Melden?
vrijdag 14 juli 2017 om 19:50
vrijdag 14 juli 2017 om 22:02
Lastige situatie, want je kent het verhaal er niet achter. Voor hetzelfde geld moet die dochter zeggen dat het niet gevaarlijk is waar ze heen gaan, zodat ze toch stiekem daar kunnen komen waar het wel gevaarlijk is.
En in een situatie waarbij het lastig is om te bepalen of iets strafbaar is of niet, zou ik never nooit iets gaan verklikken. Dus bij twijfel hoor je niets van mij. En zelfs bij dat verhaal van jou to, zou ik twijfelen. Nee, ik vind het een slechte zaak als we deze koers gaan varen.
En in een situatie waarbij het lastig is om te bepalen of iets strafbaar is of niet, zou ik never nooit iets gaan verklikken. Dus bij twijfel hoor je niets van mij. En zelfs bij dat verhaal van jou to, zou ik twijfelen. Nee, ik vind het een slechte zaak als we deze koers gaan varen.
vrijdag 14 juli 2017 om 22:07
Dat denk jij. Maar wie zegt dat zij niet dezelfde weg bewandelen als die forummer hierboven ergens schreef. Dat een onderdeel van het incognito zijn inhoudt dat ze net moeten doen of ze het heerlijk vinden om weer terug te gaan?Pioenroos81 schreef: ↑14-07-2017 22:07Maar het mag niet. Ze krijgen bescherming als zijnde vluchteling. 1 v/d voorwaarden is niet teruggaan. Maar dat gebeurd dus zonder scrupules.
En ik wil hier niet mee zeggen dat jij de situatie niet goed inschat hoor. Jij kent deze mensen het beste. Maar ik vind het gewoon lastig om op basis van een eenzijdig verhaal meteen uit te gaan van het slechtste in de mens.
vrijdag 14 juli 2017 om 22:18
En hoe komen die lui aan het geld voor de reis als ze in de bijstand zitten?
Dus ja melden. Ze zijn volgens eigen zeggen met gevaar voor eigen leven al dan niet op een bootje gevlucht en gaan nu doodleuk met het hele gezin alsof er niets meer aan de hand is naar het land wat ze ontvlucht zijn en nog steeds als gevaarlijk bekend staat....
Dus ja melden. Ze zijn volgens eigen zeggen met gevaar voor eigen leven al dan niet op een bootje gevlucht en gaan nu doodleuk met het hele gezin alsof er niets meer aan de hand is naar het land wat ze ontvlucht zijn en nog steeds als gevaarlijk bekend staat....
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
vrijdag 14 juli 2017 om 22:22
De vader werkt , de moeder is thuis met de kinderen en de rest van de familie. Ze krijgen sowieso steun vanuit de staat.Mutsje78 schreef: ↑14-07-2017 22:18En hoe komen die lui aan het geld voor de reis als ze in de bijstand zitten?
vrijdag 14 juli 2017 om 22:40
En jij weet ook precies wat voor verblijfsvergunning zij hebben?
'Asielzoekers die al lang in Nederland wonen, een Nederlands paspoort hebben of een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd, kunnen volgens Dijkhoff wél zonder gevolgen naar hun land van herkomst reizen.'
Bron: RTL
En wat doet die info over eten er verder toe?
'Asielzoekers die al lang in Nederland wonen, een Nederlands paspoort hebben of een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd, kunnen volgens Dijkhoff wél zonder gevolgen naar hun land van herkomst reizen.'
•
vrijdag 14 juli 2017 om 22:41
Dat ze profiteren van de situatie.Frizz schreef: ↑14-07-2017 22:40En jij weet ook precies wat voor verblijfsvergunning zij hebben?
Dat is blijkbaar anders dan in België. Ze zijn gevlucht uit hun land omdat hun leven daar bedreigt was omwille het werk van de vader (politie agent tenzij hij liegt).
vrijdag 14 juli 2017 om 22:44
Oh echt? Wat verschrikkelijk! En wat doen jouw kinderen dan? Geen boterhammen en drinken halen mag ik hopen?Pioenroos81 schreef: ↑14-07-2017 21:53En de dochter van 8 zorgt voor die van drie. En steekt mijn kinderen stiekem op om snoep en boterhammen en drinken te komen halen. Dat heb ik zelf al gehoord.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 14 juli 2017 om 23:05
Wis mijn profiel aubPioenroos81 schreef: ↑14-07-2017 22:44Die vragen ze thuis. Ik ben niet gewend dat 1 kind het andere stiekem opsteekt. Vragen is geen probleem. Achter hoek en kant jongere kinderen opsteken is schijnheilig.