Zondag tripjes
zondag 16 juli 2017 om 12:57
Mijn kinderen zijn nog heel klein, dus vaak niet zo veel spannends. Zaterdag gaan we vaak naar het park/de markt/koffiedrinken, en daarna gaan ze naar bed. Zaterdagmiddag niksen thuis, of met vrienden afspreken.
Zondag gaan we naar het strand, of naar familie, of fietsen en picknicken, of 'gewoon' naar de speeltuin op de hoek. Ik verveel me ook wel eens, dus probeer ik ook nog apart met vrienden af te spreken als ze slapen.
Zondag gaan we naar het strand, of naar familie, of fietsen en picknicken, of 'gewoon' naar de speeltuin op de hoek. Ik verveel me ook wel eens, dus probeer ik ook nog apart met vrienden af te spreken als ze slapen.
madamejean wijzigde dit bericht op 16-07-2017 12:58
13.04% gewijzigd
zondag 16 juli 2017 om 12:59
Op bezoek bij oma, zwemmen, naar de sauna, Ikea, wandelen in het bos, naar de bioscoop, in de hangmat een boek lezen terwijl manlief de haag snoeit, naar een museum, ik kan nog wel even doorgaan
In de zomer zijn er vaak (gratis) festival-achtige evenementen, concerten, openluchtvoorstellingen...
Voor dit jaar staat er ook nog een slipcursus op het programma.
Wat vind je leuk om te doen? Schrijf het op memoblaadjes, stop het in een pot en trek er elke zaterdag een uit, zodat je je de hele dag kan verheugen op wat jullie gaan doen op zondag
In de zomer zijn er vaak (gratis) festival-achtige evenementen, concerten, openluchtvoorstellingen...
Voor dit jaar staat er ook nog een slipcursus op het programma.
Wat vind je leuk om te doen? Schrijf het op memoblaadjes, stop het in een pot en trek er elke zaterdag een uit, zodat je je de hele dag kan verheugen op wat jullie gaan doen op zondag
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig
zondag 16 juli 2017 om 13:04
Oh nee vermaak me goed op een rustige saaie zondag maar soms wil ik weg. Maar dan denk ik, wat doen ?gizzmo-returns schreef: ↑16-07-2017 12:58Maar heb je geen hobby's dan? Waarom "moet" je wat gaan doen?
Bam!!!!
zondag 16 juli 2017 om 13:08
zondag 16 juli 2017 om 13:23
Wij hebben baden en strandjes in de buurt, we gaan vaak al vroeg wandelen en konijnen spotten in het natuurgebied en daarna komen de apjes binnen met kan dochter met kind spelen of ik stuur iemand een apje, en dan zwemmen of buitenspelen of naar de markt.
Zaterdag vaker buiten huis en op zondag in en rond het huis en soms wordt hier een logeetje wakker en die blijft dan nog een middag plakken.
Zaterdag vaker buiten huis en op zondag in en rond het huis en soms wordt hier een logeetje wakker en die blijft dan nog een middag plakken.
zondag 16 juli 2017 om 13:45
Dat klinkt fijn. Strandjes.alinea schreef: ↑16-07-2017 13:23Wij hebben baden en strandjes in de buurt, we gaan vaak al vroeg wandelen en konijnen spotten in het natuurgebied en daarna komen de apjes binnen met kan dochter met kind spelen of ik stuur iemand een apje, en dan zwemmen of buitenspelen of naar de markt.
Bam!!!!
zondag 16 juli 2017 om 14:39
zondag 16 juli 2017 om 14:57
Soms gewoon thuis rommelen (boek lezen, tuinieren, Formule 1 kijken, spelletjes doen). Meestal toch even eruit:
- koffiedrinken bij familie
- wandelen in het bos of op de hei
- ontbijten bij Ikea of LaPlace
- shoppen in een stad met koopzondag (vaak Arnhem)
- naar een museum (met Museumkaart)
- naar de dierentuin (met abonnement)
- koffiedrinken bij familie
- wandelen in het bos of op de hei
- ontbijten bij Ikea of LaPlace
- shoppen in een stad met koopzondag (vaak Arnhem)
- naar een museum (met Museumkaart)
- naar de dierentuin (met abonnement)
zondag 16 juli 2017 om 16:39
zondag 16 juli 2017 om 16:40
Frizz schreef: ↑16-07-2017 13:08Als je kinderen hebt moet je toch wel de deur uit vind ik. Tenzij ze zelf op pad kunnen. Althans, wij hebben echt wel behoefte aan frisse lucht, rennen, vies worden etc.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je niks te doen weet? Ik heb altijd meer opties dan er in een weekend passen.
Waarom? Lekker een cake bakken, spelletjes spelen, een film kijken of lekker in de tuin bezig zijn is toch ook goed? Waarom moet je de deur uit dan?
Ik denk dat het ook wel eens goed is voor kinderen gewoon een dag thuis zijn en niks doen.
zondag 16 juli 2017 om 20:09
Ik denk dat ook, maar mijn peuter denkt daar anders over. Spelletje is 10 minuten leuk, een film is ze nog iets te klein voor, in de tuin wordt ze snel onrustig.
zondag 16 juli 2017 om 20:12
maandag 17 juli 2017 om 08:34
Fijn voor je. Wij zijn dus wat actiever. Niets mis mee lijkt me.LAgirl82 schreef: ↑16-07-2017 20:12Mijn jongste is ook een peuter, maar toch zijn we de meeste zondagen lekker thuis. We gaan hoogstens eens wandelen of naar opa en oma. Mijn man is blij op zondag eens thuis te zijn en wij maken er meestal een familiedagje van.
Man is nu lekker buiten bezig met de kinderen.