Welke kleur wit?

14-07-2017 12:46 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan binnenkort verhuizen en zijn op zoek naar een witte kleur verf. Lijkt simpel, maar er zijn nog best veel verschillende tinten. We zitten te twijfelen tussen 9010 en echt wit. Ben wel benieuwd wat anderen hebben.
Is erg afhankelijk van de rest van je huis.
Wij hebben 6400 op het houtwerk. 9010 was echt te geel.
Op de muren was echter bij ons 9010 juist wel weer mooi. Staat ook mooi bij de 6400. Fris!
-
lrishCassidy schreef:
14-07-2017 18:05
Toevallig zijn wij al twee weken bezig met het opknappen van van alles en nog wat in huis.
Dit kleurendilemma hadden wij ook. Bij ons is het RAL9001 geworden.
Net iets warmer dan wit-wit (RAL9010).
9010 is zeker geen wit-wit, en 9001 is ronduit creme.
Ik heb een kast in 9010 geschilderd. Daarvóór was hij hij geschilderd in een mengsel van ivoor en wit, en dat was geliger.

Ziet er fris uit, dat 9010 maar de vorige kleur stond een stuk warmer.

9010 kan net doorgaan voor wit. Uiteraard kan het nog frisser en dan meng je wat wit door die 9010 heen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ClumsyNinja schreef:
14-07-2017 22:46
9010 is zeker geen wit-wit, en 9001 is ronduit creme.

Ja klopt, maar als je die 2 vergelijkt met elkaar is 9010 wel veul veul witter. En dat wilden wij niet.
De 9001 zit er nu op en ik vind het echt mooi. Wel wit en toch net niet ofzo.
lrishCassidy schreef:
14-07-2017 22:49
Ja klopt, maar als je die 2 vergelijkt met elkaar is 9010 wel veul veul witter. En dat wilden wij niet.
De 9001 zit er nu op en ik vind het echt mooi. Wel wit en toch net niet ofzo.
En als je dan weer een A4 tje er naast houdt is dat ook weer veel véél witter dan 9010.

Verder is het persoonlijke smaak, maar als je van warmte houdt zou ik niet voor wit-wit gaan. 9010 kan wel warm staan. 9001 is meer creme maar ook mooi (en zeker warm) inderdaad.
Ik weet niet of deze link werkt maar hier zie je RAL kleuren met een witte rand eromheen.

Is TO er al uit?

Deze werkt wel:

http://brochure.histor.nl/histor-muurverf/page/12-13
Ben er nog niet uit. Lastig hoor!
Wij hebben onlangs alle muren wit-wit geverfd in ons nieuwe huis. Ik ben er erg blij mee en krijg er veel complimenten over. Het ziet er fris en licht uit. 9010 en 9001 vind ik echt te gelig.

De kozijnen hadden we eerst trouwens wit op waterbasis van Histor no 6400 gedaan), maar ondanks dat hij zijdeglans zou zijn, vonden wij hem te mat en leek het net of ie alleen in de grondverf stond. Dus die hebben we vervangen door strak in de lak van flexa wit zijdeglans en dat is nu supermooi.
Het is wel afwachten of dat zo blijft, want ze zeggen dat terpentinebasis wit snel kan verkleuren in donkerder ruimtes. Maarja, de waterbasis die we dan wilden hadden ze eigenlijk nergens, of in heul kleine potjes (nou dat wordt bij ons niets, als je ziet wat wij allemaal aan deuren en kozijnen moeten schilderen)...
Ik heb al eens van een verkoper in een bouwmarkt gehoord dat jonge mensen <30 jaar gaan voor wit-wit, 9010 meer is voor de 30-40ers en 9001 voor de wat ouderen. Geen idee of het opgaat, maar ik kan me er wel een beetje in vinden. Hier 9010 op de muur.

Ik ben het er wel mee eens dat het ook afhangt of je spierwitte meubels hebt. De slaapkamer is heel lichtgrijs bij ons omdat ik dat mooier vind bij de witte meubels. Een donker huis kan ook beter wit-wit hebben dan een huis wat al heel licht is vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven