worden, dus in dat opzicht is het wel degelijk 'mijn eigen zaak', vind het vergelijkbaar met een uitkering trekken en ondertussen zwart werken.
Ik zou het wel melden als ik het echt zeker weet. En wel hierom:
“De vluchtelingenstatus is geen vodje papier”, zegt hij. “Het is de hoogste internationale bescherming die een individu kan krijgen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Nee, ik meld alleen strafbare zaken.
Ik zou dat ook niet melden, zou er hooguit vraagtekens bij zetten. Want waarom het gevaar waarvoor je gevlucht bent weer opzoeken? Maar aan de andere kant die mensen hebben daar vast nog ergens familie en het lijkt mij heel erg voor die mensen dat ze die nu ook nooit meer kunnen zien.

Vind het iets voor de regering om er iets mee te doen als men dat zou willen. Ik bedoel als een land niet meer zo onveilig is en als men voor hen plezier daar op vakantie gaan kan men makkelijk terug. Maar gaan ze ondanks dat het gevaarlijk is even i.v.m. familie zaken vind ik het wat anders.
MinkeDeWit schreef:
14-07-2017 20:06
Maar het is toch ook strafbaar? De straf is dan dat de vluchtelingenstatus onmiddellijk wordt ingetrokken.
Hmmm. Ik ken een vluchteling die intussen gewoon een verblijfsvergunning heeft (procedure dus doorlopen) en die de laatste jaren een paar keer terug geweest is. Niet om vakantie te vieren, maar om met gevaar voor eigen leven de grond die de familie daar nog bezit (waarvan een deel nog daar woont) veilig te stellen. Dat is zijn taak als oudste broer. Dat betekende dat hij daar ook met allerlei veiligheidsmaatregelen moest reizen (zo min mogelijk mensen op de hoogte, incognito, met beveiliging).

Misschien leek hij op papier een vrolijke vakantieganger. Dat was hij echt niet. Het kostte een hoop vakantiedagen en stress voor zijn gezin.
Cateautje schreef:
14-07-2017 19:56
Nee! Dat zou ik niet melden, simpelweg omdat ik geen snitch ben, onder geen enkele omstandigheid.
Dit.
Ik moet helemaal niks!
Nee, want je weet nooit het echte verhaal...
Voor hetzelfde geld gaat zo iemand terug om zijn op sterven liggende moeder nog 1x te zien, met risico voor eigen leven... weet jij veel!
Ik vind niet dat ik in de positie zou zijn zo iemand te veroordelen en te gaan klikken.

Ik vind klikken trouwens toch al 'not done', of ik zou er iemand zijn leven mee moeten kunnen redden of zo...
My way or the highway!
Wat didigirl zegt. Een oordeel is zo lekker makkelijk snel geveld.
didigirl schreef:
14-07-2017 20:39
Voor hetzelfde geld gaat zo iemand terug om zijn op sterven liggende moeder nog 1x te zien, met risico voor eigen leven... weet jij veel!
Ik vind niet dat ik in de positie zou zijn zo iemand te veroordelen en te gaan klikken.

Ik vind klikken trouwens toch al 'not done', of ik zou er iemand zijn leven mee moeten kunnen redden of zo...
Dit. Bemoei je lekker met je eigen zaken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Frizz schreef:
14-07-2017 20:26
Hmmm. Ik ken een vluchteling die intussen gewoon een verblijfsvergunning heeft (procedure dus doorlopen) en die de laatste jaren een paar keer terug geweest is. Niet om vakantie te vieren, maar om met gevaar voor eigen leven de grond die de familie daar nog bezit (waarvan een deel nog daar woont) veilig te stellen. Dat is zijn taak als oudste broer. Dat betekende dat hij daar ook met allerlei veiligheidsmaatregelen moest reizen (zo min mogelijk mensen op de hoogte, incognito, met beveiliging).

Misschien leek hij op papier een vrolijke vakantieganger. Dat was hij echt niet. Het kostte een hoop vakantiedagen en stress voor zijn gezin.
Dit.
Die mensen gaan daar zelden naartoe om eens lekker vakantie te vieren. Zijn de meest schrijnende verhalen.
Niet aan mij om over te oordelen.
MinkeDeWit schreef:
14-07-2017 20:06
Het is dus strafbaar. Ik werk in de sociale zekerheid en daar ben ik het verplicht van te melden. Maar ik ken een gezin in mijn privé situatie.
Maar ze gaan dus wel op vakantie naar Syrië terwijl ze daar gevlucht zouden zijn voor hun leven. Raar toch?
didigirl schreef:
14-07-2017 20:39
Precies.
Weet je zeker dat ze gewoon op vakantie gaan in Syrië? En niet wegens familie of iets dergelijks?
Ze gaan gewoon echt op vakantie en benoemen dit ook zelf zo. Ais je vraagt of dit niet gevaarlijk is krijg je als antwoord ' nee niet in deze streek'.
En met z'n 15 in een woning voor maximum vier personen. Ook noot gemeld want het is zo zielig dat ze oorlog mee hebben gemaakt. Speelgoed mag niet mee gespeeld worden, enkel met dat van mijn kinderen. De rest staat boven op de kast. De dochter zorgt dat ze snoep
en eten bij ons krijgt want thuis krijgt ze niks. Haar zusje van 3 moet zij voor zorgen. Thuis geen oppas of eten hoewel ze daar met 15! wonen volgens een recente controle.
Pioenroos81 schreef:
14-07-2017 21:04
Ze gaan gewoon echt op vakantie en benoemen dit ook zelf zo. Ais je vraagt of dit niet gevaarlijk is krijg je als antwoord ' nee niet in deze streek'.
Nou klaar toch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Pioenroos81 schreef:
14-07-2017 21:04
Gewoon melden dan.

In alle andere gevallen: op bezoek gaan is niet hetzelfde als ergens wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven